2020-08-29, 12:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nej, jag vet absolut ingenting om när gärningspersonen eller Obs ! gärningspersonerna lämnade brottsplatsen bakom bullerplanket under den aktuella mordkvällen och måndagskvällen, detta sagt med anledning av att jag inte befann mig på platsen när LW dödsmisshandlades med minst 17 slag mot huvud och ansikte.

Jag vet ingenting om vad SD gjorde klockan 23:32 på måndagskvällen den 14/5 2018, men jag vet att SD öppnade upp ett dokument på sin dator klockan 23:34:16 vilket gav hen ett alibi efter som det krävdes mänsklig aktivitet.

Eftersom SD har detta alibiet så är det styrkt att hen inte befann sig på brottsplatsen när dödsmisshandeln begicks och är sålunda oskyldig till att ha begått detta brottet hen anklagats för och fortfarande står anklagad för.

Jaja. Dåså. Vi lämnar det där.
Citera
2020-08-29, 12:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktb 150 s 390. förhör med JGs fru LI:
Anledningen att han skulle komma var att arbetet var dåligt utfört och J*rry ville att S*efan
skulle titta på den för ett utlåtande innan de tog kontakt med styrelsen.

14:e maj och trappen.
L*na vet att S*efan var hos dem den 14:e maj då hon hörde St*fan och J*rry utanför dörren.
Hon tror att han var där mellan 22-23, det var ganska sent,
hon hörde röster och vet att det var J*rry och S*efan utifrån att
hon känner igen deras röster

Visst var det sött att JGs fru LI kunde identifiera att S*efan var där och inspekterade deras trapp.

Exakt vilken tid observerades denna huvafigur vid LW:s bostad?
Citera
2020-08-29, 12:31
Medlem
Honan6s avatar
Somliga går med blodiga skor
Medinsyn, som månar om SD skrev i sitt första inlägg " I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen." www.flashback.org/sp65035898
Det Medinsyn inte berättar är att förhöret knappast kan ses som frivilligt eftersom ett polisbefäl först sökte SD hemma och en patrull uppdrogs att söka honom via hans mobil för att kalla in honom till förhör. SD tog alltså inte kontakt med polisen - han blev uppsökt.

Efter förhöret ville SD kramas med den kvinnliga polisen som då sa Nej till kram och uppgav att hon var förkyld. I det läget trodde nog SD att han hade charmat in sig och hade henne "med sig", men hon kände sig obekväm och avlade en rapport för Springare som snabbt beslutade att han skulle kallas in igen och anhållas som misstänkt för människorov för att de skulle kunna ta hans mobil och dator i beslag.

Vid återkallandet kunde inte den tidsmätande SD låta bli att berätta för polisen hur många minuter det skulle ta för honom att cykla till polisstationen. Han har på sig de blå skorna med Len*s DNA i plösen och tar 936 bilder i serier om 30 och en videosnutt när han står utanför dörren han tror han ska in genom. Mellan bilder hinner han skriva flera chattmeddelanden, så det är omöjligt att han skulle ha kommit åt kameraknappen över 30 ggr av misstag. Han hinner skriva över minnet till 16% och med den åtgärden kommer lika många procents minne inte att kunna återskapa nyligen gjorda raderingar. Något som SD är väl medveten om efter en tidigare liten IT-utbildning med forensikervännen PW.

Om polisen hade tagit hans skor vid anhållandet hade nog situationen sett annorlunda ut idag. Det är konstigt att SD senare har benämnt skorna som "bevismaterial" när hans vän K ifrågasatte varför han inte lämnade in alla skor till polisen.

Hur Len*as DNA har kunnat hamna på de blå skorna blev nog SD varse i efterhand, men det är inget han kommer att berätta sanningen om precis som allt annat som knyter honom till mordet. Min teori är att antingen hade han dem på sig vid mordet med någon form av överdragsskydd eller så hade han hennes blod på handen om/när han bytte skor efter mordet.

Varför medgav inte HD att hon kände sig övervakad av SD?
Är det av rädsla eller skuld som HD skyddar SD? Varför ville hon inte erkänna att hon känt sig kontrollerad av SD när han snokade i hennes mail 1 gång per timme och misstänkte t o m att han hade buggat deras bil? Varför berättade hon inte att han sökte hennes mobil och kontrollerade hennes tidslinje? Hon hade skärmdumpat bevis på hans kontroller. Det vore fint om skärmdumpen finns kvar, men den är nog borta vid det här laget eftersom HD också har ägnat sig åt medvetna raderingar och särskilt mellan 14-16 maj -18.

Vem kommer bidra med kompletteringar härnäst?
HD, JG och SOA har skyddat SD. S*llen skyddade HD, men tog bladet från munnen och återkom med mer uppgifter. Blir det JG som blir nästa att komplettera uppgifter så han får en chans till att återfå en del av förbrukad tillit bland vänner och kollegor?

------------

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230
Citera
2020-08-29, 12:40
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo så är det kanske, men det är nog jättekomplicerat allt.
Att jag inte begriper, det är en sak. Känslomässigt. Det handlar om att det känns svårt att sätta sig in i hennes sits.

Att "veta" vad forskningen säger, det är något som man får förstå på ett annat plan.
Att det blir som att den som är kontrollerad typ vänjer sig, blir själv borttappad och kanske tappar sin egen identitet. Jag kan förstå det på ett teoretiskt plan.

Många gånger tänker jag att det idoga kontaktsöknadet med andra män som Lena gjorde på slutet, inte bara är ett sätt att visa SD, försöka hitta rätt, utan också ett sätt att dämpa den ångest, illabefinnade och känslan av att hon måste känna sig behövd som blir allt starkare av den destruktiva relationen där hon tappat bort sig själv. Hon skäms, precis som en alkoholist, vilket gör att alkoholisten dricker ännu mer och får ännu mer ångest och så är ekorrhjulet igång....

Hon vill så gärna bli älskad. Men det blir som omöjligt när hon är "stängd", bunden till kropp och själ av "narkotikan".

Det är ju galet att hon försöker med Beholder som inte alls är på det planet, utan vill ha det öppet. Jag tror inte Lena själv vet varför hon gör som hon gör. Hon är förvirrad och fast, men kanske på väg upp.

Tänk om hon bara hade fått leva lite till, så hade hon kanske klarat det. Fått näsan ovanför vattenytan.

Jag är helt säker på att det inte är en slump att de kvinnor som SD har omkring sig mår skit. Värre skit än de flesta.

Jag skulle vilja veta hur det var med HD innan hon träffade SD.
Å andra sidan, en person som SD, har letar snabbt upp, scannar av vilka svagheter du har. Det är där han sätter in kilen...

Du har så rätt.

Dock var LW påväg att trassla sig ur SD:s garn, och forskningen talar även här sitt tydliga språk: mannen mördar oftast kvinnan (våld i nära relation) i just detta skede.
Citera
2020-08-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jaja. Dåså. Vi lämnar det där.

Det vore ingenting annat än en ren katastrof om man dömer en fullständigt oskyldig person till 18 års fängelse eller till livstid och som dessutom har ett alibi som styrker att personen omöjligt har kunnat befunnit sig på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten då LW dödsmisshandlades. SD:s alibi styrker att hen inte var GM.

Det är fullständigt självklart att HR måste ta full hänsyn till det alibi som styrker att SD omöjligt kan vara GM och kommer därför slutligen att friskrivas av HR från alla misstankar. SD är sedan länge en fri person och kommer att vara så även efter HR har sagt sista ordet.
Citera
2020-08-29, 12:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo så är det kanske, men det är nog jättekomplicerat allt.
Att jag inte begriper, det är en sak. Känslomässigt. Det handlar om att det känns svårt att sätta sig in i hennes sits.

Att "veta" vad forskningen säger, det är något som man får förstå på ett annat plan. Att det blir som att den som är kontrollerad typ vänjer sig, blir själv borttappad och kanske tappar sin egen identitet. Jag kan förstå det på ett teoretiskt plan.

Många gånger tänker jag att det idoga kontaktsöknadet med andra män som Lena gjorde på slutet, inte bara är ett sätt att visa SD, försöka hitta rätt, utan också ett sätt att dämpa den ångest, illabefinnade och känslan av att hon måste känna sig behövd som blir allt starkare av den destruktiva relationen där hon tappat bort sig själv. Hon skäms, precis som en alkoholist, vilket gör att alkoholisten dricker ännu mer och får ännu mer ångest och så är ekorrhjulet igång....

Hon vill så gärna bli älskad. Men det blir som omöjligt när hon är "stängd", bunden till kropp och själ av "narkotikan".

Det är ju galet att hon försöker med Beholder som inte alls är på det planet, utan vill ha det öppet. Jag tror inte Lena själv vet varför hon gör som hon gör. Hon är förvirrad och fast, men kanske på väg upp.

Tänk om hon bara hade fått leva lite till, så hade hon kanske klarat det. Fått näsan ovanför vattenytan.

Jag är helt säker på att det inte är en slump att de kvinnor som SD har omkring sig mår skit. Värre skit än de flesta.

Jag skulle vilja veta hur det var med HD innan hon träffade SD.
Å andra sidan, en person som SD, har letar snabbt upp, scannar av vilka svagheter du har. Det är där han sätter in kilen...

Det är inte bara missbruket som sådant som är farligt. Det är farligt att vänja kroppen vid en specifik ”drog” också...
Citera
2020-08-29, 12:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Skärp dig! SD var hos JG när huvamannen
iakttogs utanför LW. Inte när hon mördades.
Hur svårt ska det vara att fatta det?

Hur kan du vara 100% säker på den saken ?

Du var ju inte där och kollade trappen ihop med dem .

Lojalitet kan sträcka sig långt vänner emellan ,det vet Du ju.

Det är ju inte alltid att det som sägs är sant,visst....

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-08-29 kl. 12:56.
Citera
2020-08-29, 13:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Från Rätt*revägen 9 som är nära angränsande till brottsplatsen [bullerplanket] och därifrån och till B-vägen 14 Bertil är sträckan totalt 602 meter och jag vet att detta är fullständigt korrekt.

Med hjälp av en cykel krävs det minst 120 sekunder att avverka den sträckan, med gång krävs minst 6,5 minuter samt med personbil, 120 sekunder och laglydig körning.

SD kan omöjligt ha fixat detta på 1 minut och 16 sekunder och på den sista sekunden slagen öppnat ett dokument på sin dator.

SD är enligt den fakta som framkommit helt oskyldig till det brott hen fortfarande står anklagad för som GM tillika mördare.

Varför är det så viktigt för dej att försvara SD in absurdum?

Först talade du illa om honom genom halva tråden och NU så är han helt oskyldig !

Inte lätt att vilja lyssna på dej då, faktiskt!

//Antar att det bli två läger sen efter rättegången ,de som älskar gratis färska frallor, och de som hellre äter en gammal torr limpmacka....
Senast redigerad av landbandy 2020-08-29 kl. 13:07.
Citera
2020-08-29, 13:05
Medlem
landbandys avatar
Eftersom ingen vet vem huva-mannen är så finns det ju ingen mening med att diskutera denne i någon slags alibi-snack.
Senast redigerad av landbandy 2020-08-29 kl. 13:46.
Citera
2020-08-29, 13:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi vet alla vem som är mördaren. Utom fyra stycken härinne. Han sopade undan bra, och det är stor risk att han kommer gå fri. Men han kommer alltid ha folkets dom på sig, och många vänner kommer dra sig undan. Kanske han inte bryr sig, troligen gör han inte det. HD skrattar och ler i sina foton som SD tar på deras geo-turer. Så HENNE har han i alla fall duperat - om hon nu inte var med under mordnatten. Fan vet.
Sån rappakalja .

Förhäv dig inte. Sanningen är att ni en försumbar liten skränig klick som har en stark perveterad önskan av att han är mördare så att han för er har blivit det. Det går inte att dölja bristen på bevis bakom fördomar om hur Lena statistiskt sett borde blivit mördad. Det enkla förklaringen till trångsynen är att tragglar man om tusentals ggr att han är en mördare så inbillar man sig det till slut.

Eftersom vi för längesen vet att du tror han är mördare och att Honan vill att han ska vara farlig så inställer sig frågan varför ni upprepar EXAKT samma saker tusentals ggr? Svaret är för att övertyga er själva att ni inte kan ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag kan inte skaka av mig känslan av att SD utgör en allvarlig fara för HD och döttrarna oavsett om hon skulle gifta om sig med honom. FUP och relationen med JS har avslöjat att hon är minst lika bra på att skådespela som SD. Han vet nu att hon kan göra precis det han gjorde mot henne i åratal. Deras relation är förgiftad för evigt, SD:s sociala status och eventuella förtroende är sen FUP helt förbrukat i kretsarna runt honom.

SD är i underläge och det är då han kan bli farlig.
Pappa SOA och JG som så uppenbart skyddade SD bör omgående berätta det de eventuellt har undanhållit i förhören och i rättegången.

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230

Reperteringsmaskinens femhundrade upprepning om SDs farlighet och att han är i underläge

Visst ska vi spekulera men den bisarra mängden uppprepningar skapar en trådsanning om att SD snart ska mörda HD
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-29 kl. 14:06.
Citera
2020-08-29, 13:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Detta är HD i NA alltså?
Då börjar det röra på sig!

Härligt!

Citat:
Är detta utdrag ur förhören eller nya uppgifter?

Fy fan vad otäckt. Människan är fullständigt av banan. Ett kontrollfreak som är riktigt farlig. Jag hoppas att HD håller sig bland folk ständigt.

Åh, förlåt.

Det är inget nytt på jorden, utan NA har läst "kompletteringen", dvs det är från de konversationer HD och S*illen har haft.
Det är dock texter som HD har skickat till S*illen tidigare och som han uppfattat kändes viktiga att få fram efter att han bl a lyssnat på rättegången. Han kände att det var något som kändes fel efter rättegången, men kunde först inte få fram vad det var. Men efter att ha lyssnat igen den lämnade han in dessa uppgifter till åklagaren. Han kände även att HD inte lämnat riktiga uppgifter och ville ju enligt kompletteringen att dessa uppgifter skulle bifogas till HR.

Så synd att "Rättegången" på YT är borta.
Här kan man se vilken tillgång det har varit för fallet!

Kanske är det inte tillåtet att lägga upp hela rättegången på nätet? Kan det vara anledningen till att den har tagits bort?
Citera
2020-08-29, 13:39
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Svarade SD verkligen så? Anmärkningsvärt om han erkänt att det är bevismaterial. Lika avslöjande som hans "blodsmak i munnen"-uttalande.

Citat:
Förhöret är ju inte utskrivet som dialogförhör utan en sammanfattning. Det finns två sätt att skriva en sammanfattning av förhör på på: man skriver medan man förhör. Dvs man stoppar förhöret efter en stund och skriver ner, och fortsätter förhöret, stoppar och skriver ner. Det är inte så ofta det händer. I just dessa förhör i Wesström-mordet tar jag nästan för givet att samtliga förhör spelas in och att man i efterhand skriver ner sammanfattning medan man lyssnar på inspelningen. Så jag kan nog säga att, ja, han sa säkert så och att Kenn*th minns rätt - annars hade han inte reagerat.

SD styrker därmed att det rör sig om just bevis. Då vet vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in