Eftersom jag i ca 3 månader känt mig allmänt hängig, noll sexlust och ingen motivation sökte jag hjälp via VC och tog lite blodprov. Vet inte riktigt vad dom testade men fick som svar att allt såg normalt ut.
Så jag låtsades som inget och fortsatte som vanligt.
Efter ytterligare lite tid fick jag nog och gjorde ett test via werlabs istället där allt såg normalt ut förutom testosteronnivåerna.
Jag är 22 år och ligger på S-Testosteron (nmol/L) 7.9 och S-T4, fritt (pmol/L) 8.4 Sökte runt lite och detta förklarar ju en hel del. Har känt dessa symtom sen jag i början av året gjorde en alldeles för hetsig deff och tappade 13 kg på ganska kort tid. Sedan dess har det hängt i sig och jag är så jävla trött på skiten. Tror jag tidigare i livet haft högt testosteron då jag brukade ha helt galen sexlust, sjukt driv och massor energi.
Hur illa är 7,9? Någon som har suttit i samma sits och har tips på hur man kan komma ur träsket?
Förövrigt styrketränar jag 4 ggr i veckan, äter mest hälsosamt endast hemlagat och försöker ligga på ett litet överskott, går promenader varje dag. Sover mellan 6-8 timmar, alkohol kanske 1-2 gånger i månaden max 4 öl per tillfälle.
Jättetacksam för all hjälp jag kan få.