2020-08-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davve74
Tror du på fullaste allvar att de får sitta längre än Leif Axmyr?

Leif Axmyrs öde sammanfattar tillståndet i en stat som värnar mer om politiker än om enskilda medborgare. En subtil vänskapskorruption.

Leif Axmyr mördade en anhörig till en socialdemokratisk politiker och då blir det hårda straff, livstid på riktigt och ingen tidsbestämning i Örebro av vänner och kollegor i domstolen.

Fallet med Leif Axmyr och Mal Alexander mördarna, är praktexempel på att befintliga lagar funkar bra när det är politiker och rättsväsendets personal som drabbas av kriminalitet. Det betyder att skitsnack om ändrade lagar är valfläsk, och ett bevis på att svensken är tagen i baken av korrupta politiker som bara vill ha de privilegier makten ger dem.

Gäng kan dömas hårdare genom gärningsmännens gemenskap och delaktighet i brotten, utan att hitta specifik gärningsman som utförde själva mordet och höll i vapnet.

Om det inte var legalt att ge livstid i nämnda fall borde flera aktörer i rättsväsendet ha protesterat. Men tystnaden är kompakt och alla är rörande eniga om att dessa mördare är inlåsta på rätt ställe.
Citera
2020-08-29, 10:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Har man kunnat etablera någon koppling mellan gärningsmännen och offren? Kände de varandra?
Var både GM och BO invandrare?
Nej
Citera
2020-08-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Men tillståndet i Sverige mörkas och förminskas av våra politiker som nu måste tänka om innan den arbetande delen av den svenska befolkningen lämnar skiten, och emigrerar till lugnare länder.

Jag tror vi kommer få inbördeskrig inom 20 år om man inte rensar upp och skickar hem alla kriminella muslimer. Med den demografin Sverige kommer ha inom 20-30 år kan man inte ha demokrati och ett öppet samhälle. Det ser mycket dystert ut. Outbildade, fanatiska muslimer som hatar svennar, med ett obegränsat habegär utan försörjningsförmåga är ett skräckscenario, där ingen integration kommer ske.

Det är illa ställt och det går fort utför med växande kriminalitet och kravaller. Flertalet politiker tycks välja att ha huvudet kvar nere i sanden. 1. Se och erkänn problemen. 2. Sluta med naivt önsketänkande. 3. Reformera rättsväsendet, lagstiftning, polis och domstolar. Tyvärr är nog många politiker så indoktrinerade i pk väsendet att de är oförmögna att se klart och åstadkomma nödvändiga förändringar. Men ett tips är ju att se på våra nordiska grannländer och lära en del av dessa. Klart är ju också att rätten till självförsvar behöver stärkas. Som det är nu straffas brottsoffer medan det daltas med gärningsmän.
Citera
2020-08-29, 10:37
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Danmark är ett föredöme. Nu kommer inga svenska gangsters vilja sätta sin fot där. Rättssäkerhet kan du svamla över. Rättsväsendet lever sitt eget liv, och inga demonstrationer där inte. Det kommer snart nya lagar och nybyggda fängelser redo att fyllas upp.

Sverige kommer snart med en likartad lagstiftning om gängtlllgörighet. Ingen kommer bry sig om staten låser in buset och slänger bort nyckeln. De enda demonstrationer vi har i Sverige handlar om miljö, och det kan vi tacka Greta för när broar ockuperas i Stockholm.

Mitt tips är att snart kommer 1% av befolkningen i Sverige vara bakom lås och bom. Som i U.S.A. Det kallar jag för hög rättssäkerhet för vanligt folk. Det handlar om de goda medborgare som förtjänar bättre än att bli nedlusade av kriminalitet.

Danmark är om inte ett föredöme så åtminstone ett föregångsland vad gäller brott och straff.

Gängkriminalitet måste bestraffas mycket hårt från första början. Om kids under 18 begår straff då ska det kännas även för föräldrarna. Vid stenkastning mot polis och räddningstjänst, sy in farsan eller morsan på några år. Begår ungarna mord då blir det återkallat medborgarskap och livstids utvisning för övriga familjen. Då djäklar borde det bli pli på snorungarna.

Ungdomsrabatt för de under 21 det måste bort, precis som i Danmark, har man mördat då blir det livstid från 18 års åldern. Fler fängelseplatser behövs också, de omkring 4.500 som finns idag räcker ingenstans. I första skedet måste det tredubblas minst
Senast redigerad av bill clayton 2020-08-29 kl. 10:40.
Citera
2020-08-29, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Har man kunnat etablera någon koppling mellan gärningsmännen och offren? Kände de varandra?
Var både GM och BO invandrare?

Det har framkommit att gärningsmännen hade rötter i Mena, och att Bo var svenskar.

Jag tycker brottet är lika allvarligt oavsett varifrån folk kommer.

De intressanta med detta fall ur rättslig synvinkel är om det går att få till ett hatbrott, eller ens nämna i en svensk domstol att ett hatbrott kan begås mot svenskar.
Citera
2020-08-29, 10:43
Medlem
Citat:
Jag tror att de flesta medborgare vill ha bort de kriminellas dominans över gator och torg och från platser som skog och mark, badplatser, badhus och bibliotek.

Nu har vi ett fall där unga människor inte ens kan gå hem efter en fest, utan att bli skändade och förnedrade. Det borde inte behövas ytterligare tusentals fall i en rättsstat för att domstolar ska ändra praxis, och tillämpa den lag vi har hårdare, i väntan på nya lagar. Detta fall kostar tid och pengar. Av rädsla blir det fler resor med taxi, hämtning och lämning av nästan vuxna barn. De kriminella begränsar vanligt folks rörlighet ytterligare, när svenska politiker, idioter, tolkar globalism och mänskliga rättigheter..

Hade killen som fick straff för mordbrand fått 6 månader till, hade han inte kunnat släppas ut ur häktet i väntan på placering i fängelse. Och då hade han inte kunnat begå detta brott.

Jag tycker Danmark har visat att de har seriösa politiker, som värnar om folkets rätt till statens beskydd. Det handlar om politiker som förstått att folkets pengar tillhör folket och inte olika Mena projekt.

Nu under kravaller i U.S.A blir det absurt med politiker som Bill Clinton, "ångrar sig" över att de rensade gatorna från kriminella som förpestade för alla vanliga människor. New York var förskräckligt och farligt när jag var där under 70- och 80 talet. Sen blev det 3 strikes och kriminella fick livstid. Gatorna blev trygga. Hela Manhattan och förorterna blev beboliga och fastighetspriserna steg där det förr var slum och förenat med livsfara att ens beträda. Det är också integration på riktigt när vanligt folk, även vita kan bo med svarta människor i Harlem!

Det intressanta är att alla varnade för att resa till New York. Förmaningar om olika tips om vilka platser man ska undvika. Men tillståndet i Sverige mörkas och förminskas av våra politiker som nu måste tänka om innan den arbetande delen av den svenska befolkningen lämnar skiten, och emigrerar till lugnare länder.

Jag tror vi kommer få inbördeskrig inom 20 år om man inte rensar upp och skickar hem alla kriminella muslimer. Med den demografin Sverige kommer ha inom 20-30 år kan man inte ha demokrati och ett öppet samhälle. Det ser mycket dystert ut. Outbildade, fanatiska muslimer som hatar svennar, med ett obegränsat habegär utan försörjningsförmåga är ett skräckscenario, där ingen integration kommer ske.

För vem vill ta ens risken att anlita folk i hemmet, trots generöst RUT, folk som sedan kan dyka upp i kriminellt syfte?

Företag kommer förlora pengar om de har fel sorts personal. Efter Corona kommer de bli svårt att fylla upp äldreboenden om personalen är outbildad och inte talar god svenska. Politiker har satt sig i skiten och ordet "integration" är ett skämt, när man diskuterar existentiella problem, som att vara eller inte vara.
Integration anser jag vara en teoretisk skrivbordsprodukt, en utopi om det goda samhället. Naturligtvis kan enstaka individer integreras men den stora massan kommer att behålla seder och bruk, som går i arv över generationsgränserna. Alltså blir ett mångkulturellt samhälle problematiskt eftersom flera levnadssätt ska samverka. Därav bildas parallellsamhällen.
Citera
2020-08-29, 10:50
Medlem
Det känns provocerande av svenska dagbladet att hävda att detta är normalt, inte ett ord om uppklaradegrad, hur offren mår eller vad straffen kan bli.

Det hela har, citat:

Citat:
"...kraftigt överdrivits i media."

https://www.svd.se/fornedringsranen-vacker-avsky--men-har-de-okat
Citera
2020-08-29, 10:58
Medlem
Finns det inte någon lag i USA som kriminaliserar tillhörighet i gäng som sysslar med organiserad brottslighet? Minns inte vad den heter
Citera
2020-08-29, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Danmark är om inte ett föredöme så åtminstone ett föregångsland vad gäller brott och straff.

Gängkriminalitet måste bestraffas mycket hårt från första början. Om kids under 18 begår straff då ska det kännas även för föräldrarna. Vid stenkastning mot polis och räddningstjänst, sy in farsan eller morsan på några år. Begår ungarna mord då blir det återkallat medborgarskap och livstids utvisning för övriga familjen. Då djäklar borde det bli pli på snorungarna.

Ungdomsrabatt för de under 21 det måste bort, precis som i Danmark, har man mördat då blir det livstid från 18 års åldern. Fler fängelseplatser behövs också, de omkring 4.500 som finns idag räcker ingenstans. I första skedet måste det tredubblas minst

Vi är rörande eniga. Vi har en ny slags brottslighet i Sverige, där gärningsmännen inte kan rehabiliteras enligt de läroböcker som pådyvlats studenterna i Sverige. Det handlar bara om att skydda medborgarna, och inte om brottslingarnas rätt att begå nya brott.

Det vi ser är att det tar lång tid att dana människor, i ett tolerant och sekulärt samhälle. Generationer med värdegrund och utbildning. Där religion och ateism spelar större roll än politikerna förstår.

Det ser vi alldagliga exempel på. Som attityden till värnlösa djur, nedskräpning, föräldrar som inte är med sina barn på badplatser tills de simmar som fiskar i vattnet. Vi noterar vllka barn som river ner butiker och är högljudda, är stökiga på bibliotek m.m.

När jag hade barn på dagis såg jag redan vilka barn det kommer gå illa för. Därför tror jag inte på tvångsintegration, eftersom det är inte goda medborgare som skall straffas för att politiker ville förstöra landet med import av kriminella. Det är ett kollektivt ofredande att tvingas bo med slödder. Tänk tvättstuga och bilbränder så borde vem som helst fatta.
Citera
2020-08-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Här är inlägget:

Jag blev riktigt äcklad och chockad när jag såg vem de va. Har aldrig haft någon sorts relation till personen öht men av olika anledningar träffat på honom ibland pga en annan gemensam kontakt (för många år sen som sagt) ,skulle inte säga att vi ens är bekanta, kände inte igen namnet ens först , men när ja såg bilden de klicka direkt.

Vet att han hade det svårt hemma blev misshandlad ofta under sin uppväxt av sin mamma o ibland pappa. Skendränkt en gång tror ja. Troligtvis utav hederssyfte om ja får gissa
På den tiden va han en liten blyg kille som jag tror inte mådde så bra.
Är riktigt äcklad över vem han verkar blivit idag. Helt ärligt hoppas ja han dör, de man fått läsa att han gjort är oförlåtligt oavsett sin bakgrund

(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)

Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Ni blandar ihop personerna.
Amin är 18-åringen
DEMONOMICON har enbart uttalat sig om 21-åringen.

Tack till er båda för klarläggande!
Jag försökte knyta ihop berättelserna med rapporterna från Solna (om Amin) och med den märkliga intervjun i AB.
På den vägen insåg jag att det höll på att gå snett, men fick inte fatt i det jag behövde.

På tal om killarnas sjuka (?) hemmiljöer har jag också tänkt lite på det här med kurdernas starka band till den egna frihetskampen. De är väldigt starka inom vissa grupper även i deras exil.* Det verkar som om pappa/familjen kurd i detta fall har burit med sig sitt befrielsekrig eller vad det nu kan vara och barnen tillåts inte leva utan det egendomliga trycket. Till saken hör då också att internet är packat med krigsscener av vidrigaste slag från de 30-40 senaste åren i Irak och nu senast från ISIS framfart i området. Det här är inte spelfilmer utan äkta vara från slagfält av grymmaste slag. Jag undrar om inte de fungerar lite som snuffilmer, är oerhört eggande i all sin vidrighet, och samtidigt avtrubbande. Mot den bakgrunden tror jag att den våldsmentalitet som ligger under det som sker i dag är mycket svåratt hantera - den är en tung del av deras mentala och kulturella historia, en historia som vi inte respekterar (som de ser det) och ...
Jag stannar där, för jag vet ungefär vad jag vill åt, men inte hur jag ska säga det. Behöver tänka mer, om någon annan vill hjälpa till, så välkomen!
------------
*obs! många kurder lägger denna kamp bakom sig eller skjuter den åt sidan här för att leva hyfsat normala liv med studier, arbete och behagligt familjeliv. Jag känner många av dem och respekterar dem alla! Men det här är något helt annat, kvalitativ och kvantitativt
Citera
2020-08-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton

Och så sänker man standarden för att spara pengar.

Var ju lite klantigt för deras eget bästa att begå morden i dk, då blir ju straffen betydligt högre.
Men dom kanske är så nedpundade så dom tänkte inte på det.
Citera
2020-08-29, 11:12
Medlem
🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪

HUR KAN VI VISA VÅRAT STÖD FÖR BO?

Kan vi samlas någonstans och visa att vi bryr oss? T ex utanför sjukhuset på söndag kl 18 om de är kvar där. Tack och lov så lever de. Vi kan tända marschaller som brinner även efter att vi gått därifrån. Grabbarna behöver veta att vi verkligen bryr oss. Alla som vill visa sitt stöd ska vara välkomna, även invandrare.

POLITIKER OCH KUNGAHUSET ÄR SÄRSKILT VÄLKOMNA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in