Citat:
Ursprungligen postat av
Bokklubben
Här är inlägget:
Jag blev riktigt äcklad och chockad när jag såg vem de va. Har aldrig haft någon sorts relation till personen öht men av olika anledningar träffat på honom ibland pga en annan gemensam kontakt (för många år sen som sagt) ,skulle inte säga att vi ens är bekanta, kände inte igen namnet ens först , men när ja såg bilden de klicka direkt.
Vet att han hade det svårt hemma blev misshandlad ofta under sin uppväxt av sin mamma o ibland pappa. Skendränkt en gång tror ja. Troligtvis utav hederssyfte om ja får gissa
På den tiden va han en liten blyg kille som jag tror inte mådde så bra.
Är riktigt äcklad över vem han verkar blivit idag. Helt ärligt hoppas ja han dör, de man fått läsa att han gjort är oförlåtligt oavsett sin bakgrund
(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)
Citat:
Ursprungligen postat av
Skewie
Ni blandar ihop personerna.
Amin är 18-åringen
DEMONOMICON har enbart uttalat sig om 21-åringen.
Tack till er båda för klarläggande!
Jag försökte knyta ihop berättelserna med rapporterna från Solna (om Amin) och med den märkliga intervjun i AB.
På den vägen insåg jag att det höll på att gå snett, men fick inte fatt i det jag behövde.
På tal om killarnas sjuka (?) hemmiljöer har jag också tänkt lite på det här med kurdernas starka band till den egna frihetskampen. De är väldigt starka inom vissa grupper även i deras exil.* Det verkar som om pappa/familjen kurd i detta fall har burit med sig sitt befrielsekrig eller vad det nu kan vara och barnen tillåts inte leva utan det egendomliga trycket. Till saken hör då också att internet är packat med krigsscener av vidrigaste slag från de 30-40 senaste åren i Irak och nu senast från ISIS framfart i området. Det här är inte spelfilmer utan äkta vara från slagfält av grymmaste slag. Jag undrar om inte de fungerar lite som snuffilmer, är oerhört eggande i all sin vidrighet, och samtidigt avtrubbande. Mot den bakgrunden tror jag att den våldsmentalitet som ligger under det som sker i dag är mycket svåratt hantera - den är en tung del av deras mentala och kulturella historia, en historia som vi inte respekterar (som de ser det) och ...
Jag stannar där, för jag vet ungefär vad jag vill åt, men inte hur jag ska säga det. Behöver tänka mer, om någon annan vill hjälpa till, så välkomen!
------------
*obs! många kurder lägger denna kamp bakom sig eller skjuter den åt sidan här för att leva hyfsat normala liv med studier, arbete och behagligt familjeliv. Jag känner många av dem och respekterar dem alla! Men det här är något helt annat, kvalitativ och kvantitativt