Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Tror vi skall avvakta domslutet i Danmark tills man överklagat klart och det äger laga kraft. Dom har väl ingen praxis än. Danmark har oavsett hög rättssäkerhet men i detta fallet handlar det om en lagstiftning om att tillhöra gäng och där kan man då ge mer påföljder. Inte heller har dom antagit någon konvention eller liknande för rabatter för ungdom. Vi är på samma väg även om det tar lite tid. Kanske inte gängmedlemskap lagstiftning men rabatterna kommer att ändras.
Jag kan informera om att Sverige ligger högt när det gäller rättssäkerheten. Norge, Sverige Danmark högt och USA mycket långt ner. Trots deras dödsstraff och mycket hårdare straff.
Danmark är ett föredöme. Nu kommer inga svenska gangsters vilja sätta sin fot där. Rättssäkerhet kan du svamla över. Rättsväsendet lever sitt eget liv, och inga demonstrationer där inte. Det kommer snart nya lagar och nybyggda fängelser redo att fyllas upp.
Sverige kommer snart med en likartad lagstiftning om gängtlllgörighet. Ingen kommer bry sig om staten låser in buset och slänger bort nyckeln. De enda demonstrationer vi har i Sverige handlar om miljö, och det kan vi tacka Greta för när broar ockuperas i Stockholm.
Mitt tips är att snart kommer 1% av befolkningen i Sverige vara bakom lås och bom. Som i U.S.A. Det kallar jag för hög rättssäkerhet för vanligt folk. Det handlar om de goda medborgare som förtjänar bättre än att bli nedlusade av kriminalitet.