2020-08-29, 00:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men jösses vad du svamlar.

Pappan är ateist - vilket du skulle veta om du hade besvärat dig med att försöka tillgodogöra dig lite information.

Gällande mamman - är din tanke att du skall hoppa på henne för något som hon inte yppat sig alls om?

Just nu gäller diskussionen hur tomtar likt dig väljer att vantolka den reaktion från mamman som pappan berättat om.

Edit
De flesta kriminalfall och relationer till anhöriga jag "följt" har skett IRL i yrket - och inte när man läser en fup och fantiserar ihop resten själv.

Kan erkänna att jag inte orkat sätta mig in fallet, då det inte intresserar mig ett dugg. Jaha vad trevligt för han. Men samma sak kvarstår ändå, var någonstans kan du läsa att morsan sagt det? Hittar bara vad farsan sagt det. Vilket såklart kan vara rent påhitt från farsan.

Häftigt. Då kan du ju sluta fantisera nu då. Är på tok för lite att gå på, för att du ska dra en sån slutsats. Du baserar det mesta på vad farsan sagt till pressen. Och för hon ringt till sin son kanske någon gång? Låter verkligen som en stabil grund. Vilket som du borde veta är mycket spel för galleriet som vanligt. Vet inte hur ofta man hört samma visa från föräldrarna till en GM. Då kan jag upplysa dig om att allt som ofta, så är det rötägg till föräldrar. Skulle säga att till ca 90% av allt jag följt på fb, så har det kommit fram mer och mer mörker om föräldrarna allt eftersom. Det låter alltid positivt till en början, men det dalar rätt fort då fakta kommer fram.

-Vet inte hur du som tydligen då arbetat IRL med relationer till anhöriga GM, kan ha missat sånt. Då har du ju blivit grundlurad i dom flesta fallen.
Senast redigerad av henkess 2020-08-29 kl. 00:23.
Citera
2020-08-29, 00:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Om detta stämmer undrar man vilken info soc hade om familjen - han är alltså folkbokförd hos mamman och "vårdades" i hemmet under period 2017-2018, en "vård" som alltså bör ha skett i mammans regi.

Någon som skrivit om vilka "grova störningar" som ska ha funnits inom familjen?
Barnaga förbjöds helt 1979, föräldrars rätt att misshandla sina barn togs bort 1966. Men inom socialtjänsten hade man överseende med detta mycket längre, så det kan nog stämma.
Citat:
En stor minskning i barnmisshandel har skett sedan lagändringen 1979. 1950–1969 var våld en del av svenska barns vardag, men år 2000 uppger en majoritet av 10–12-åringar (86 %) att de aldrig utsatts för någon form av kroppslig bestraffning.[9]

1998–2008 skedde en kraftig ökning av polisanmäld barnmisshandel i Sverige. Enligt Brottsförebyggande rådet beror ökningen främst på ökning i anmälningsbenägenhet. År 2008 anmäldes 1900 misshandelsbrott mot barn i åldern 0–6 år och 8600 misshandelsbrott mot barn i åldern 7–14 år.[10]

Insatser från socialtjänsten
SBU har i en vetenskaplig utvärdering och systematisk litteraturöversikt gått igenom vilka åtgärder som kan vara till hjälp för barn som utsätts för våld och försummelse i hemmet.[11] Utvärderingen visar att insatser som kan användas inom socialtjänsten kan minska våld och försummelse av barn upp till skolåldern: Project Support och Parent Child Interaction Therapy (PCIT).[11] Dessa insatser kan även leda till att barnens utagerande beteende minskar.[11] PCIT kan också förbättra samspelet mellan barn och föräldrar.[11]

Insatser som riktas mot små barns anknytning till vårdnadshavaren, till exempel Attachment and Biobehavioral Catch-up (ABC), kan leda till att färre barn får så kallad desorganiserad anknytning som är förknippat med senare utveckling av psykisk ohälsa och kamratsvårigheter.[11]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Barnmisshandel
Citera
2020-08-29, 00:21
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ingen överraskning han körde all-in med Adidas. Som vanligt så är jag skeptisk till åldern, han ser ut att vara 30. Men ja är väl standard dom drar bort 7-10 år då dom kommer hit.

Det finns en youtubefilm i tråden där äcklet blåser ut ljus på sin födelsedagstårta. Han fyller 17 år där och ser ut som 15. Sen har han åldrats och blivit svartmuskig fort precis som dom där fula grisarna brukar göra.
Citera
2020-08-29, 00:24
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Här är inlägget:

Jag blev riktigt äcklad och chockad när jag såg vem de va. Har aldrig haft någon sorts relation till personen öht men av olika anledningar träffat på honom ibland pga en annan gemensam kontakt (för många år sen som sagt) ,skulle inte säga att vi ens är bekanta, kände inte igen namnet ens först , men när ja såg bilden de klicka direkt.

Vet att han hade det svårt hemma blev misshandlad ofta under sin uppväxt av sin mamma o ibland pappa. Skendränkt en gång tror ja. Troligtvis utav hederssyfte om ja får gissa
På den tiden va han en liten blyg kille som jag tror inte mådde så bra.
Är riktigt äcklad över vem han verkar blivit idag. Helt ärligt hoppas ja han dör, de man fått läsa att han gjort är oförlåtligt oavsett sin bakgrund

(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)
Någon bild på 18-åringen hade inte lagts upp då. Ja, någon bekräftad bild har väl inte kommit än, inte heller på 21-åringen vad jag vet.
Citera
2020-08-29, 00:26
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Han är inte gärningsman utan en pappa till en myndig son som är misstänkt för brott. Vad du tror är inte intressant utan det har framkommit i media vilket är mycket trovärdigt med tanke på den uppvigling och det hat som framträtt.
Socialtjänsten har ingen som helst anledning att granska en familj för att deras vuxna son begått brott utan det sker enbart om sonen påverkar någon annan i familjen tex, men det löses oftast långt innan man tvångsomhändertar ett barn. Ja, kanske genetiskt med 315 kvinnomord också så sett ett stort samhällsproblem med alla dessa mord. Vad som skapar en brottsling tror jag inte räcker med en mening från ditt håll utan det kommer slåss och kivas och utredas om varför. USA med sina seriemördare håller väl på än i dag och tittar på varför vissa blir det. Det genetiska i sexualbrott bör väl ligga hos Eklunds släkt? Eliassons släkt? Undrar också över det genetiska när man knullade kor i Sverige tidigare och man hade dödsstraff på det.
Du råkar inte jobba inom svenskt domstolsväsende, med tanke på hur du resonerar? Vad hade du dömt? Bulla och tårta till odjuret, eventuellt lite skadestånd för att ha blivit gripen, medan offret - med men för livet - kanske borde bli ytterligare bestraffad för att ha besvärat odjuret och hans familj så mycket, genom att utsätta sig för kidnappning, grov tortyr, grov våldtäkt, skenavrättning osv? Så oerhört dumt av den 16-åriga pojken att låta odjuret och hans familj lida så mycket.

Du fokuserar på att odjurets/ psykopatapans familj lider? Ditt jävla ufo. De kan dra åt helvete. Du kan dra åt helvete. Jag kanske borde kidnappa dig, tortera dig, våldta dig, skenavrätta dig och sedan kan vi gråta tillsammans över mina föräldrars sorg.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-08-29 kl. 00:34.
Citera
2020-08-29, 00:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kan erkänna att jag inte orkat sätta mig in fallet, då det inte intresserar mig ett dugg. Jaha vad trevligt för han. Men samma sak kvarstår ändå, var någonstans kan du läsa att morsan sagt det? Hittar bara vad farsan sagt det. Vilket såklart kan vara rent påhitt från farsan.

Häftigt. Då kan du ju sluta fantisera nu då. Är på tok för lite att gå på, för att du ska dra en sån slutsats. Du baserar det mesta på vad farsan sagt till pressen. Och för hon ringt till sin son kanske någon gång? Låter verkligen som en stabil grund. Vilket som du borde veta är mycket spel för galleriet som vanligt. Vet inte hur ofta man hört samma visa från föräldrarna till en GM. Då kan jag upplysa dig om att allt som ofta, så är det rötägg till föräldrar. Skulle säga att till ca 90% av allt jag följt på fb, så har det kommit fram mer och mer mörker om föräldrarna allt eftersom. Det låter alltid positivt till en början, men det dalar rätt fort då fakta kommer fram.

-Vet inte hur du som tydligen då arbetat IRL med relationer till anhöriga GM, kan ha missat sånt. Då har du ju blivit grundlurad i dom flesta fallen.
Om min uppfattning är att anhöriga normalt - till skillnad från den här mamman (enligt pappan) - vägrar ta ställning till brottet eller ta till sig att personen de älskar faktiskt begått det ... Då menar du att jag är lurad?

Jag föreslår att du landar och slutar försöka hitta skäl för att det skall vara okej att ge sig på 21 åringens föräldrar.
Citera
2020-08-29, 00:30
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Helvete vilken ful fan. Stackars jävel.
Jodu, den där måste nog våldta eller bli bortgift för att få ligga.
Citera
2020-08-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast rent objektivt är han ju inte ful.

Haha driver du eller? Killen är ju ful som stryk. Dessutom så var han tvungen att pryda sitt redan fula ansikte med en moppemusche.
Citera
2020-08-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Du råkar inte jobba inom svenskt domstolsväsende, med tanke på hur du resonerar? Vad hade du dömt? Bulla och tårta till odjuret, eventuellt lite skadestånd för att ha blivit gripen, medan offret - med men för livet - kanske borde bli ytterligare bestraffad för att ha besvärat odjuret och hans familj så mycket, genom att utsätta sig för kidnappning, grov tortyr, grov våldtäkt, skenavrättning osv? Så oerhört dumt av den 16-åriga pojken att låta odjuret och hans familj lida så mycket.

Du fokuserar på att odjurets/ psykopatapans familj lider? Ditt jävla ufo.

Det finns två gärningsmän häktade och det går förmodligen till åtal. Domen får domstolen stå för, men döms 21 åringen lär straffet inte bli milt. 18 åringen lär få straffrabatt för sin ålder. BO får skadestånd vid fällande dom så ser lagstiftningen ut gällande BO.

Finner man dom som hotar familjen och önskar livet av ett mindre barn och man lyckas åtala så blir det fällande för olaga hot. Så ser svensk lagstiftning ut. Pöbel gör sig icke besvär i domstolarna det får hållas i kloakerna.
Citera
2020-08-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Det finns en youtubefilm i tråden där äcklet blåser ut ljus på sin födelsedagstårta. Han fyller 17 år där och ser ut som 15. Sen har han åldrats och blivit svartmuskig fort precis som dom där fula grisarna brukar göra.
Vilken sida är filmen på?
Citera
2020-08-29, 00:39
Medlem
Om vi skiter i domstolarna, hur många här hade velat se ett hårdare straff här än vad lagen kan ge? Hand upp.
Citera
2020-08-29, 00:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davve74
Om vi skiter i domstolarna, hur många här hade velat se ett hårdare straff här än vad lagen kan ge? Hand upp.
I det här fallet -- absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in