2020-08-28, 23:24
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att du skrivit fel i meningen.

För mamman är sanningen att om han hade kommit hem så hade han inte kunnat skada andra.
Det finns ingen poäng med att tolka in att mamman skulle vara likgiltig inför det sonen gjort/anklagas för. Tvärtom -- hon vill inte ens prata med honom om han inte erkänner, ber om ursäkt och tar sitt ansvar .. om det är han som är skyldig.
Jag tror som du, men vi ska också komma ihåg att allt är sagt genom pappan, som kan ha psykiska problem. Mamman har inte själv yttrat sig till pressen.
Citera
2020-08-28, 23:26
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att han har svårt förstå att sonen kan ha gjort detta är inte så konstigt. Det är ju knappt nån i tråden här som kan förstå gärningen.
Men sedan bör man ha i åtanke att det nog rör sig om en telefonintervju, att han kanske inte behärskar svenska språket perfekt och även uttalar sig spontant utan större betänketid på reporterns frågor. Det blir lätt ganska märkligt då. Dessutom är han nog upprörd över att treåringen blivit hotad av vuxna män. Sedan kanske han inte är den vassaste kniven i lådan heller. Någon postare hävdade att han var traumatiserad efter att ha torterats själv i sitt hemland och hade brister vad gäller kognitiva färdigheter.

Skönt i alla fall att vi tar hit de smartaste människor från andra länder.

Pappan verkar i alla fall vara medveten om vilken avsky detta brott har skapat i Sverige.
Citera
2020-08-28, 23:27
Medlem
henkesss avatar
Nya Sverige det här. Ingen överraskning det var invandrare igen. Får hoppas på ett "rättvist" straff för dessa dårar åtminstone.

A1HORNYLAD en bekant syn från Lisa holm fallet, här för att försvara invandrarna igen antar jag. Ledsen men i det här fallet så är det lika solklart som i Lisa holm fallet. Så finns inget att försvara, dom är skyldiga så det skriker om det.
Senast redigerad av henkess 2020-08-28 kl. 23:30.
Citera
2020-08-28, 23:29
Medlem
Citat:
Att han har svårt förstå att sonen kan ha gjort detta är inte så konstigt. Det är ju knappt nån i tråden här som kan förstå gärningen.
Men sedan bör man ha i åtanke att det nog rör sig om en telefonintervju, att han kanske inte behärskar svenska språket perfekt och även uttalar sig spontant utan större betänketid på reporterns frågor. Det blir lätt ganska märkligt då. Dessutom är han nog upprörd över att treåringen blivit hotad av vuxna män. Sedan kanske han inte är den vassaste kniven i lådan heller. Någon postare hävdade att han var traumatiserad efter att ha torterats själv i sitt hemland och hade brister vad gäller kognitiva färdigheter.

Inte ens en seriemördares fru/flickvän/mammor tror att sin make har dödat 20 kvinnor. Inte heller nära anhöriga till diverse mördare, och andra grova våldsbrottslingar tror att deras släktingar är kapabla . Inget ovanligt alls att många blir totalt ställda.
Citera
2020-08-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har ju helt missat vilken situation mamman har att reagera utifrån.

Och jo - svensson skyddar sina barn så in i helvete. Jag har jobbat inom kriminalvården och mött svensson. Har du det?

Det är synd om dig om du inte kan förstå vilka skilda positioner som BO:s föräldrar och GM:s föräldrar har.
Förhoppningsvis blir du också vuxen någon gång och kan vara lite mer nyanserad.

Men fan håll käften på dig hora. Vad fan försöker du försvara? Klart som fan att föräldrarna ska ha skit, deras barn är bögvåldtäktsmän. Återvandring känns mer och mer rimligt.
Citera
2020-08-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Bild på ena GM 21-åringen, jahani

https://ibb.co/LZk9D50

Helvete vilken ful fan. Stackars jävel.
Citera
2020-08-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Men din dumma apa, det är ju bara hittepå. Vänstermedia försöker som vanligt hitta en vinkel att kasta skit på ”högern” samtidigt som arabfarsan försöker göra sig till offer. Allt för att ta bort fokus från gärningen. Jävla pack allihopa.

Kort och koncist sammanfattat.

Gärningen detta handlar om är vidrig. Ett ny verklighet i Sverige, med nya bestialiska brott som vi inte haft tidigare i vår del av världen. Alla människor är potentiella brottsoffer. Ingen plats är trygg längre. Hemmen invaderas. Till och med gamla kvinnor våldtas och mördas. Unga människor av båda könen våldtas och skändas.

Det handlar om empatilösa brottslingar som invaderat landet. De hatar oss. En sak vänstern inte fattat.
Citera
2020-08-28, 23:36
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Helvete vilken ful fan. Stackars jävel.

Ingen överraskning han körde all-in med Adidas. Som vanligt så är jag skeptisk till åldern, han ser ut att vara 30. Men ja är väl standard dom drar bort 7-10 år då dom kommer hit.
Citera
2020-08-28, 23:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postatallen
Jag har träffat många kriminell svensson inkl deras laglydiga föräldrar, ja och klart som fan de skyddar sina barn, men du fattar ju inte att det inte är att skydda sina barn att fortsätta gnälla om att han kom hem sent, det betyder inget längre då GM gjorde ett så allvarligt brott!
Du blir som sagt var förhoppningsvis vuxen och kan nyansera bättre i framtiden.

Citat:
Jag tror som du, men vi ska också komma ihåg att allt är sagt genom pappan, som kan ha psykiska problem. Mamman har inte själv yttrat sig till pressen.
Nej, det har hon inte gjort. Det pappan säger att hon vill/tänker framställer henne dock i sympatisk dager. Det finns inget i det avståndstagande mot sonen som hon sägs göra som skulle kunna tolkas som att hon tyckte brottet var oviktigt - tvärtom.
Citera
2020-08-28, 23:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Inte ens en seriemördares fru/flickvän/mammor tror att sin make har dödat 20 kvinnor. Inte heller nära anhöriga till diverse mördare, och andra grova våldsbrottslingar tror att deras släktingar är kapabla . Inget ovanligt alls att många blir totalt ställda.
Det är sant. Men i det här fallet anar man att de kan ha misstänkt något jävelskap när han inte kommer hem, med tanke på hans brottsregister. Att en 21-åring ska behöva ta hänsyn till särskilda tider med sina föräldrar är lite speciellt. Troligen vet de innerst inne att han är skyldig men har svårt att smälta det. Samtidigt undrar de nog vad exakt det är han har gjort, om det är ett rent överfall på oskyldiga pojkar eller en uppgörelse av något slag. Motivet o.s.v. Men de var garanterat medvetna om att han skulle in på kåken ett halvår till (efter att ha varit häktad lika länge förut) och hade kanske någon överenskommelse med honom, som han nu bröt.
Citera
2020-08-28, 23:39
Medlem
Citat:
Om det är Amin den yngre vi talar om? (Jag har faktiskt inte klart för mig vems pappa som hört av sig till AB.?)
--- så har vi detta inlägg # 966
"Amin El Hani. Grova störningar går genom hela familjen. Det tillsammans med en bra blandning av de fulare sortens droger och alkohol på lördagskvällen i sällskap med en äldre likasinnad har resulterat i det som hänt. Rasistiskt motiv? Mycket sannolikt men det är långt från den enda faktorn. Han håller till i Hagalund och det är förmodligen där de hängt innan de gett sig iväg mot kyrkogården."

Dessutom finns ett tidigt inlägg, som jag letar febrilt efter, där postaren säger sig ha känt till Amin då de var små. Redan då visste alla att Amin hade det j-igt hemma; som barnen uppfattade det fick han smörj av mamman.
Kanske npgon annan kan hitta det inlägget?

Hursomhelst - att döma av pappren från soc i Solna, så tycks familjen varit rejält dysfunktionell.
Citera
2020-08-28, 23:39
Medlem
Finns det bild på båda gärningsmännen här och vilken sida? Såg en på 21 åringen nu. Ber om ursäkt för uselt letande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in