2020-08-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Innan 18 års ålder är det föräldrarna som har ansvaret. Därför ska hela familjen utvisas om någon under begår brott, precis som en hundägare har ansvar för sin hund.

Ok vad gör du med 18 åringen som togs redan som 12 åring under LVU? Tänkte du visa ut svenska medborgare? Möjligt att du inbillar dig vissa alternativ, men för att påminna har vi lagar och internationella lagar samt konventioner att följa.
Citera
2020-08-28, 22:22
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Troligen var det en kul grej; GM njuter av att sadistiskt tortera sina offer.

En kul grej en hel natt. Låter i mina öron helt sjukt. Undrar varför inte BO:arna försökte springa därifrån. Ganska mörka partier runt kyrkogården där man kan gömma sig om man försöker fly.
Jag antar att BO:arna inte hela natten stod i graven.
Citera
2020-08-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Pappan är förklaringen till att pojken är kriminell. Det handlar om livsstil och islam, klaner och dylika element, och om personer som hamnat i fel land. Pappan är en primitiv människa som hamnat i ett samhälle han inte förstår. Pappan tror att all denna välvilja han missbrukat är oändlig. Kommer han erbjuda brottsoffrens föräldrar ett visst antal kameler?

Ok är Niklas Eliassons (Örebromannen) pappa förklaringen till att hans son våldtog och misshandlade 14 kvinnor också?
Är denna pappa primitiv också? Kameler var det ju aldrig snack om men båda föräldrarna var mycket välutbildade.
Citera
2020-08-28, 22:24
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Enkelt. Att han inte kom hem vet de om. Att han begått brotten tvivlar de på.
Det är inte relevant, det enda relevanta är att hennes son är häktad och det är det enda viktiga och så resonerar nästan alla människor, liksom att han kom hem försent är egentligen så oviktigt att det inte förtjänas att tas upp i en intervju där hon säger att han måste be om ursäkt.

Det är bara udda och jag det ger en bättre bild av hur GM hade det hemma och det var förmodligen inte helt hälsosamt.
Citera
2020-08-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad är det jag förmildrar?

Men du får väl läsa dina egna inlägg, de är ju så förbannat synd om dessa "traumatiserade" äckel å de ska man ha förståelse för osv bla bla bla vem bryr sig jävla sossetant
Citera
2020-08-28, 22:27
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Brottsoffren var väl svenskar? Förmodligen så ser hon dem som lite mindre värda helt enkelt...
Ja det är nästan som att hon inte tycker det är en så big deal, att det var inte så farligt ändå, men det blir då hus i helvete om sonen kommer hem några timmar sent. Så illa att det får samma fokus som själva brottet som är extremt grovt.

Det är varken normalt eller lyser så bra på GMs föräldrar.
Citera
2020-08-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om han hade gått hem istället för att begå brott så hade det inte hänt - så jag förstår hennes resonemang absolut.
Om han är oskyldigt anklagad så hade det inte heller hänt om han hade gått hem när det var sagt.

Hon har mer rätt än du i sitt resonemang och vart hon riktar sin ilska mot honom.
Ser snarare ut som att hon tycker det var ungefär lika illa att han inte kom hem i tid som han skulle som att han begick de brott han gjorde.. kanske lite värre men inte mkt. Nu hoppas man att det inte är så men det framstår så i texten.
Citera
2020-08-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Så då vet man inte allt som kommer in i tråden hur säkert det egentligen är. Det är uppgifter som säger 45 minuter sen ringer dom polisen. Nu står tiden, så alla information som ni bestämt hävdar är den enda sanningen börjar krackelera. Det återstår som sagt en hel del .

Ett tidigare inlägg skrev att BO 1 föräldrar ringde polisen vid 00:00 då de tidigare runt 23:00 pratat med sonen som var nästan hemma. Svaret från polisen var att om sonen sagt att han snart var hemma så är han nog det.

Då for farsan ut på cykel och letade efter sonen själv.

Om det stämmer eller ej är jag osäker på men inlägg finns bland de första 50 sidorna eller så.
Citera
2020-08-28, 22:29
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om han hade gått hem istället för att begå brott så hade det inte hänt - så jag förstår hennes resonemang absolut.
Om han är oskyldigt anklagad så hade det inte heller hänt om han hade gått hem när det var sagt.

Hon har mer rätt än du i sitt resonemang och vart hon riktar sin ilska mot honom.
Kanske hon reagerar så, men hon använder exakt samma argument som ett kontrollfreak som inte tål att ifrågasättas skulle använda.
Citera
2020-08-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postatallen
Ja det är nästan som att hon inte tycker det är en så big deal, att det var inte så farligt ändå, men det blir då hus i helvete om sonen kommer hem några timmar sent. Så illa att det får samma fokus som själva brottet som är extremt grovt.

Det är varken normalt eller lyser så bra på GMs föräldrar.

Ja ungefär så tolkar jag uttalandet också. Ärligt talat verkar de inte vara de skarpaste i knivlådan direkt.
Citera
2020-08-28, 22:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Om man hotar familjer som inte har med brottet att göra, som ofta sker när högerextremister väcker sin svans till liv, så går vi mot laglöshet. Beträffande hoten så är jag övertygad om att detta bevakas just nu av polis. Det är rena slödderfasonerna fortfarande. Häktet har dom misstänkta i förvar så där går ärendet sin gilla gång. Vad fan vet du om BO i fallet? Din kränkta uppenbarelse anger också att en förälder som hotas inte får uttrycka sig i media? Sen när är det ett brott? Han skall skämmas också för sin myndiga son? Hade du varit lika aktiv i trådar som inte handlar om invandrare där brott som mord begås hade du varit mer övertygande. Men så är det ju inte eftersom du har en agenda. En genomskådad agenda till och med.

Och din osmakliga kommentar lyser också agenda som är direkt genomskinlig. Ibland undrar man när ni vänsteraktivister ska dra ut huvudet från röven och se vad som pågår framför era ögon. Det fetade: vart är vi nu menar du? Brottsligheten breder ut sig allt mer, den krypande islamiseringen sprider ut sig med Sharia-domstolar i Solna, gratis bostäder och "rehabilitering" till IS-terrorister och grupp/överfallsvåldtäkter i ren maktdemonstration som saknar motstycke i något annat europeiskt land. Och här sitter du med din moraliska pekpinne och nämner "högerextremister" som det stora problemet, i en tråd som handlar om två invandrare som misshandelstorterat två pojkar en hel natt. Ta och kolla dig i spegeln och kamma dig förfan! Dårar som dig dyker alltid upp, såväl som i riksmedia och på andra ställen när invandrare begår ett bestialiskt brott mot svenskar som brottsoffer för att tona ner brottet och istället skifta fokus. Vi som varit med länge vet exakt vad jag talar om, när Ikea-morden begicks var det exakt samma sak, de brutala morden var inte fokus utan det var eftereffekterna som var "oroande". Jag ogillar starkt att nämna terrordådet för politiska poänger men det var exakt samma visa där, det var inte terrordådet i sig som var hemskt (enligt er förtappade vänstermänniskor), det hemska var att svensken skulle bli mer "aggressiv" och att onda krafter skulle kunna ta fördel av händelsen..Sedan dess har det bara fortsatt.

Ni gillar att vända kinden till och inte ens lyfta på ögonbrynen när invandrare lever rövare. Men så fort Bertil skriver ett argt inlägg på Facebook, då jävlar blir det liv i luckan. Ni är fan tragiskt dumma i huvudet.
Citera
2020-08-28, 22:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ok vad gör du med 18 åringen som togs redan som 12 åring under LVU? Tänkte du visa ut svenska medborgare? Möjligt att du inbillar dig vissa alternativ, men för att påminna har vi lagar och internationella lagar samt konventioner att följa.

Klart vi inte ska visa ut svenska medborgare. Vi tar givetvis ifrån dem medborgarskapet först och utvisar sedan. Lagar kan ändras. Konventionerna är skrivna för över 70 år sedan och inte anpassade för modern tid. Dessutom är det inget som är skrivit i sten, så om vi vill utvisa hela familjen vid invandrarrelaterad brottslighet så finns det inte en jävel som kan stoppa oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in