2020-08-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi har alltså haft 2M smittade d.v.s. sjuka men bara 5800+ döda. Det är 0,3%. Knappt!
Hur stor anser du att dödligheten är då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Öh va? Du har fortfarande inte förstått att detta tramsvirus är i princip ofarligt för 99.999% av alla mänskor!? Sanslöst hur tjockskalliga ni alarmister är

99.8%, lite ordning får det allt vara på siffrorna.
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Öh va? Du har fortfarande inte förstått att detta tramsvirus är i princip ofarligt för 99.999% av alla mänskor!? Sanslöst hur tjockskalliga ni alarmister är

Om du menar att 99 % av de som smittades av viruset inte dör är viruset ofarligt. Men om du tänker på stora smärtor som många upplever och organskador som har uppstått till följd av virusinfektionen skulle jag inte kalla viruset för ofarligt.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Tänkte på din 1%, vad får dig tro att vi har 1% dödlighet?
Jag har sagt att det är vad jag tror. Jag tror också att den spanska studien ger den mest korrekta bilden av antikroppsläget som går att överföra till Sverige faktiskt. Det är den en av de få peer-reviewed och publicerade studier som finns om seroprevalens. I Sverige är vår testning under all kritik både när det gäller PCR och antikroppar. Faktum är att även FHM har avfärdat sina egna och de utförda på deras begäran vid ett par tillfällen. Därför tror jag att siffran som man kom fram till i den spanska studien är ganska korrekt och överförbar. Om man inte tror det får man förklara varför Spanien som har haft fler döda per 1M klarat sig så dåligt med så låg smittspridning. Och i studien ger man 5% som ett genomsnittligt värde och > 10% i hot spots som i Madrid.
Senast redigerad av arbetet 2020-08-27 kl. 16:27.
Citera
2020-08-27, 16:24
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Nu ska jag vara väldigt snäll mot FHM och räkna bort en tredjedel av Sveriges dödstal som äldre vi inte kunde skydda. Vi har alltså då knappt 4000 döda. FHM anger själva 0,6% dödlighet. Jag vill gå upp mot 1% faktiskt.

Do the math med både FHM:s och mina siffror.

1% av alla multipelsjuka hundraåringar stämmer det säkert. Hos en frisk människa i princip oberoende av ålder är dödligheten noll, fullständigt försumbar. Detta kan väl knappelunda komma som en nyhet?
Citera
2020-08-27, 16:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur stor anser du att dödligheten är då?
Nu pratar jag inte om dödlighet utan hur många som bär omkring på antikroppar. Den spanska studien anger 5% i genomsnitt. Nu har de fler döda än Sverige på 1M men skit det samma, 5% blir min uppskattning om seroprevalens i Sverige:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31483-5/fulltext
Citera
2020-08-27, 16:27
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Går att räkna baklänges. Med så många smittade har vi alltså haft en dödlighet på 0,3% i Sverige. Jag vet att vi har vikingablod men det kan väl inte stämma?

Det kan det nog göra. I mars så var dödligheten ungefär 0,6% i Stockholm enligt FHM. Dödligheten sjunker rimligtvis i takt med att de mest sköra avlider.

Tittar man på antikroppsföreteelsen i Skåne och Västra Götaland vid samma tidpunkt så såg det också ut som om dödligheten var under 0,6%.
Citera
2020-08-27, 16:28
Medlem
Citat:
Nu pratar jag inte om dödlighet utan hur många som bär omkring på antikroppar. Den spanska studien anger 5% i genomsnitt. Nu har de fler döda än Sverige på 1M men skit det samma, 5% blir min uppskattning om seroprevalens i Sverige:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31483-5/fulltext
Javisst det kan vara så. Men det säger inget om den totala immuniteten mer än att det är en lägstanivå för antalet immuna.
Citera
2020-08-27, 16:28
Medlem
virvelbaggs avatar
Ny uppdatering på Euromomo.
Nu syns till och med vecka 31. Fortfarande ingen underdödlighet. Vecka 29 var den lägsta dödligheten sedan pandemin börjat och de två senaste veckorna har dödligheten ökat. Vi har sedan vecka 11 inte haft någon underdödlighet. Vi ligger nu fortfarande inom normal dödlighet fast i den övre delen.

Spanien är inne i ”uttalad” överdödlighet igen, stackarna.

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Citera
2020-08-27, 16:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det kan det nog göra. I mars så var dödligheten ungefär 0,6% i Stockholm enligt FHM. Dödligheten sjunker rimligtvis i takt med att de mest sköra avlider.

Tittar man på antikroppsföreteelsen i Skåne och Västra Götaland vid samma tidpunkt så såg det också ut som om dödligheten var under 0,6%.
Fan, vikingablodet smittar då. Alltså med tanke på hur hårt det slog mot syrianer och somalier.
Citera
2020-08-27, 16:29
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Jag har sagt att det är vad jag tror. Jag tror också att den spanska studien ger den mest korrekta bilden av antikroppsläget som går att överföra till Sverige faktiskt. Det är den en av de få peer-reviewed och publicerade studier som finns om seroprevalens. I Sverige är vår testning under all kritik både när det gäller PCR och antikroppar. Faktum är att även FHM har avfärdat sina egna och de utförda på deras begäran vid ett par tillfällen. Därför tror jag att siffran som man kom fram till i den spanska studien är ganska korrekt och överförbar. Om man inte tror det får man förklara varför Spanien som har haft fler döda per 1M klarat sig så dåligt med så låg smittspridning. Och i studien ger man 5% som ett genomsnittligt värde och > 10% i hot spots som i Madrid.

Men dödligheten kommer inte vara lika i alla länder. Eftersom folkhälsa och demografi spelar en stor roll så kommer det se olika ut i varje land.
Citera
2020-08-27, 16:32
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant

"Across the different age groups listed in the pediatric report, there are 17,311 confirmed cases among Florida children between 14 and 17, which constitute 36 percent of all cases in children. Children between 5 and 10 make up the next largest share, 27 percent, and the pediatric report shows 12,946 cases in this age group."
Ja idag hade vi tre döda i SverigeHolocaust pga Tegnell

Du borde tatuera in antalet döda per dag och åka runt i skolorna och vittna mot koncentrationslägerTegnell

Sedan kan jag rekommendera en flytt för dig till Tyskland där privata fester över 25 pers förbjuds eller Paris där masker nu blir obligatoriskt överallt.
Citat:
Masks become compulsory throughout Paris as France admits coronavirus R rate is likely to be as high as 1.4

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8669787/Masks-compulsory-Paris-French-coronavirus-cases-soar.html
Citat:
Private events are set to be limited to 25 participants

https://www.dw.com/en/germany-coronavirus-measures-masks/a-54714744
Senast redigerad av Lao Tzu 2020-08-27 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in