2020-08-27, 14:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Korrekt, att bli korrigerad är alltid trevligt. Givetvis behöver vederbörande visa sig värdig. Det borde vara basic, men här behöver man vara tydlig kring detta har det visat sig.

För att förklara ytterligare:
"jag ska knulla dig i munnen, hora"= ovärdig
"du ska lyda mig!" = ovärdig
Genomtänkt och balanserat svar= värdig
Visat omtanke mot både sig själv och andra= värdig
Bevisat sig haft rätt tidigare= värdig

Du har delvis, men bara delvis, rätt i att jag sitter här pga avsaknad av tuggmotstånd. Jag har för länge sedan slutat gå i klinch med min man, för han vinner för lätt varje gång.

Jag kan inte bestämma mig för om du trollar eller är seriös.
Citera
2020-08-27, 14:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är oerhört svårt att ta dig seriöst med tanke på ditt bibelrabblande. Men om jag ska försöka så:
Omöjligt för män att hålla lusten? Javisst jätteomöjligt. Det handlar om disciplin och åtagande, lojalitet. Ingenting annat.
Lust är ju inte handling. Du menar att män ska styra om sin lust, eller exakt vad är det du:
1. Ifrågasätter i mitt inlägg, och
2. Vill uppnå för förändring?
Citera
2020-08-27, 14:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Du ser dig som en matriark som läxar upp oss känslostyrda odågor till män med din visdom.

Du säger också att det är en befrielse att slippa sminka sig men har en visningsbild på en disneyprinsessa.

Vad är det jag inbillar mig sa du?

Jag vet inte vad du menar. Att jag har en bild på skönheten från en gammal Disneyfilm (min favorit), har ingenting att göra med huruvida jag tycker att det är en befrielse att inte förväntas sminka sig likt en docka till vardags. Jag skulle kunna vara mycket intresserad av smink ändå, och tycka att sminkade kvinnor är fina. Vad är motsättningen?
Citera
2020-08-27, 14:55
Medlem
Citat:
Nej, att frikyrkan vann mark var bara ett exempel på att rådande maktstrukturer föll. När det uppstår ett maktvakuum börjar detta fyllas med konkurerande grupper. Det var alltså fler sådana "kamper" som fick ett uppsving än bara kvinnosaken.
På liknande vis kommer det maktvakum som vi redan ser begynnelsen på idag att fyllas av nya rörelser.

... Men att kvinnornas kamp för makt över barnen fick en skjuts just då är alltså inte konstigt, och knappast speciellt relaterat till ateismen. Om så vore skulle ju inte männens rätt till barnen öka idag.
Så kvinnokampen var i konkurrens med kyrkan och fick ett uppsving när kyrkan förlorade makt? Är det vad du säger?

Jag känner faktiskt inte till den här kvinnornas kamp för makt över barnen. Är det nån särskild kristen historiebeskrivning? Jag känner till kampen för rättigheten till politiskt inflytande.
Citera
2020-08-27, 14:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Lust är ju inte handling. Du menar att män ska styra om sin lust, eller exakt vad är det du:
1. Ifrågasätter i mitt inlägg, och
2. Vill uppnå för förändring?
Precis, lust är inte handling och jag har skrivit att det är handlingen jag föraktar. Vad man tänker kan man inte hjälpa.

Jag ifrågasätter att du förefaller se det som att mäns lust är vad den är och det måste andra anpassa sig efter. Jag säger att man kan disciplinera sig till det mesta, en man kan bestämma sig för att inte gå till en bordell när han är gift. Eller att vara otrogen på annat håll.
Det handlar som sagt om lojalitet, karaktär och beslutsamhet. Ja det är klart, man får ha viss intelligens också.
Citera
2020-08-27, 15:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Så kvinnokampen var i konkurrens med kyrkan och fick ett uppsving när kyrkan förlorade makt? Är det vad du säger?

Jag känner faktiskt inte till den här kvinnornas kamp för makt över barnen. Är det nån särskild kristen historiebeskrivning? Jag känner till kampen för rättigheten till politiskt inflytande.
Ja, den rådande doktrinen var förstås i konkurrens med kvinnornas maktanspråk, det ligger i sakens natur.

Nej, det är ingen särskild kristen sådan utan en kamp på samma nivå som den för en egen ekonomi. Än idag för kvinnor den kampen på vissa håll i världen, och till viss del även här då till och med en fader som mördat modern har rätt till umgänge med barnen. När mannen har all juridisk rätt till barnen har han förstås tumskruvar på modern, som fogar sig för barnens skull om inte annat.

De flesta män har förstås genom historien varit hyggliga, fina karlar, men undantagen är för många för att ignoreras.
Citera
2020-08-27, 15:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Precis, lust är inte handling och jag har skrivit att det är handlingen jag föraktar. Vad man tänker kan man inte hjälpa.

Jag ifrågasätter att du förefaller se det som att mäns lust är vad den är och det måste andra anpassa sig efter. Jag säger att man kan disciplinera sig till det mesta, en man kan bestämma sig för att inte gå till en bordell när han är gift. Eller att vara otrogen på annat håll.
Det handlar som sagt om lojalitet, karaktär och beslutsamhet. Ja det är klart, man får ha viss intelligens också.
Ser vi till individen är förstås var och en ansvarig för vad han eller hon gör, men det var inte detta mitt inlägg tog upp. Jag tog upp problemet som uppstår när mäns sexualitet krockar med kvinnornas behov av trygghet, och då på ett samhällerligt plan.

Att vi håller individen ansvarig för vad han gör förändrar inte det faktum att många män gärna byter till en yngre kvinna, och som din motdebattör säger:
ALLA män vill (åtminstone på ett driftplan) ligga med unga kvinnor. Om vi dessutom tar bort den andliga aspekten blir det inte många skäl kvar för män att avstå sex med unga kvinnor. Att kvinnor säger att "det inte är rätt" löser ingenting.
Citera
2020-08-27, 15:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej kvinnor ”premierar” inte våldsamna män.
Och sluta för helvete försöka lägga skulden för någons våldsanvändning på offren.
Jo, det gör de.
Jag skiter i vad du gör eller din ekokammare gör, men faktum kvarstår.

Det finns en aldrig sinande kö av brudar som vill träffa Anders Behring Breivik, Peder Madsen och Juha Valjakkala och alla andra psykopater utom såna som Stig Bergling.
Citera
2020-08-27, 15:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Du är så rubbad. "Hålla sig i form för sina män", jo tjena.
Jag sa ju det, du är naiv.

Hur vore det om du kunde komma med något sakligt någon gång?

Exakt VAD var det som var rubbat i mitt inlägg och varför?
Citera
2020-08-27, 15:51
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du är så rubbad. "Hålla sig i form för sina män", jo tjena.
Jag sa ju det, du är naiv.
Det är du som är naiv.
Du är utbytbar om du låter dig bli ett fetto. Precis som kvinnor kan skilja sig och byta, kan män byta ut en gammal fet sugga mot en eller två yngre förmågor som bryr sig lite om sitt utseende.

Det är priset ni betalar för er "självständighet".
Ni får ge samma självständighet även till män och tro mig.
Efter metoo känns det som en befrielse. Nu vet vi vad ni tycker.

Jag kan slå på TV:n varje dag och bli påmind om jag skulle glömma bort det för en sekund.
Citera
2020-08-27, 16:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är du som är naiv.
Du är utbytbar om du låter dig bli ett fetto. Precis som kvinnor kan skilja sig och byta, kan män byta ut en gammal fet sugga mot en eller två yngre förmågor som bryr sig lite om sitt utseende.

Det är priset ni betalar för er "självständighet".
Ni får ge samma självständighet även till män och tro mig.
Efter metoo känns det som en befrielse. Nu vet vi vad ni tycker.

Jag kan slå på TV:n varje dag och bli påmind om jag skulle glömma bort det för en sekund.

Vad vet du efter metoo? Att kvinnor världen över inte vill bli trakasserade på sina arbetsplatser? Och kom nu inte dragandes med fåtalet mediakåta/kändiskåta personer som Cissi Wallin. Hon och hennes skrå är ju patetiska, får stå sitt kast. Har inget med gemene kvinna att göra.
Senast redigerad av Jenny9 2020-08-27 kl. 16:06.
Citera
2020-08-27, 16:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hur vore det om du kunde komma med något sakligt någon gång?

Exakt VAD var det som var rubbat i mitt inlägg och varför?

Så om kvinnan håller sig smal så är hon garanterad att inte bli lämnad eller att äkta mannen bedrar henne? Miljontals smala kvinnor har blivit bedragna av sina män genom människans historia. Du ÄR naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in