Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Wow, vad ni gillar att hugga!!
Har läst många inlägg av Merwinna och en sak jag märkt är att användaren är försiktig både när det gäller att bli smittad och att smittas. Vill man vara ute i samhället gå på fester och inte använda munskydd är vaccinet viktigare att ta. Men om man är beredd att använda munskydd och undvika folksamlingar och ta sina sociala kontakter utomhus med stor distans är vaccin inte lika viktigt. Vi måste alla ta våran del av ansvaret men hur har vi rätt att bestämma själva. Gå ovaccinerad på en stor festival är inte att rekommendera. Har man bråttom att komma till baka till normalt liv, ta vaccin. Kan du hålla ut med social distans, ok!
Fast nu syftade jag på det Merwinna skrev om de som gladeligen offrar andras liv, en grupp som hon helt klart själv tillhör. Hon skiter i att Agda dör, bara hon själv slipper ta ett vaccin.
”Jag trodde för det första inte, att det skulle gå så fort i det "humanistiska" Sverige, att utveckla sådana attityder. Detta har fått mig att förstå, hur Tredje Riket kunde inträffa. Hur det kunde gå så fort, och varför nästan alla tyskar jamsade med. Människan är i grunden väldigt egoistisk, och är beredd att snabbt offra människor i grupper som de inte själva tillhör, och inte själva har någon relation till. Och då inte bara om det handlar om liv för den ena gruppen och död för den andra, utan man offrar även gladeligen andras liv bara för sitt eget materiella välstånd...”