2020-08-27, 03:57
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja nu är det för sent då båda är myndiga och den äldre begick småbrott innan 18 om ens det, så¨vad hans föräldrar pysslar med eller så vet inte jag, men jag tycker dom verkar slappa precis som alla andra oavsett urpsrung. Nu får han själv ta ansvaret och som det ser ut nu lär det inte bli bättre. Däremot kan du väl trösta dig med att han är fullt straffbar och inte berättigad till några rabatter. Så ser det ut i dagsläget rent juridiskt då.
Dessa båda skulle suttit inlåst för länge sedan och på lång tid men det daltas hit och dit, ungdomsrabatt, två tredjedelar, samhällstjänst osv!
Den äldre var visst redan dömd för mordbrand, vad i hela helvete gör han ute då?
Nej utlokalisera fängelsestraffen till de EU länder som bjuder lägst, då blir det slut på resturangmat, TVspel, styrketräng och skit! en i svenskt fängelse kostar över 2000 per dygn, förstå hur mycket vi skulle tjäna på att lägga ut det på anbud!

Den yngre hade visst familjen redan förstått det var något fel på, det var där jag undrade om varför det aldrig hedersmördades pojkar, bara flickor...
Citera
2020-08-27, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte läst något om någon familj som "tagit hand om problemet" när det gäller kriminella telningar fortfarande annat än när det gällt döttrar som flugit ut från balkongen eller blivit knivad av yngsta kusinen som då undgår straff i Sverige.

Varför tar de inte bort avartiga söner för?

Verkar bara som sönerna ligger risigt till om dom tar mammans parti om mamman skiljer sig, är sådant fall som hänt i Skellefteå nu där gubben skulle döda sin vuxna son för att denne tog mammans parti för hederns skull.
https://norran.se/lokalt/skellefte%C3%A5/artikel/pappans-knivattack-mot-sonen-jag-ville-doda-honom/9lygpw7l
Citera
2020-08-27, 05:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Va? Fick dom hälsenorna avskurna? Fy fan det måste ju gjort djävulskt ont
* hälsenorna kapade
* knivstick i benen
* tortyr med vitglödgade föremål
* misshandel
* våldtäkt
* levande begravda
* pinade och förnedrade i tio timmar
* rånade

- har jag missat något?

Det här blir ju bara värre och värre!
Såna kräk till gärningsmän kommer aldrig bli rehabiliterade, det förstår ju vem som helst.
Kanske lobotomering skulle vara mer passande, eller avlivning, så som man gör med sjuka djur.
Citera
2020-08-27, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonpuig
Det som är så jävla sorgligt med vårt rättsväsende är att dessa två gärningsmän kommer få ett längre straff än mamman till lilla hjärtat. Det om något är sjukt i det här landet.

Ojdå, så tråkigt för dig! Du skulle förstås känna dig på bättre humör, om de här sadisterna som torterade dessa killar, för nöjes skull, får ett så milt straff som möjligt!?
Citera
2020-08-27, 06:01
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Det med hälsenorna är det verkligen sant? Då borde dom ju ha skrikit så det hördes över hela Stockholm
Citera
2020-08-27, 06:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Det med hälsenorna är det verkligen sant? Då borde dom ju ha skrikit så det hördes över hela Stockholm
Just det med hälsenorna har jag bara läst här på Flashback, de övriga i mainstream media.

Det som har stått i media är "knivhugg i benen så de ej kunde ta sig därifrån".

Detta är förmodligen en press-etisk omskrivning.
Citera
2020-08-27, 06:39
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullahiss
Förnedringstortyren av svenskar "otrogna horor", detta är bara en försmak på vad som komma skall Nästa gång slutar det med halshuggning efter 10 timmars tortyr.

De här två måste utvisas, avlivas eller låsas in på riktig livstid, alltså tills de dör.

Det finns ingen chans att de någonsin rehabiliteras eller bidrar till samhället på något sätt.

Fy fan! Nu måste det vara slutdaltat!

Alternativ för Sverige är det enda som gäller i nästa val.
Citera
2020-08-27, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
* hälsenorna kapade
* knivstick i benen
* tortyr med vitglödgade föremål
* misshandel
* våldtäkt
* levande begravda
* pinade och förnedrade i tio timmar
* rånade

- har jag missat något?

Det här blir ju bara värre och värre!
Såna kräk till gärningsmän kommer aldrig bli rehabiliterade, det förstår ju vem som helst.
Kanske lobotomering skulle vara mer passande, eller avlivning, så som man gör med sjuka djur.
Fyfan... Och dessa gärningsmän kommer ut om..? Blir det åldersrabatt och annat skit blir jag fan skogstokig, någon jävla måtta får det lov att vara!
Citera
2020-08-27, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Så mkt förstörelse, det hade räckt med att skära av hälsenorna och begravt dem i deras egen grävda grop, med deras familj. Helt integrationsanpassat. Kanske med en anal våldtäkt som en kurdisk gest åt offren.
Det var säkert inte en grop - det var en grav. Stackars pojkar. De två bör brinna levande
Citera
2020-08-27, 07:25
Medlem
Klossmongos avatar
Så kurdens pappa blev torterad av islamska regimen, kan det ha gjort honom störd i huvudet och gett honom dåliga nerver så att sonen for illa?
Citera
2020-08-27, 07:30
Medlem
Den här händelsen är av sådan dignitet att polisen eller att åklagarmyndigheten borde skriva ett pressmeddelande och i korta och koncisa ordalag beskriva vad offren utsatts för.

Om förövarna dessutom var helt okända för offren bör det också meddelas.

Inget av sådana uppgifter påverkar rättsprocessen.

Just nu är fältet öppet för spekulationer och rykten.

Om hälften stämmer av vad som uppgivits stämmer så måste också rättsväsendet se till att göra en stor rättspsykiatrisk undersökning på båda två. Allt talar då för att de är kraftigt mentalsjuka och bör då hellre låsas bältade på psyket utan möjlighet till utskrivning.

18 åringen får ju sitta på typ Råby och kan ”rymma” (läs messa en kompis för upphämtning och kliva över ett 1 m högt staket) samma dag som han placeras där.
Citera
2020-08-27, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Du valde ett väldigt begränsat utsnitt ur mitt inlägg. Jag resonerar mycket bredare än så i övriga inlägget och skriver likt dig att det inte stämmer att de är chanslösa, men att det nog kan upplevas så hos dem.

Sen har jag läst om yngre invandrartjejer som också misshandlat och förnedringsrånat. Så där tror jag du har fel, även om killar är överrepresenterade. Tror dock könsfördelningen mer har att göra med hur det alltid har varit i alla länder och alla etniciteter; män begår fler våldsdåd p.g.a annorlunda psyke och muskelmassa.
brutalitet, förnedring av andra som inte tillhör deras egen ursprung är finns nedärvd i deras sk kultur. och sed. De finns i deras gener. Därför är de väldigt farliga för oss och för vår västerländska kultur som utvecklats på kristen grund under tusen år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in