Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Ja nu är det för sent då båda är myndiga och den äldre begick småbrott innan 18 om ens det, så¨vad hans föräldrar pysslar med eller så vet inte jag, men jag tycker dom verkar slappa precis som alla andra oavsett urpsrung. Nu får han själv ta ansvaret och som det ser ut nu lär det inte bli bättre. Däremot kan du väl trösta dig med att han är fullt straffbar och inte berättigad till några rabatter. Så ser det ut i dagsläget rent juridiskt då.
Dessa båda skulle suttit inlåst för länge sedan och på lång tid men det daltas hit och dit, ungdomsrabatt, två tredjedelar, samhällstjänst osv!
Den äldre var visst redan dömd för mordbrand, vad i hela helvete gör han ute då?
Nej utlokalisera fängelsestraffen till de EU länder som bjuder lägst, då blir det slut på resturangmat, TVspel, styrketräng och skit! en i svenskt fängelse kostar över 2000 per dygn, förstå hur mycket vi skulle tjäna på att lägga ut det på anbud!
Den yngre hade visst familjen redan förstått det var något fel på, det var där jag undrade om varför det aldrig hedersmördades pojkar, bara flickor...