2020-08-27, 01:16
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ingen har dött.
Vad är det som gör att tråden skenar?
Magnus Ranstorps varning igår för radikalnationalismen känns befogad när man läser här.
Men det kanske handlar om att det är killar som är BO här?
Vi läser dagligen om tjejer och kvinnor som blir våldtagna, skändade, synnerligen grovt fridskränkta och mördade. Av svenskar, blattar och allsköns andra GM. Men sådan snurr som denna tråd får sällan dessa fall. Undantag finns givetvis, men ändå.
Detta är bland det värsta. Och ingen har dött.

Nä, ingen har dött. Dock tror jag att många, även du, hade önskat att dom hade dött redan innan dom blev utsatta för vad dessa stackars killar blev utsatta för i lördags. Undrar hur många som har psyken som skulle klara av att leva ”som vanligt” efter att ha blivit utsatta för liknande former av hot och misshandel under närmare 9 timmar.

Hoppas båda GM hamnar på riktigt rättvisa avdelningar på kåken, dvs inte hos sina ynkliga gelikar som säkert hyllar dom (tills dom upptäcker att dom har att göra med äkta bögar) utan hos rejäla etniskt svenska/finska/europeiska grabbar som gillar riktigt hårda tag.
Citera
2020-08-27, 01:26
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Tråden är på över 1600 inlägg och växer snabbt. Att kräva att man ska läsa hela innan man skriver är bara löjeväckande i brist på argument. Du kanske har tid till det, de flesta av oss andra med vanliga liv har det inte.

Däremot har jag läst allt som polisen gått ut med och jag har då landat i det jag skrev. Länka till något där polisen motsäger mig så backar jag på det direkt. Tills dess har du fel.

Vad är det som är infantilt och politiskt färgat i det jag skriver? Och även om det är infantilt och politiskt färgat så innebär det ju inte att det är fel. Vill du hävda det får du allt göra bättre ifrån dig än att bara gorma otrevligheter.

Och jobba på din ton, du är särdeles otrevlig. Otrevliga personer utan argument skapar inte så mycket medhåll utan mest bara medömkan. Du är både bitter, socialt inkompetent OCH dålig på att argumentera, det vinner man inga diskussioner på.
Det finns ett otal uppgifter om BO etnicitet från närstående i tråden, så de är ej okända uppgifter.

Nu orkar jag inte med dig längre. Det finns sökverktyg som gör att du kan söka i tråden om du är för lat för att skumma igenom denna. Är du för dum eller för lat för denna uppgift?

Jag kommer inte slösa mer tid på dig, varför jag avslutar diskussionen med dig här.
Citera
2020-08-27, 01:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det blir bara värre o värre.

”pojkarna ska ha varit slumpmässigt utvalda offer som de båda gärningsmännen försökt sälja knark till. När pojkarna vägrade köpa knark tvingades de med till kyrkogården där de torterades hela natten”

”pojkarna enligt uppgifter till tidningen ha tvingats klä av sig och sedan ned i en grop och därefter börjat begravas”

Det är sedan tidigare känt att pojkarna utsattes för våldtäkt o knivvåld mot benen...

Det här är bara början på det nya normala.
Citera
2020-08-27, 01:45
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Hur fan kan någon acceptera att detta är vad Sverige blivit till? En plats där våra barn/ungdomar kan drabbas av rena skräckfilmstortyren när de försöker gå hem på kvällen.

Hur långt bort är inbördeskriget?
Hade svenskar varit kapabla till att starta ett inbördeskrig så hade vi inte hamnat i denna sits från första början.

Sverige är förlorat, sorgligt och hemskt men bara att acceptera.
Citera
2020-08-27, 01:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Detta är så sjuk händelse att man börjar undra om Sverige inte är bortom räddning.
Hade det funnits en vilja att vända utvecklingen i Sverige så hade tusentals stormat regeringskansliet och riksdagen och handgripligen avsatt regeringen. Inte illegitimt, vanskötseln av landet är att jämföra med landsförräderi. Reinfeldt och Löfven med sällskap är dem som först bör hamna i rättegång för detta brott mot svenska tonåringarna.

Har det bekräftats att BO är etniska svenskar?

Citat:
Ingen aning, men det finns ju ingen organiseringsvilja i Sverige. Folk vill ju inte ens göra militärtjänst längre. Det enda vettiga i denna situation vore ju om Försvarsmaktens soldater och lägre befäl avsatte ÖB och gjorde en militärkupp för att kunna återställa ordningen i Sverige. Det är den klassiska lösningen när länder håller på att falla sönder till följd av vanskötsel, att militären tar över och inför ett militärdisciplinerat styre av landet tills det är tillräckligt ordnat för att kunna tillsätta en ny vanlig regering. Det är i förlängningen ett av försvarets grunduppgifter för att kunna garantera framtida demokrati och förhindra sönderfall och anarki. Sverige är i princip i det läget nu av oordning, så tycker faktiskt det vore en bra lösning även om det kan låta radikalt.

Instämmer. Man får väl hoppas att det planeras och förbereds saker av dugliga och kapabla militärer och poliser. Jag hoppas vidare att de förstår att de kommer ha ett massivt stöd ute hos folket. Många bara väntar.
Citera
2020-08-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpiorizing
Offren är inte fucking svenskar och gärningsmannen (tunisiern) är född och uppväxt i Sverige med världens mest sympatiska och godhjärtade familj. Systern läser en medicinsk utbildning på karolinska och är guld. Hoppa fan inte på familjen för dem har inte med saken att göra. Gärningsmannen har grov adhd och familjen har försökt allt för att hjälpa honom.
Hur kan du veta det?
Du uppger att du känner den yngre gärningsmannen samt dennes familj. Gärningsmannen blev gripen direkt efter fullbordat brott och har haft restriktioner sedan dess. Polisen uppger att brottsoffer blev utvalda av en tillfällighet - hade ej koppling till gärningsmännen. Hur kan du då fått information om vilka brottsoffren är? Känner du även dem, av en ren tillfällighet?
Citera
2020-08-27, 01:52
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Jag undrar bara över en sak. Hur kan man bli utsläppt ur häkte när man är dömd för mordbrand och kunna begå nya brott i väntan på att bli skjutsad till fängelset?

Inte nog med att lagstiftarna tappat taget, hela rättsväsendet är ju försatt i upplösningstillstånd.
Snart griper utländsk makt in och pacificerar Sverige, ungefär som tyskarna gjorde i Tjeckien, Polen, Jugoslavien m fl länder under 2 Världskriget, för Sverige är fullständigt laglöst land nu.
Citera
2020-08-27, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Det finns ett otal uppgifter om BO etnicitet från närstående i tråden, så de är ej okända uppgifter.

Nu orkar jag inte med dig längre. Det finns sökverktyg som gör att du kan söka i tråden om du är för lat för att skumma igenom denna. Är du för dum eller för lat för denna uppgift?

Jag kommer inte slösa mer tid på dig, varför jag avslutar diskussionen med dig här.
Att någon påstått sig vara närstående i tråden har inget som helst värde. Det förstår även du då det är helt okontrollerat här. Det är bara om polis eller rättsväsende gått ut med det, eller kanske media om de har bra källor, som man kan ta det som bekräftat. Men att du resonerar som du gör visar vilken (låg) nivå du håller.
Citera
2020-08-27, 01:59
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det blir bara värre o värre.

”pojkarna ska ha varit slumpmässigt utvalda offer som de båda gärningsmännen försökt sälja knark till. När pojkarna vägrade köpa knark tvingades de med till kyrkogården där de torterades hela natten”

”pojkarna enligt uppgifter till tidningen ha tvingats klä av sig och sedan ned i en grop och därefter börjat begravas”

Det är sedan tidigare känt att pojkarna utsattes för våldtäkt o knivvåld mot benen...

Det här är bara början på det nya normala.

Knivvåld mot benen innebar väl att hälsenorna skars av, men det var allt för grovt för Pk-medierna att skriva rakt ut. Ett sorts tortyrvåld man närmast förknippar med kriget på Balkan på 90-talet.
Citera
2020-08-27, 02:33
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Knivvåld mot benen innebar väl att hälsenorna skars av, men det var allt för grovt för Pk-medierna att skriva rakt ut. Ett sorts tortyrvåld man närmast förknippar med kriget på Balkan på 90-talet.

Va? Fick dom hälsenorna avskurna? Fy fan det måste ju gjort djävulskt ont
Citera
2020-08-27, 02:51
Medlem
sonpuigs avatar
Det som är så jävla sorgligt med vårt rättsväsende är att dessa två gärningsmän kommer få ett längre straff än mamman till lilla hjärtat. Det om något är sjukt i det här landet.
Citera
2020-08-27, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Jag undrar bara över en sak. Hur kan man bli utsläppt ur häkte när man är dömd för mordbrand och kunna begå nya brott i väntan på att bli skjutsad till fängelset?

Inte nog med att lagstiftarna tappat taget, hela rättsväsendet är ju försatt i upplösningstillstånd.
Snart griper utländsk makt in och pacificerar Sverige, ungefär som tyskarna gjorde i Tjeckien, Polen, Jugoslavien m fl länder under 2 Världskriget, för Sverige är fullständigt laglöst land nu.

Det står i klartext i tidningen i dag varför han släpptes efter 6 månaders häktning.
1. Åklagaren vill ha han häktad enbart om det blev grov mordbrand.
2. Domstolen ansåg att han var under 21 år vid tillfället och då fanns det inget som pekade på återfall i brottslighet.
3 Det är Kriminalvården som hanterar verkställighet av straffet och dom har inte kommenterat.

Det sker ofta att den häktade får gå vid förhandlingens avslut och det har många gånger med att göra om det finns grund för fortsatt häktning eller om personen är under 21 år.
Så vill du ändra på lagstiftningen blir det en annan fråga än vad som gäller i dagsläget.
'
Ja snart ramlar solen ner också så det blir mörkt. Sluta dramatisera allting till det absurda. Rättssäkerheten är det enda vettiga vi har kvar i detta landet däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in