2020-08-25, 20:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Som sagt; vem kan lura ut Lena, vem hade en invit och mycket sen kontakt som han raderade redan dagen efter mordet, raderar på polisstationen inför förhör, vem kan hennes kod till dörren, vem kan hennes lösen och har loggat in på hennes konto, vem har mordhotat Lena och hennes minsta, vem har stalkat och vem har krävt "omedelbar och blind lydnad vid RT"...vems DNA på ring och hennes blod på sin tvättmaskin (!) och i mgm sko... mer finns det...
Vem har manipulerat och ljugit?Och skrattat och vinkat till E?

Hjärtskärande...hur kunde tingsrätten missa allt detta?

Som sagt; vem kan lura ut Lena, vem hade en invit och mycket sen kontakt som han raderade redan dagen efter mordet. Vem gick in hos Lena dagen efter mordet? Vem kan hennes kod till dörren, vem kan hennes lösen, vem har blivit misshandlad av Lena under flera år med anmälningar som följd. Vem misshandlade Lena, vem har kunnat lämna många av dom 60 st blodspår på BP utan upptäckt eftersom dnat +4 är Lenas om man utesluter en nära anhörig?

Vem har varit så förtryckt av sin psyksjuka mamma att han som liten cyklade på motorvägen i desperarion över att sociala efter utredning beslutat han var tvungen att bo hos din mamma. Vem skrek på hjälpr på stan om vad han utsattes för hemmevid? Vem har under hela sin uppväxt blivit utsatt för bipolär misskötsel och den känslomässiga brutalitet vilket motiverarat det oerhörda raseri som expoderade i 17 våldsamma slag bakom planket?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-25 kl. 20:31.
Citera
2020-08-25, 20:34
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
LW träffade inte sina barn för varannan vecka var dom hos UW och varannan vecka så var Gun där och städa och dona när hon vaktade barnen.Så när skulle LW haft tid att träffa sina barn?
Citera
2020-08-25, 20:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Och även tidigare när han t.ex. får påringning av LW:s barn morgonen när hon saknas vid uppvaktningen. Och som telefonlistan visar så har han inte försökt nå LW via telefonen trots att han borde vara en av dem som ringt allra flitigast. Vill minnas att F.S har en länk till en grafisk stapel där man ser vilka och hur många gånger andra ringt för att försöka nå LW.

Listan kan göras oändlig ifall man tar bort motiv och fakta oavsett vem som är offer. Att t.ex. ta bort det faktum att SD haft en utomäktenskaplig relation med LW i ca 6 år, att SD mordhotat LW och hennes barn samt raderat i sin mobiltelefon går inte att bortse från. Många bitar som bildar en helhet i slutänden.

Jajamensan. Här finns mycket av vikt sparat. Bara detta beviset på SD´s helt nya ointresse, säger allt:

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-08-25, 20:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Menar du att han kan förändra sitt liv till det bättre så det inte blir så ... som det är nu ?
Tvättmaskinen och plösen kanske är något mamma relaterat så han hade en neutral strategi för det ?

Har han funderat på vad mamma ska säga när han är rikskändis som Lenas mördare ?
Kram kalas med mamman och en liten vit hare på kjoltyget ?

Oh du har äntligen kommit hem Stefan, vad stor du har blivit.

Jag skulle vilja säga att jag uppfattar det som om både mamma, pappa och syskonen "sa sitt", när de varken verkade dyka upp en enda gång under 20 rättegångsdagar?

Eller när inte en enda av dem vittnade till hans fördel i TR heller, för den delen...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-08-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag skulle vilja säga att jag uppfattar det som om både mamma, pappa och syskonen "sa sitt", när de varken verkade dyka upp en enda gång under 20 rättegångsdagar?

Eller när inte en enda av dem vittnade till hans fördel i TR heller, för den delen...

#TeamÅsaHiding
Va det så? Det har jag missat helt, hade han inte stöd från en enda i familjen?
Citera
2020-08-25, 21:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jajamensan. Här finns mycket av vikt sparat. Bara detta beviset på SD´s helt nya ointresse, säger allt:

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

#TeamÅsaHiding

Vad spelar det för roll om han ringde eller
skickade meddelanden i Telegram till henne?
Det var ju så de kommunicerade. LW var ju
som ett plåster på honom. Så när hon inte
hört av sig på så många timmar är det väl inte
konstigt om han trodde att det måste ha hänt
något allvarligt? Om hon haft tillgång till sin
mobil så hade hon givetvis skrivit till honom.
Då fanns det ju ingen anledning för honom att
ringa till henne.
Citera
2020-08-25, 21:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

#TeamÅsaHiding

Har du ngr bevis för att de *varken * *verkade* inte dykt upp på rättegångsdagarna, var du med på ngr av rättegångsdagarna under de 20 dagarna så du såg att ingen anhörig till SD var närvarande?.

Vilka av anhöriga vittnade inte till SDs fördel?

#TeamDavidsson
Senast redigerad av Smhf 2020-08-25 kl. 21:26.
Citera
2020-08-25, 21:12
Medlem
notknapparens avatar
Om Lenas lösenord till
Från Kompletteringen sid 77

" De två mest frekventa lösenorden utgör strax över 71% av inloggningsuppgifterna. Dessa två lösenord var identiska med undantag att den ena innehåller två siffror mer i slutet. "

"E-post kontot knutet till One.com hade användarnamn lena@wesstrom.se
och lösenord xxxxxxxyyyyyy."

Det är ett lösen med liknande ord men med samma siffror som de mest frekventa.
Sifferkombinationen är väldigt enkel och tillsammans med ord är det inte svårt att testa sig fram.

Orden resu*s, Resu*s, respe*t, re*tless har använts i 6 av de 17 olika kombinationerna, medan sifferkombinationen med samma siffror, antingen fyra eller sex siffror finns i fyra av lösenorden.

Något lösen ser ut att vara kopplat till hennes jobb och några har mycket svår kombination att komma ihåg, kanske används till något särskilt.

Tror ju att SD kunde de här vanligaste lösenorden och de enkla sifferkombinationerna.

Sid 56:

"Från: Hanna Davidsson <systerhax@outlook.com>
Skickat: den 5 februari 2018 19:15
Till: Jonas S <jonas_sahlen@hotmail.com>
Ämne: SV: SV: På väg hem
Träningen slutar 19.30.
Vet att jag aktivit letar efter tecken på att han varit inne i telefonen eller mina mail.
Tittade historiken och ser att han varit inne i mailen igen...men även att han kollat var min
telefon är samt min tidslinje på google. Hade ingen aning om tidslinjen. Den visar alla
platser jag har varit på och hur lång tid det tar för mig att transpotera mig mellan platser.
Har nu stängt av den funktionen. I historiken såg jag även att han varit inne på Xprivatcy
och tänkte direkt på att det hade och göra med att han ville se konversationer i min
telefon. Även försökt att logga in på fb.... Av den anledningen tror jag att han tidigare har
tittat i min telefon. Jag har bytt koden till telefonen sen någon vecka tillbaka. Jag kanske
bara överreagerar det kanske inte alls är som jag tror.
När det gäller Nkp-eventet får jag känslan av att han vill provocera mig. Se hur jag reagerar
när han säger att jag ska fråga dig om du vill åka med.
Längtar efter dina kramar!
"

Ruggigt...

Det är ganska mycket som SD kan ha läst på H*annas konton som kan ha triggat honom. Han var nog inte alls så cool som han vill själv visa att han är.

Han verkar helt klart må dåligt och är väldigt barnslig med barnen och beter sig inte bara barnsligt och kränkt utan beter sig mycket dåligt mot dom. Man ser att H*anna tacklar det helt mycket bättre och vuxnare.

Hemska konversationer där han i dagar bråkar med barnen och inte vill ta hand om dom mer för att de inte kan lösa kaninbur frågan (som han vill) på ett bra sätt. Och när T har huvudvärk och inte orkar gå till skolan, ställer han också till en scen där han inte verkar ha någon förståelse för T. Men mest känns det som att han använder barnen som slagträn mot HD.
Citera
2020-08-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om Lenas lösenord till
Från Kompletteringen sid 77

" De två mest frekventa lösenorden utgör strax över 71% av inloggningsuppgifterna. Dessa två lösenord var identiska med undantag att den ena innehåller två siffror mer i slutet. "

"E-post kontot knutet till One.com hade användarnamn lena@wesstrom.se
och lösenord xxxxxxxyyyyyy."

Det är ett lösen med liknande ord men med samma siffror som de mest frekventa.
Sifferkombinationen är väldigt enkel och tillsammans med ord är det inte svårt att testa sig fram.

Orden resu*s, Resu*s, respe*t, re*tless har använts i 6 av de 17 olika kombinationerna, medan sifferkombinationen med samma siffror, antingen fyra eller sex siffror finns i fyra av lösenorden.

Något lösen ser ut att vara kopplat till hennes jobb och några har mycket svår kombination att komma ihåg, kanske används till något särskilt.

Tror ju att SD kunde de här vanligaste lösenorden och de enkla sifferkombinationerna.

Sid 56:

"Från: Hanna Davidsson <systerhax@outlook.com>
Skickat: den 5 februari 2018 19:15
Till: Jonas S <jonas_sahlen@hotmail.com>
Ämne: SV: SV: På väg hem
Träningen slutar 19.30.
Vet att jag aktivit letar efter tecken på att han varit inne i telefonen eller mina mail.
Tittade historiken och ser att han varit inne i mailen igen...men även att han kollat var min
telefon är samt min tidslinje på google. Hade ingen aning om tidslinjen. Den visar alla
platser jag har varit på och hur lång tid det tar för mig att transpotera mig mellan platser.
Har nu stängt av den funktionen. I historiken såg jag även att han varit inne på Xprivatcy
och tänkte direkt på att det hade och göra med att han ville se konversationer i min
telefon. Även försökt att logga in på fb.... Av den anledningen tror jag att han tidigare har
tittat i min telefon. Jag har bytt koden till telefonen sen någon vecka tillbaka. Jag kanske
bara överreagerar det kanske inte alls är som jag tror.
När det gäller Nkp-eventet får jag känslan av att han vill provocera mig. Se hur jag reagerar
när han säger att jag ska fråga dig om du vill åka med.
Längtar efter dina kramar!
"

Ruggigt...

Det är ganska mycket som SD kan ha läst på H*annas konton som kan ha triggat honom. Han var nog inte alls så cool som han vill själv visa att han är.

Han verkar helt klart må dåligt och är väldigt barnslig med barnen och beter sig inte bara barnsligt och kränkt utan beter sig mycket dåligt mot dom. Man ser att H*anna tacklar det helt mycket bättre och vuxnare.

Hemska konversationer där han i dagar bråkar med barnen och inte vill ta hand om dom mer för att de inte kan lösa kaninbur frågan (som han vill) på ett bra sätt. Och när T har huvudvärk och inte orkar gå till skolan, ställer han också till en scen där han inte verkar ha någon förståelse för T. Men mest känns det som att han använder barnen som slagträn mot HD.
Aaaah o sen spelar han in om strössel och vinkar till E
Hoppas att HD tar upp det
Citera
2020-08-25, 21:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Aaaah o sen spelar han in om strössel och vinkar till E
Hoppas att HD tar upp det

Ja, vissa tycker att det är helt ok att ha ett 45 minuter långt inspelat förhör med hot om avdrag på 2000 kr från kontot när någon ha "stulit" strössel hemma.

Också trevligt att den misstänkte mördaren vinkar och ler till offrets barn efter mordet när hon passerar huset.

Att du inte tycker att det är ettläskigt beteende, det visar inte bara på vems sida du står, utan också vem du är.

Jag kallar det barnmisshandel.
I båda fallen, psykisk barnmisshandel.
Citera
2020-08-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vissa tycker att det är helt ok att ha ett 45 minuter långt inspelat förhör med hot om avdrag på 2000 kr från kontot när någon ha "stulit" strössel hemma.

Också trevligt att den misstänkte mördaren vinkar och ler till offrets barn efter mordet när hon passerar huset.

Att du inte tycker att det är ettläskigt beteende, det visar inte bara på vems sida du står, utan också vem du är.

Jag kallar det barnmisshandel.
I båda fallen, psykisk barnmisshandel.
Står inte på någons sida och eftersom du bor härinne så bevisar det vem du e.

Ska vi återgå till brottet ist?
Citera
2020-08-25, 21:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lyssna på förhöret med UW så berättar han precis hur och när han ringde polisen, och även varför polisen kom hem till honom i stället för till LWs bostad.

Har du lyssnat?

Misstänker det är en trivial händelse som utlöste mordet. Ex, om pengar, och att Lena följde med ut för att hon visste det brukar bli våldsamma bråk med NW då han var stor nog att inte behöva acceptera att leva under hennes förtryck. Vad som framkommit om deras våldsamna historik är bara toppen på ett isberg och är en spinn off effekt av tunnelseendet visavi SD. Kan det varit pengar Noa hämtade hemma hos Lena kvällen den 15,de Maj 2018?

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 38 (Obs Hanna W)

T*herese frågade Hanna vad hon tror kan ha hänt Lena. Hanna svarade att Lena kände mycket märkliga människor.

Hanna sa också att Lena hade blivit slagen/misshandlad av sin son Noa vid något tillfälle. T*herese kommer inte ihåg om Hanna använde ordet slagen eller misshandlad. T*herese funderade på vad Lena hade sagt och på kvällen skickade hon ett meddelande på Messenger till Hanna och frågade vad hon menade med det hon sagt. Hanna skickade ett
meddelande att hon skulle ringa upp. Hanna ringde upp T*herese. T*herese frågade vad det var hon menade egentligen.

Hanna sa att Noa vid något tillfälle hade slagit/misshandlat Lena, hon visste inte när. Hanna visste inte så mycket mer. Hanna sa inte hur hon visste det och T*herese frågade inte. T*herese frågade Hanna om hon sagt det till polisen. Hanna svarade att det hade hon inte gjort. Hon hade inte fått frågan. Med anledning av att Hanna tidigare berättat att Noa ringde Stefan på morgonen när Lena var försvunnen så frågade T*herese om Hanna trodde att Stefan skull skydda Noa om det var så. Hanna svarade att det trodde hon inte alls.
Uppläst och godkänt.

-----------------
Att LW, NW och UW sluta anmäla varandra till sist är uppenbart vilket betyder att våldsamheterna stannade hemmavid..
Våldshistoriken mellan LW och NW får "våldet" mellan SD/LW att framstå som petitesser.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-25 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in