2020-08-25, 20:35
Moderator
Meijis avatar
Ni som känner till området. I vilken slags miljö blev pojkarna överfallna (enl vad vi vet) och förda till kyrkogården?

Var det på en gata i ett tättbebyggt område? Eller gick de på en väg (i närheten av kyrkogården) som är ganska glest trafikerad?
Citera
2020-08-25, 20:38
Medlem
mr.demons avatar
Vad jobbigt det måste vara lille kurden att Alltid bli ihågkommen som bög våldtäktsmannen. Hoppas han får ett helvete.
Citera
2020-08-25, 20:38
Medlem
kan någon länka facebook? sökte på @li @sl och fick upp en skäggig vattenskalle men sen länkar nån tjomme någon m@rdin som ser ut som en streckgubbe

vem fan är vem?
Citera
2020-08-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Som nämnts tidigare i tråden så är det skandal att varken TV4-nyheterna eller SVT nämnde brottet i kvällens sändningar.

Kanske de panikartat försökte pussla ihop en friserad rapport som beskrev "oroligheter i park" eller "slagsmål mellan ungdomar", men till slut insåg att det inte gick att vrida på detta. Då valde man instället att tiga.

Men vem är förvånad? Den här nyheten är förbi och glömd innan solnedgången imorgonkväll.

Rapport tog upp det som skett i båda sina sändningar, kl 18 och 19.30. SVT:s lokalnyheter tog också upp händelsen.

TV4 nyheterna ser jag aldrig på så där vet jag inte, men SVT har tagit upp det som skett. Det finns på SVT Play.
Citera
2020-08-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Som nämnts tidigare i tråden så är det skandal att varken TV4-nyheterna eller SVT nämnde brottet i kvällens sändningar.

Kanske de panikartat försökte pussla ihop en friserad rapport som beskrev "oroligheter i park" eller "slagsmål mellan ungdomar", men till slut insåg att det inte gick att vrida på detta. Då valde man instället att tiga.

Men vem är förvånad? Den här nyheten är förbi och glömd innan solnedgången imorgonkväll.
Hur kommer det sig att du ljuger- svt 19.30 tog upp även denna tragiska nyhet.Du kan säkert få samma nyhet nu kl 21.00 i Aktuellt.
ikväll var bara eländes rapportering.inte en endaste positiv nyhet.
att det är 21 årige iraniern som var mest drivande i våldtäkten det tror jag.
Citera
2020-08-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
21 åringen lär inte få straffrabatt. Vad heter brottsoffren?

Klart han kommer få, det är väl första gången han döms för något.
Citera
2020-08-25, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Ser ut att bli 4år i fängelse.
Då ska vi se, fram med miniräknaren.
en 21 åring, 1/3 del till bort villkorligt. Kvar blir 2 år 8 månader.
en 18 åring rabatt halva, kvar blir 2 år, 1/3 del till bort villkorligt. [u]Kvar blir 1 år och 4 månader.

"Den som är minst 18 men inte 21 år skall endast dömas till fängelse om det med hänsyn till gärningens straffvärde eller annars finns särskilda skäl för det, och då betydligt kortare straff än fullvuxna. Detta innebär att det råder en presumtion att inte döma till fängelse för personer som inte fyllt 21 år"

Vi får hoppas att rätten tycker att det finns "särskilda skäl" till fängelse för 18-åringen i detta fall. Jag tvivlar tyvärr på detta. Jag tror inte det blir något fängelsestraff.
Senast redigerad av Juristen08 2020-08-25 kl. 20:47.
Citera
2020-08-25, 20:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Tja, jag minns öppna era hjärtan. så dödsstraff är en önskedröm och lär aldrig infrias i Sverige.
Dessutom så har man importerat lite hur som haver i olika politiska skikt och sedan struntat i integrationen och placerat dom i ett getto. Dyrt misstag så att säga och samma med poliserna som drogs in och utbildningsplatserna som minskade. Förarbete är A och O för att stoppa kriminalitet, och hårda straff ger inte mindre brottslighet det vet man i dag. Samma med dödsstraff det är inte ett preventivmedel mot brottslighet.

En inlåst sexual- eller våldsbrottsling har svårt att skada de skötsamma ute i samhället. Något som är både tydligt o aktuellt i detta fall.

En inlåst tjuv har svårt att bryta sig in hos hederligt folk under den tid han är inlåst.

Inlåsningen måste ses som ett skydd av de skötsamma i samhället. Inget annat.

Om den inlåste brottslingen inte trivs med sin vistelse så är det possitivt. Det kan få denne att inte vilja komma tillbaka.

Det är hela idén bakom tukthus. Något fångvården slarvat bort.
Citera
2020-08-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Alla vet att de inte kommer få något straff. Antingen skriver man ner åldern på dem eller så skyller man på "prykisk åkomma" Social utsdatthet eller någon annan av de vanliga undanflykterna för att skydda invandrarna.. Sedan startar drevet som framställer de vita killarnas skuld i detta och vinklar det som att det var deras fel och att det är synd om de stackars invandrarna.

Vi har alla sett detta om och om och om igen..lär inte bli något straff denna gången heller..

Vad fick de 7 negrerna som gruppvåldtog på en ålandsbåt för straff ?

Jo just det.. Tjejen som utsattes målades ut som full hora..
Visste inte det med ålandsfärjan, får kolla upp. Ja, ett stort skämt. Det enda som kan rädda detta är att det faktiskt är barn som drabbats
Citera
2020-08-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Jag hade nästan överbeskyddande föräldrar men jag var ändå ofta ute på nätterna när jag var yngre. Föräldrarna kan inte låsa fast sina barn.

Men du har rätt, det är en helt annan tid nu så det går inte att jämföra
Pojkarna inte var ute på natten . de var kidnappade och fasthållda i 10 timmar.
Citera
2020-08-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakenfranhavet
Nej han är kurd
För dessa typer är pedofili är vardagsmat och helt normal. Fy fan. Nu finns de bland oss
Citera
2020-08-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det här är ju helt jävla fucking otroligt:

Han är alltså TIDIGARE dömd till fängelse men har alltså ALDRIG FYSISKT ÅKT IN I FÄNGELSE!
OCH INGEN KAN FÖRKLARA VARFÖR??????

Vad i helvetes jävlar är det här??????????????????????

Så kan det gå till. En polare blev nedslagen av en zoomalier, zoomaliern blev dömd till fängelse. Ett par helger efter träffade han samma zoomalie på krogen

Man får en kölapp, och livet går vidare som vanligt tills du blir uppropad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in