2020-08-25, 17:59
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Men BO hade inte så mycket fysiska skador.

Var går det att läsa om att BO inte hade så många fysiska skador?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOoqJ1/pojkar-kidnappades-och-misshandlades-grovt-pa-kyrkogard

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska brottsoffren, som är omyndiga, utsatts för tortyrliknande och kränkande våld under flera timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Kanske har skrivits redan men
Googlar man på namnet dyker det upp att han är avstängd från någon kampsport grupp?

Ja det finns längre bak i tråden.
Citera
2020-08-25, 17:59
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Läs detta

https://twitter.com/hanifbali/status/1297898978030256130

Kom ihåg, det er ok at læse mellem raderne når det passer batiksegmentet.

Fordømmelsen af os “racister”, da vi læste mellem raderne og konkluderede at det IGEN var blatter, var til gengæld ikke til at tage fejl af😂

Batiksegmentet gør sig selv til grin på daglig basis og vi kan endast skratte av dom...
En ringe trøst er at dom OGSÅ kommer at mærke den “kulturelle berigelse” på egen krop, før eller sen komme även dom, eller nogon dom elsker, drabbas af muslimernes udtalte trang til vold for voldens skyld! Det er bare at vente, det kommer at ske👍
Citera
2020-08-25, 18:00
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så är det - predatorer må vara sjuka i huvudet, men detta betyder inte att de behöver vara dumma! Predatorer söker noggrant ut sina offer och det har gjorts forskning på vilka det är som blir offer och hur dessa för sig. Det är, trots att många tror detta, inte alla som blir offer. Predatorer är som vilket lejon som helst på savannen - de letar ut svagare byten, som de vet att de klarar av. Lejonen är smarta, människor (predatorer) fega...
Så är det men en vacker dag så kommer de att ge sig på fel byte, sanna mina ord!
En som till synes ser vek ut - kille eller tjej - men som kanske är mästare i någon typ av kampsport som sedan spöar skiten av dom!
Citera
2020-08-25, 18:02
Medlem
at0m3ns avatar
https://www.friatider.se/tva-begars-haktade-att-ha-torterat-valdtagit-och-ranat-pojkar-pa-kyrkogard

Är det bara i Sverige som man kan stå och le såhär när man åkt fast?
Det är så frustrerande att se dessa svin gång på gång åka in och ut.

Men oroa er inte Reinfeldt ska nu börja ha dans i Uppsala och skapa trygghet.......
Citera
2020-08-25, 18:04
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag har kollat upp det här nu och namnet "Mardin" är ett smeknamn som ges till pojkar inom vissa kurdiska dialektgrupper. Det betyder tydligen "modig", "dristig", "djärv" och sådana saker. Det har inte något med hans "dopnamn" (?) Ali att göra, utan är förmodligen något som familjen kallat honom sedan han var liten.

Mycket bra, tack. Anade att det var något åt det hållet
Citera
2020-08-25, 18:05
Medlem
Är det här en av GM på bild? Thaiboxare
Från 2016 dock
https://www.facebook.com/505550652881542/photos/resultat-fr%C3%A5n-ig%C3%A5rmardin-jahani-asl-gick-upp-en-viktklass-57kg-och-vann-mot-en-1/829110187192252/

Ursäkta om detta redan skrivits i tråden
Citera
2020-08-25, 18:05
Medlem
[quote=LFCYNWA|72708721]Var går det att läsa om att BO inte hade så många fysiska skador?

Längre bak i tråden stod nåt om det samt i Expressen. Killarna var talbara och vid medvetande i alla fall.
Citera
2020-08-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF

Längre bak i tråden stod nåt om det samt i Expressen. Killarna var talbara och vid medvetande i alla fall.
Nej expressen som andra pratar om grov misshandel.
Citera
2020-08-25, 18:07
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det finns grov mordbrand och mordbrand av normalgraden. Detta var inte grov mordbrand.

Är brottet mindre allvarligt, döms till fängelse, lägst ett och högst tre år.

Förvisso inte grov mordbrand, men jag anser det fortfarande vara ett grovt brott med minst ett år i buren. Men det är naturligtvis min åsikt, och det är inte den som slutligt fäller avgörandet i varken rättsförföljandet eller straffutmätning.
Citera
2020-08-25, 18:09
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Så är det men en vacker dag så kommer de att ge sig på fel byte, sanna mina ord!
En som till synes ser vek ut - kille eller tjej - men som kanske är mästare i någon typ av kampsport som sedan spöar skiten av dom!

ja, vi kan hoppas på detta, eller någon som beväpnar sig och som kan utnyttja detta överläge... Helt otroligt att Sverige inte har xx antal "vigilantes" som smyger omkring och bara tar oönskade element (brottslingar) av daga.
Citera
2020-08-25, 18:10
Medlem
Yuno-Gasais avatar
Mår riktigt illa. Jag som halvsvensk/halvjamaican blir riktigt mörkrädd. Att det finns människor med dessa intentioner skrämmer mig rejält mycket, och det är klart de ska vara invandrare. Jag har vuxit upp i Sverige med en svensk moder och min pappa bor inte i detta land (de är skilda och han tycker om sitt egna land mer ). Saken är att folk som gör dessa brott har en helt annan kultur, de växer upp bland gängkrimininalitet och våld, det är ju klart de inte blir helt okej i huvudet. Om man ska bo i Sverige ska man följa de svenska lagarna, integrera sig med folket och uppoffra sina värderingar för att bo här... DET ÄR INTE SVÅRT!! Detta kommer från en som inte ens är helsvensk. Kan någon besvara: Om det enda brottet jag någonsin gjort var att ladda ner några filmer på nätet och då menar jag att jag inte har skadat en fluga, varför gör andra "icke-helsvenskar" dessa groteska brott?
Citera
2020-08-25, 18:10
Medlem
lifeabroads avatar
Tidigare i tråden berättade en som åkte förbi platsen strax efter händelsen att BO såg ut att vara invandrare ej svensk. Har denne dragit tillbaka denna historien eller var det någon annan denne person såg som blev hämtad av ambulans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in