2020-08-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Är det godkänt?
Håll oss gärna inte på halster.

Du lättar upp stämningen ser jag. +1 är godkänt och i morgon rensar man hårdare, möjligen +7 men det återstår att se.

Jag är glad att nya fall var endast 170. Eventuell djup analys från mig kommer när jag studerat gapet ikväll.
Citera
2020-08-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det är lugnt, han återkommer med en djupare analys ikväll.

Du måste vara tankeläsare, det var ju exakt det jag skrev tiil Kaptenstjärt. Men det är sant, om jag har något kött på benen kommer en analys sent ikväll.
Citera
2020-08-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du lättar upp stämningen ser jag. +1 är godkänt och i morgon rensar man hårdare, möjligen +7 men det återstår att se.

Jag är glad att nya fall var endast 170. Eventuell djup analys från mig kommer när jag studerat gapet ikväll.

Detta gap du pratar om - vad är det? Vart kommer datan ifrån som har högre siffror än den officiella statistiken?

Kan det vara så att korrigeringar (t ex 1 minus i Sörmland idag) inte kommer med i den kumulativa siffran som du ser är högre på en annan webbsida?
Citera
2020-08-25, 14:24
Medlem
virvelbaggs avatar
Fortfarande immunitet över 6 månader. Så bra då kan ju folk fortfarande besöka riskgrupper upp till 6 månader efter infektion! För Tegnell kan väl inte ha fel??
Citera
2020-08-25, 14:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
1.På vilket sätt följer inte FHM lagen, menar du?

2. Vad exakt sa Tegnell som var tokfel, menar du?

Edit:
Hur kan du få detta till att jag menar att FHM inte följer Smittskyddslagen i sin nya vägledning 🤔?
Jag antar att du inte har sett Agenda? Då borde det vara rätt uppenbart?!
Flera beskrivningar av att smittspårning inte sker såsom det ska ske enligt lagen.

Tegnell sa att Klamydia idag smittspåras genom att den smittade själv utför smittspårningen.

Du verkar tro att vägledningen med automatik innebär att det är så i verkligheten?
Jag säger inte att teorin/lagen/beskrivningen är fel. Den tillämpas uppenbarligen inte.
Citera
2020-08-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det har aldrig slagit dig att det där gapet är skapat av att regioner kanske rapporterat på ett annat sätt än vad FHM gör. De kommer aldrig komma in i FHM:S statistik. Lite som att UK trollade bort 6000 döda genom att ändra sin definition.

Hmmm? Kanske existerar inte gapet. Jag har mejlat men inte fått något svar. Jag skall se om jag kan gå tillbaka i tiden för att se när gapet uppstod.
Citera
2020-08-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Detta gap du pratar om - vad är det? Vart kommer datan ifrån som har högre siffror än den officiella statistiken?

Kan det vara så att korrigeringar (t ex 1 minus i Sörmland idag) inte kommer med i den kumulativa siffran som du ser är högre på en annan webbsida?

Region Uppsala som rapporterar varje vardag har exempelvis rapporterat 5 döda färre än dessa sidor i månader vid det här laget.
Citera
2020-08-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

Det jag GAPAR över är skillnaden mellan siffrorna på platz.se och officiellt statistik FHM. Även c19.se har högre siffror än officiella. Jag återkommer om jag kan hitta felen. Nja jag återkommer ändå om jag ser större avvikelser.
Citera
2020-08-25, 14:29
Medlem
Någon som såg presskonferensen som kan säga om det frågades om
1. Tegnells fel kring att individer alltid smittspårar själv, t.ex vid klamydia
2. Tegnells fel kring att man ej har avståndskrav på tyska resturanger
Citera
2020-08-25, 14:32
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det jag GAPAR över är skillnaden mellan siffrorna på platz.se och officiellt statistik FHM. Även c19.se har högre siffror än officiella. Jag återkommer om jag kan hitta felen. Nja jag återkommer ändå om jag ser större avvikelser.

Jag kan hjälpa dig på traven. Det där "gapet" är till största del Östergötlands rapportering. De anger på sin regionsida fler döda än vad som finns i FHM:s statistik. Det har gått så lång tid nu att jag misstänker att regionens bedömning av covid/ej covid inte är samma som FHM:s definition.
Citera
2020-08-25, 14:32
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Så viruset är inte dödligt längre i Europa eller vad?😁

Jag har inga svar. Bara frågor.

Kanske är det så att de sköra dog först.
Citera
2020-08-25, 14:35
Medlem
Skåne Stockholm och Halland hade mest +fall idag
Skåne +86 (förra tisdag 63)
Stockholm +37 (förra tisdag 33)
Halland +20 (förra tisdag 1)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto