2020-08-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Är gangsterbrudarna också kriminella eller är dom mer som sällskap?
mer som en kötthög utan hjärna.
Citera
2020-08-25, 13:42
Medlem
Märkligt att åka upp på den parkeringen så nära brottsplatsen. Fullt synliga för boende i området.
Hur kunde polisen hitta den bilen så snabbt?
Har vittnen sett männen lämna bilen där på parkeringen?

Varför göra bytet av bil så nära brottsplatsen?
Har de fullt synliga för allmänheten stått och flyttat över vapen till den andra bilen och sen dragit?
Får inte ihop detta.

Har de kanske blivit upplockade av någon som väntat på dem?

Det måste finnas bra foton från bron på förbipasserade bilar i anslutning till brottet.
Citera
2020-08-25, 13:44
Medlem
Minst en av kulorna som användes vid skjutningen gick tydligen vidare in i ett bemannat kontor i närheten av avrättningsplatsen.

Säkert vardagsmat i Stockholm. Men vi på landsbygden skulle fortfarande bry oss om media rapporterar dessa bieffekter.
Citera
2020-08-25, 13:54
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Är gangsterbrudarna också kriminella eller är dom mer som sällskap?

Dom har ofta roller och uppgifter som kurirer av olika slag. Transportera Knark från Holland till Stockholm via tåg osv. Inte så att man misstänker att en ung tjej med handväska ha 5000 exctasytabletter i den. Sen brukar dom oftast hålla vapen när gängen rör sig ute på klubbar etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Märkligt att åka upp på den parkeringen så nära brottsplatsen. Fullt synliga för boende i området.
Hur kunde polisen hitta den bilen så snabbt?
Har vittnen sett männen lämna bilen där på parkeringen?

Varför göra bytet av bil så nära brottsplatsen?
Har de fullt synliga för allmänheten stått och flyttat över vapen till den andra bilen och sen dragit?
Får inte ihop detta.

Har de kanske blivit upplockade av någon som väntat på dem?

Det måste finnas bra foton från bron på förbipasserade bilar i anslutning till brottet.

Dom är ju fortfarande på fri fot, så något har dom nog tänkt igenom.
Citera
2020-08-25, 13:57
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Är inte vän med henne på Snapchat. En polare skickade screenshot som i sin tur skickades till mig. Om den fortfrande ligger upp, vart kan jag posta den anonymt?
Minfil.org
Citera
2020-08-25, 14:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Media har ju redan skrivit om att polisen sagt att det är automatvapen och pistol. Sammantaget med vad man ser för hylsor på platsen så ger ju det AKM och pistol.

Det kan hända att vapnet om det är felställt kastar ut en patron med hylsa (så att det alltså matar för mycket) så behöver inte vara eldavbrott men troligtvis så som du säger.

Varför akm?
Citera
2020-08-25, 14:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medz
Motsägelse fullt den information som finns ifall det är ett korrekt citat från polisen då finkalibrig ammunition är allt under 20mm.
Skulle vilja se de kriminella som går omkring med ett grovkalibrigt automatvapen.

Relativt grovkalibrigt, i sammanhanget grovkalibrigt, får du läsa det. Vi kan utan större tvekan räkna bort 20 mm LVAKAN ur den aktuella skjutningen.

7,62 är klart grövre än 5,56 t.ex.
Citera
2020-08-25, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag ber om ursäkt att detta flög över ditt huvud.

Det som kunde ha ett intresse är att jag kom på varför uppgiften om två kvinnor i styrelsen kunde vara felaktig. Någon borde ringa eller maila Bolagsverket.

BO satt nog i styrelsen i alla fall. Skyddad identitet för både styrelsemannen och BO. Jag tror de är samma person och att en algoritm i ett dataprogram på Allabolag förvirrade oss lite ett tag när det gällde kön.

Av skäl du tydligen inte ids förstå kan det vara som jag skrev i inlägget.

Har du ens brytt dig om att kolla https://unginvestomsorg.se/om-ung-invest/? Framgår tydligt att det är två kvinnor i styrelsen.

Styrelse

Linda Magnusson
Jasmine Al-mashadhi
Citera
2020-08-25, 14:30
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Varför akm?

De typiska hylsorna 7.62 x 39 finns på bild.
Citera
2020-08-25, 14:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
De typiska hylsorna 7.62 x 39 finns på bild.

Ak47 har samma. Säkert andra vapen från öst också, som SKS tror jag. Har nån mätt dimensionen på bilderna? Att annars skilja .39 från .51 (Edit för .51) kanske är svårt?

Träffarna ser rätt samlade ut på vindrutan. Det antyder väl punkteld snarare än automat. Om karbin. Och spetskula. Skulle gissa att k-pist med rundad 9mm borde riva ner hela rutan men vet ej säkert.

Nån filur kan sånt där alldeles säkert.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-08-25 kl. 14:55.
Citera
2020-08-25, 14:52
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notyourproblem
Har du ens brytt dig om att kolla https://unginvestomsorg.se/om-ung-invest/? Framgår tydligt att det är två kvinnor i styrelsen.

Styrelse

Linda Magnusson
Jasmine Al-mashadhi

Nej, jag skriver direkt från höften. Varför har Linda skyddad identitet?
Citera
2020-08-25, 14:53
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ak47 har samma.

Det som i vardagligt tal kallas AK47 är 99% AKM. (99,9 ?)
Senast redigerad av BlueBarrel 2020-08-25 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in