2020-08-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
fotograferade du händelsen? Hade varit viktigt.

Nej, jag ville bara därifrån så fort som möjligt.
Citera
2020-08-24, 16:52
Medlem
Gällande rånet i Västerås åkte ju alla fast direkt efter rånet och hela rånbytet lämnade polisen tbk till pantbanken. Så det kan ju inte vara Västeråsrånets pengar de bråkar om.
Citera
2020-08-24, 16:53
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Är det verkligen bekräftat att de är C*engiz A*ndic som är BO?

Eller är detta en trådsanning?
Just nu en trådsanning.
Men om det stämmer så finns det en möjlig kopplig med mordet idag och rånet i Västerås 2015 där bl.a BO och Franky (SHOTTAZ-Ledare) blev dömda.
Citera
2020-08-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Polarn som tog jägarexamen berättade att det var 17 stycken på kursen, varav 6 var svenskar, 3 från östeuropa och resten araber!

You do the math!

En jägarexamen är ingen garant för en vapenlicens. Det enda som händer är att killarna får chansen att lära sig hantera ett vapen. Sedan är det polisen som bestämmer om de skall få rätt att ha vapen eller inte.

För att återgå till ämnet. Tuffare vapenlagar hade inte riktigt inneburit att dagens skjutning med ”automateld” uteblivit. Det finns inga AK47 eller liknande du får licens på som ”jaktvapen”. Så det är som så många gånger innan inte ett legalt vapen något skjutit med.
Citera
2020-08-24, 16:54
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
4 juni 2015 rånet i Västerås

22 juli 2015 rånet i Täby

Tack för detta besked. Då kan det säkert vara lite svårt för de inblandade själva att greppa och skilja på varför de måste mörda varandra och rikta polisens lampa mot deras "affärer".

Om detta andra rån splittrade Järva, så kan nog Västerås sitta där bland gurkorna och sura också.

Pengar och hämnd trumfar tydligen "heder" varje dag.

Vet du vem som kom undan i Kungens Kurva? Är det dagens BO på Lidingö så kan man ju börja spekulera.
Citera
2020-08-24, 16:55
Medlem
Smart du är ;-) ska du jämnföra kronans värde nu och för 20 år sedan oxå ?
det är ju mer kriminalitet i samhället idag än för 20når sedan,sedan så hör du mer om det oxå pga sociala medier,vilket ej var lika stort då.
Men jag vet att set är fler poliser nu på ön än då du påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Bullshit, jämför antal brott nu mot 90-talet när polishuset var fullt av poliser och utredare.
Citera
2020-08-24, 16:55
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Du kunde väl länkat till det istället för att agera näsvis!

Jag är ingen dagisfröken som serverar trötta postare köttbitar.
Citera
2020-08-24, 16:57
Medlem
Bmw X5 som tillhörde en utländsk man ifrån Åkerberga,varför stoppet blev utav vet jag ej men dom stod prydligt uppställda emot staketet när jag åkte förbi
Citat:
Ursprungligen postat av Krug1979
Kl 14.45 såg jag vad som såg ut som ett gripande på Läroverksvägen 27-29. Två-tre civila polisbilar med blåljus påslagna och ett par polismotorcyklar. Vet inte mer än så. Jag hade två barn i bilen så jag passerade utan att sakta in alltför mycket.
Citera
2020-08-24, 16:59
Medlem
[ja då kanske det ligger nått i det Polisen sa ändå ? som sagt svårt att tro att dom bara skulle haspla ur sig info om gärningsmännen som INTE skulle stämma ;-)QUOTE=knack1|72697191]Släkting som var ute på promenad förut idag blev stoppas och fick frågan om 3 mörkhyade hade sprungit förbi.[/quote]
Citera
2020-08-24, 17:00
Medlem
så fel så fel
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte en chans, det är lite ambassadpolis som åker runt och enstaka bilar.
Tämligen begränsad närvaro på ön
Citera
2020-08-24, 17:03
Medlem
Nä dom blåljög så klart bara för att vända sig om å skratta åt oss 4:a vuxna, allt för å sprida lite främlingshat eller vad tror du ? ;-) ha ha
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Låter helt osannolikt att enskild polis skulle uttala sig på det sättet och även informera allmänheten om vad de gör så att de faktiskt bryter mot FU sekretess.
Citera
2020-08-24, 17:03
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Gällande rånet i Västerås åkte ju alla fast direkt efter rånet och hela rånbytet lämnade polisen tbk till pantbanken. Så det kan ju inte vara Västeråsrånets pengar de bråkar om.

Dessa var med då i rånet mot Pantbanken.

De misstänkta männen kom över guld och dyra klockor på ett värde av minst 4,5 miljoner kronor, det är det pantsatta värdet så det verkliga borde vara minst det dubbla.

De åtalade…

Mohamud Faisal Abdikarim född 1996.
Cengiz Kaan Andic, född 1991.
Hamza Belahcen, född 1992.
Mustafa Celo Bosnjakovic, född 1992.
Alieu Ceesay, född 1992.
Mohamed El Quelhi, född 1995.
Ugur Kulbay, 1983.
Muhamed Sallah, född 1983.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera