2020-08-24, 16:37
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shottaz.gangleader
Med största sannolikhet kvar, bron är fortf. Avstängd samt elever släpps ej ut.

Polisen tror det eller hoppas. Men det första scenariot är mest sannolikt, att de drog över bron i bil nummer 2 som väntade i garaget med förare Uppgiften om att patruller finns på vägen mot Västerås tyder på gardering. Om de var fler än 2 kan det ha lönat sig att splittra sig för att ta olika vägar. Och vapnet kan vara kvar på Lidingö, eftersom man inte vill bli tagen med det. Kan hämtas senare när det kallnat något.
Citera
2020-08-24, 16:40
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Fast konflikten mellan Shottaz och DP grundar sig på rånet mot Forex växlingskontor i Täby, INTE Västerås.

När skedde det rånet då? Jag inbillar mig att de gjorde två rån på kort tid och blev ordentligt sura på varandra då de som fick sitta inte fick några pengar när de muckade. Då var pengarna borta. Knark är inte gratis.

Ungefär så är narrativet i media? Jag kan ha missat något. Var alla nöjda efter Västerås? No hard feelings?

Jag tycker att detta luktar Järvafältet mot Västerås.

Kan någon droppa namnet på han som skulle skjutas i Kungens Kurva men kom undan?

Är det dagens BO så är jag inte så vimsig som jag tror.
Citera
2020-08-24, 16:42
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag vet inte om han satt i någon bil vid KK. Men jag fick intrycket att vissa gillade honom i Västerås, säkert släktingarna och sedan att han var ogillad av de på Petterslund och Bjurhovda/Branthovda. Det var ju helt galen rättegång. Den höll på hur många dagar som helst, fup var stor och rörig och under tiden rättegången skedde så sköts det. Bråk utanför tingsrättshuset. Hur många tilltalade, vittnen, brottsoffer och släktingar som helst. Hänvisningar till olika beslag, telefonlistor, poliser som följt efter folk i Uppsala Västerås Sala och Stockholm.

Nej fy för att vara utredare i Västerås.

Min magkänsla efter det som hände i Lidingö idag är att utredarna i Västerås får mer att göra nu när de kom tillbaka efter semestern. Men jag har gärna fel.
Citera
2020-08-24, 16:42
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/krim/en-dod-person-har-hittats-i-bil/

"Såväl automatvapen som pistol avlossades vid mordet och polisen jagar två gärningsmän."
Citera
2020-08-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Tycker detta spår låter intressant. Två personer från samma rån blir beskjutna.
Förstår vad du menar, men tror inte att dessa skjutningar har någon koppling till det rånet.

Detta är brottsaktiva, livsstilskriminella personer, rånet 2015 är glömt sedan länge och dom har begått många nya brott sen dess. Troligtvis är det något färskare som har lett till att C.A idag blev mördad.
Citera
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Hoppla. Då kommer vi lite framåt. Vet vi vem som kom undan i Kungens Kurva? Har vi namnet på honom? Jag tycker det kan vara intressant innan någon påpekar att jag har fel.

Någon i Västerås måste ju självklart ha tipsat om pantbanken där, så kopplingar till Västerås och gammalt groll finns i potten även idag på Lidingö gissar jag.

Järvafältet versus Västerås gissningsvis.
Jag tror att det ligger mycket i din spekulation om allt gammalt groll efter Pantbanksrånet i Västerås 2015.
Trådens BO Ceng*z And*c (*=i), som utförde rånet tillsammans med bl.a. en dömd våldtäktsman och flera andra, visste knappast att han bara hade två veckor kvar av sitt usla liv när han firade sin 29-årsdag den 10/8.
Citat:
Tror du att man hinner uppfatta vad som hänt, ringa 112 få svar, tala med operatören och bli kopplad till Polisen och att polisen sedan hinner anropa och skicka en helikopter från city innan en bil med fullt gaspådrag hunnit köra 500 meter till Lidingö så tror jag du tänker fel.

Då stod det en annan bil i Garaget för omlastning och den har helt elegant passerat över bron långt innan spärrarna kom upp.
Genomförandet utstrålar en riskfylld plan näppeligen utarbetad av någon raketforskare. Om man i det uppkomna läget bestämde sig för att lämna Lidingö snabbt i en annan bil, så är jag övertygad om att man lyckats genomföra detta. De begränsade geografiska avstånden som det handlar om att nå Ropsten, och sedan försvinna åt ett stort urval av vägar har antagligen gett förövarna den tur som de behövde.
Citera
Medlem
Kl 14.45 såg jag vad som såg ut som ett gripande på Läroverksvägen 27-29. Två-tre civila polisbilar med blåljus påslagna och ett par polismotorcyklar. Vet inte mer än så. Jag hade två barn i bilen så jag passerade utan att sakta in alltför mycket.
Citera
2020-08-24, 16:44
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
När skedde det rånet då? Jag inbillar mig att de gjorde två rån på kort tid och blev ordentligt sura på varandra då de som fick sitta inte fick några pengar när de muckade. Då var pengarna borta. Knark är inte gratis.

Ungefär så är narrativet i media? Jag kan ha missat något. Var alla nöjda efter Västerås? No hard feelings?

Jag tycker att detta luktar Järvafältet mot Västerås.

Kan någon droppa namnet på han som skulle skjutas i Kungens Kurva men kom undan?

Är det dagens BO så är jag inte så vimsig som jag tror.

4 juni 2015 rånet i Västerås

22 juli 2015 rånet i Täby
Citera
2020-08-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
stämmer. öppettiderna är begränsade, särskilt nu under sommaren. gm tackar och tar emot med öppna armar.
Redan för 15-20 år sedan vart den polisstationen rånad på sina vapen.
Några ny nazister som gjorde det.... :-)
Citera
2020-08-24, 16:47
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Är det verkligen bekräftat att de är C*engiz A*ndic som är BO?

Eller är detta en trådsanning?
Citera
2020-08-24, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krug1979
Kl 14.45 såg jag vad som såg ut som ett gripande på Läroverksvägen 27-29. Två-tre civila polisbilar med blåljus påslagna och ett par polismotorcyklar. Vet inte mer än så. Jag hade två barn i bilen så jag passerade utan att sakta in alltför mycket.
fotograferade du händelsen? Hade varit viktigt.
Citera
2020-08-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
1. Hur klarar dom det? Pallar dom ens att plugga in sig på alla fåglar och liknande?

2. Dom kommer ändå inte lyckas få vapenlicens om dom har minsta lilla förseelse i brottsregistret.

3. Som vapen-ägare ser man till att hålla sig extremt laglig. Vågar inte ens köra för fort av rädsla att bli av med licensen.

Fast det är klart... Det kan ju vara en taktik, att se till att så många som möjligt av de sina beväpnar sig inför... något?

Alltså menar du allvar nu?? Är de så dumma i huvudet att de tar vapen licens för att gå döda andra med ? Det går mycket mycket snabbare än skaffa vapen att döda med istället plugga, prov, vänta svar från polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in