Citat:
Ursprungligen postat av
InteSDbliven
Hoppla. Då kommer vi lite framåt. Vet vi vem som kom undan i Kungens Kurva? Har vi namnet på honom? Jag tycker det kan vara intressant innan någon påpekar att jag har fel.
Någon i Västerås måste ju självklart ha tipsat om pantbanken där, så kopplingar till Västerås och gammalt groll finns i potten även idag på Lidingö gissar jag.
Järvafältet versus Västerås gissningsvis.
Jag tror att det ligger mycket i din spekulation om allt gammalt groll efter Pantbanksrånet i Västerås 2015.
Trådens BO Ceng*z And*c (*=i), som utförde rånet tillsammans med bl.a. en dömd våldtäktsman och flera andra, visste knappast att han bara hade två veckor kvar av sitt usla liv när han firade sin 29-årsdag den 10/8.
Citat:
Ursprungligen postat av
InteSDbliven
Tror du att man hinner uppfatta vad som hänt, ringa 112 få svar, tala med operatören och bli kopplad till Polisen och att polisen sedan hinner anropa och skicka en helikopter från city innan en bil med fullt gaspådrag hunnit köra 500 meter till Lidingö så tror jag du tänker fel.
Då stod det en annan bil i Garaget för omlastning och den har helt elegant passerat över bron långt innan spärrarna kom upp.
Genomförandet utstrålar en riskfylld plan näppeligen utarbetad av någon raketforskare. Om man i det uppkomna läget bestämde sig för att lämna Lidingö snabbt i en annan bil, så är jag övertygad om att man lyckats genomföra detta. De begränsade geografiska avstånden som det handlar om att nå Ropsten, och sedan försvinna åt ett stort urval av vägar har antagligen gett förövarna den tur som de behövde.