2020-08-24, 15:59
Medlem
På bilderna i Expressen ser det ut att vara Kalashnikov-hylsor på marken. (EDIT: Fast det hade visst någon observerat tidigare).
Senast redigerad av Hypoxia 2020-08-24 kl. 16:01.
Citera
2020-08-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Är det verkligen samma person?

Så här såg han ut vid daktningen efter pantbanksrånet
https://freeimage.host/i/cengiz-andiz-2015-06-02.dShNJS

Så här såg han ut i morse
https://alkompis.se/lib/ar/2020/08/alkompis_272008542411-944x531.jpg

Lite annorlunda hårfäste, men det skiljer iofs fem år mellan bilderna.

5 år sedan rånet i Västerås. Ser nog ut som om det är samma huvud i min bok. Ljuset blir dessutom annorlunda när svålen böjs framåt sådär i dödsnick i dagsljus.
Citera
2020-08-24, 16:00
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeStorm
Jag misstänker att personen menade på att bilen har kanske varit där många gånger tidigare, så pass många gånger att den har blivit fotograferad av googles kartbilar. Ingen tror väl att det handlar om någon form av realtid...

Om bilen var stulen, vilket de borde lärt sig nu att den bör vara så tror jag att ditt optimistiska tidsschema är lite off.
Citera
2020-08-24, 16:01
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Är det verkligen samma person?

Så här såg han ut vid daktningen efter pantbanksrånet
https://freeimage.host/i/cengiz-andiz-2015-06-02.dShNJS

Så här såg han ut i morse
https://alkompis.se/lib/ar/2020/08/alkompis_272008542411-944x531.jpg

Lite annorlunda hårfäste, men det skiljer iofs fem år mellan bilderna.

Ja, det är min bedömning iaf. Zomar in på den äldre bilden ser man att flint är på gång.
Dessutom tycker jag skallformen är något äggformad.
Citera
2020-08-24, 16:02
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
5 år sedan rånet i Västerås. Ser nog ut som om det är samma huvud i min bok. Ljuset blir dessutom annorlunda när svålen böjs framåt sådär i dödsnick i dagsljus.
Jag tycker också det ser ut att vara samma, han är tunnhårig redan på första bilden och dessutom rakad på den andra.
Citera
2020-08-24, 16:03
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
En arbetshypotes lär vara att det STORA rånet mot pantbanken i Västerås ligger bakom en del av ”krigen” mellan olika falanger.

Vid det rånet blev bytet mycket stort. Till och med svårt att värdera då mycket av det guld och annat var inlämnat som pant och därmed blev bytet svårt att värdera.

Detta ska ha inneburit att några av de gripna och icke gripna (som var medhjälpare på olika vis) sedan länge bråkar om bytet som till största del saknas.

Vissa uppskattar bytet till ”några miljoner”, medans andra ”snackar” om ett byte värt upp till 10 miljoner.

Läge för ovänskap i dessa pissluffarkretsar.

Den skjute på Lidingö var med på rånet i Västerås.

En gissning skulle väl kunna va att dom som åkte dit (och fick sitta inne några månader) dom ville väl ha "sin del" när dom kom ut, och blev väl inte så glada när hela rånbytet va slut ?

Är det inte så det förr eller senare brukar sluta i dom här kretsarna ?
Senast redigerad av Tallen-Trolle 2020-08-24 kl. 16:12.
Citera
2020-08-24, 16:10
Medlem
Fler polispatruller dagar & kvällar nu för tiden än när Lidingö hade egen station öppen, då var den bara bemannad med en receptionist så var ej så att det satt 5 patruller å väntade som många tycks tro pga att dom är uselt insatta, jag jobbar på ön och möter dagligen målade och civila bilar & Mcpoliser.

så det där med att en polisstation hade minimerat alla brott är typiskt bullshit av många Lidingöbor med flera som sitter med näsan i vädret (eller i kokainhögen i dom finare områdena)

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja de får väl utryckning från Kungsholmen? Eller Flemingsberg eller Täby. Lidingö är väldigt tacksamt att begå brott på. Ingen polis.
Citera
2020-08-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Du kanske borde studera lite hur Google Maps fungerar. Googla också "realtid" när du studerat färdigt.

Menar inte att det är nån live-stream, syfta till ironin i slumpen.
Citera
2020-08-24, 16:12
Medlem
Citat:
Du kanske borde studera lite hur Google Maps fungerar. Googla också "realtid" när du studerat färdigt.

Vad menar du?

Jag såg inget som helst fel i att han poängterade att en silvrig mazda ironiskt nog finns med i google maps oavsett när bilden tog.

Varför blev du ledsen?
Citera
2020-08-24, 16:12
Medlem
Enligt en patrull på ön som vi talade med så eftersöks 3 Somalier, har svårt att tro Polisen skulle "skojja till det" & skämta om en sådan sak i detta läge ?
Skolor,gymnasium & förskolor har beodrats att stanna inomhus tills vidare för att ej störa sökinsatsen lixom.

Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Jag kan vara född i Saudiarabien utav svenska föräldrar, det ger mig inte en saudisk/arabisk etnicitet.
Citera
2020-08-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
" Ursprungligen postat av NO73
Han heter Ceng*z And*c

*=i

Han hade ingen koppling till dp eller shz"

Men BO var ju med i rånet mot pantbanken i Västerås 2015 och som jag förstått det var även Franky inblandad i det?
Citera
2020-08-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ska vi tro vad vi har kokat ihop i tråden var ju BO bara med som avlönat "stöd" i den rättegången. Vad de tilltalande satt för kan rimligtvis inte knytas till just det som ligger bakom detta.

Uppsala känns kallt. Men, för att gardera sig mot allt möjligt kan ju någon av dessa "fina gossar" arbetat upp ett agg mot BO om han inte stöttade tillräckligt bra.

Västerås och Järva i någon beef om smycken som pantbanken värderade till 6 miljoner ligger bakom.

Ägarna ville så klart "uppgradera" stöldgodset så mycket de kunde så 3-4 miljoner i "ärligt" värde och 1,5-2,5 miljoner på svarta marknaden känns rimligt.

Det måste vara värt 20 människoliv tydligen har det visat sig i "swisha mig 100 kr bror-världen".

10 miljoner är en siffra som de som säljer och röker själva i Orten har hallucinerat fram från de uppblåsta 6 miljoner försäkringsbolaget fick betala när de var pårökta.

Men som du skriver. Hämnd kan vara ett motiv och drogar man för mycket blir det lätt lite förvirrat för dessa grundskole-drop-outs det handlar om.

Han var inte där som något avlönat stöd. Han var anhörig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in