2020-08-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det förvånar att ingen bil har brunnit än. Detta bryter mönstret och pekar bort från Järvafältet och mer åt Västeråshållet om jag skulle titta i spåkulan.

BO var en hatad pundare i Västerås enligt någon och var det inte någon skjutning på en mack i Kungens kurva härförleden som var Västeråsrelaterat också?

Det gick ju rykten här på fb, har jag för mig iaf, att mordet på 12 åringen också skulle ha varit kopplat till Västerås.
Citera
2020-08-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Vet du vart på lidingö? Vilken sida av bron? Tyckte jag såg helikoptern hovra över universitet och vattnet mellan lidingö/fastlandet.

Det står inget närmare på Expressen än ett p-hus på Lidingö. Silverfärgad bil. Dom har tagit sina uppgifter från polisens hemsida.

Centrala delarna av Lidingö tydligen.
Citera
2020-08-24, 14:59
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Skrivs i Expressen att dom hittat den påstådda flyktbilen i ett parkeringshus på Lidingö. Om dom inte tar dessa ljushuvuden så har polisen gjort bort sig.

Konstigt att den inte eldades upp. Det bryter mönstret. Polisen måste ha vittnesmål om bilen för att hitta den. Butikspersonalen rakt över gatan sa att de såg allt i en sån där film på AB.

Att hitta en tom bil i ett P-garage är ju liksom inget som "man bara gör sådär".
Citera
2020-08-24, 15:01
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Det gick ju rykten här på fb, har jag för mig iaf, att mordet på 12 åringen också skulle ha varit kopplat till Västerås.

Jag trodde det var då "den man ville skjuta" kom undan i Kungens kurva. Kanske han som kom undan då är BO nu?

Det var någon annan i bilen som dog då. Jag tror det talades om Västerås då också.
Citera
2020-08-24, 15:05
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Skrivs i Expressen att dom hittat den påstådda flyktbilen i ett parkeringshus på Lidingö. Om dom inte tar dessa ljushuvuden så har polisen gjort bort sig.

Finns knappt några parkeringshus på Lidingö. Är väl endast det vid coop i Torsvik, det utanför bolaget och det vid Breviksstation. Coop och centrum känns för riskabelt? asså inom minuten från skjutningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Genom att en moppe kan köra över bron på cykelbanan och kan dra ner mot Djurgårdsstaden och småvägar ute i skogen och försvinna från alla stora vägar som har kameror.

Rimmar dålig med att dom skulle vara flertalet GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

Text ...

Nu måste politikerna se över vapenreglerna.

Jag håller med! Helt sjukt hur lätt det är att få licens på ett vapen i Sverige. Dessutom ser vi ju hela tiden hur personer med vapenlicens så som jägare och sportskyttar åker runt och nyttjar sitt vapen för att reda ut saker i den undre världen.. Spritsson for president!
Citera
Medlem
Citat:
Konstigt att den inte eldades upp. Det bryter mönstret. Polisen måste ha vittnesmål om bilen för att hitta den. Butikspersonalen rakt över gatan sa att de såg allt i en sån där film på AB.

Att hitta en tom bil i ett P-garage är ju liksom inget som "man bara gör sådär".

Det kan också vara någonting i brottsplaneringen som har gått snett. Plötsligt kunde de inte ta sig över bron så snabbt och enkelt som det var tänkt p.g.a snabbt polisingripande eller bilköer? Vad göra? Elda bilen på Lidingö är knappast något som sker bara så där utan upptäckt. Bättre att dumpa bilen på ett relativt "normalt" ställe d.v.s ett parkeringshus men med uppenbar risk för DNA-spår. De kanske rent av är kvar på Lidingö och avvaktar i förhoppning om att bilen inte skulle bli hittad?

Någonting verkar att ha gått snett för GM är min gissning.
Citera
2020-08-24, 15:08
Medlem
Citat:
Det förvånar att ingen bil har brunnit än. Detta bryter mönstret och pekar bort från Järvafältet och mer åt Västeråshållet om jag skulle titta i spåkulan.

BO var en hatad pundare i Västerås enligt någon och var det inte någon skjutning på en mack i Kungens kurva härförleden som var Västeråsrelaterat också?

Har kört till Västerås t/r idag efter skjutningen och sett Polisen stå gömda öängs vägen
Citera
2020-08-24, 15:10
Medlem
Citat:
Det står inget närmare på Expressen än ett p-hus på Lidingö. Silverfärgad bil. Dom har tagit sina uppgifter från polisens hemsida.

Centrala delarna av Lidingö tydligen.

Garage på Odenvägen , Lidingö Centrum - enligt Mitti Lidingö.
Citera
2020-08-24, 15:11
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det kan också vara någonting i brottsplaneringen som har gått snett. Plötsligt kunde de inte ta sig över bron så snabbt och enkelt som det var tänkt p.g.a snabbt polisingripande eller bilköer? Vad göra? Elda bilen på Lidingö är knappast något som sker bara så där utan upptäckt. Bättre att dumpa bilen på ett relativt "normalt" ställe d.v.s ett parkeringshus men med uppenbar risk för DNA-spår. De kanske rent av är kvar på Lidingö och avvaktar i förhoppning om att bilen inte skulle bli hittad?

Någonting verkar att ha gått snett för GM är min gissning.

Polisen borde genomsöka större affärer i Lidingö Centrum i närheten av garaget och leta efter "profilerade" yngre män med plåtskramlande gymväska....

Jag tro det pågår "restaurangbesök" och "långshopping" i Lidingö Centrum just nu.
Citera
2020-08-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Genom att en moppe kan köra över bron på cykelbanan och kan dra ner mot Djurgårdsstaden och småvägar ute i skogen och försvinna från alla stora vägar som har kameror.

Stressad på en moppe på lilla Lidingö bron, skulle nog dra till sig uppmärksamhet. Den är så smal. Dessutom är det kaos i hela NDS, krävs att du varit och rekat Vägarna flera gånger Nyligen, då det ändras rätt ofta pga alla byggen.
Citera
2020-08-24, 15:12
Medlem
KronPelles avatar
Jag satt och åt lunch i Baggeby när det kom minst 5 radiobilar, 1 minibuss (tekniska) samt 1 MC-polis som åkte från Preem förbi Baggeby torg ner mot Bodalsvägen. Larsberg? 5 min senare så började SE-Jxx snurra där.

15:00 - Poliskontrollen på bron:
https://forumfiles.com/zfe3P0O2oa/IMG_1343_MOV
Senast redigerad av KronPelle 2020-08-24 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in