2020-08-24, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Avsaknaden av spår som binder SD till brottsplatsen är på intet vis avgörande för en fällande dom. De många andra spår, dna och indicier räcker mer än väl om man tar en objektiv titt på de morddomar som kommit.
Det är du som genom den här trådens gång visat häpnadsväckande brist på logik och objektivt tänkande. Vid ett tillfälle yttrande du t.o.m det ökända meningen " Jag är inte så säker på att ett brott alls har begåtts"

Vid ett annat tillfälle yttrade du "Själva mordet intresserar mig inte alls, det är SD jag intresserar mig för."

Det ni mördarkramare beskyller andra för, dvs brist på objektivitet gör ni er skyldiga till mer en några andra. De flesta som fortfarande orkar skriva här ser dig som enbart en svamlande idiot. Glory som en LW hatare och snoris som kär i SD.
Det senare är ju inte unikt, både JG, PN och Joikarainen har ju bevisat sin kärlek till mördaren.
Utesluter inte att flera av de senare tyckte det var skönt att slippa konkurrensen från LW.

Vad är det egentligen som får just dig att vara så tvärsäker på att SD är GM bakom mordet på LW ?

Vad är det som får dig att bortse från det faktum att MVM kan vara just den personen som slog ihjäl LW bakom bullerplanket och inte SD ? och vad får dig att totalt bortse från att huvamannen lurade ut LW från sin bostad på kvällen och sedan lurade med sig LW ner bakom bullerplanket där MVM hade gömt sig och väntade in LW ?
Citera
2020-08-24, 12:48
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Försök gärna hålla dig till saken. Det vi diskuterade nu (och som citatet gällde) var ju frågan om ev. spår från en gm på brottsplatsen, dvs. teknisk bevisning som skulle kunna binda en gärningsman till själva brottet/platsen. Visst fanns det naturligtvis också sådant på LW som hon lika gärna själv kan ha fört med sig till platsen (t.ex. sperman från SD samt DNA från honom och flera andra personer), men nu var det ju inte de omständigheterna saken gällde.

Exakt. Man har inte hittat någon DNA från gärningsmannen på den förmodade brottsplatsen. Vad man däremot har hittat, och som mycket väl skulle kunna binda en gm till brottet (teknisk bevisning) är en röd textilfiber på LW:s ben. Både polisen och tingsrätten verkar vara inne på att textilfibern troligen har hamnat där just i samband med brottet, men vad åklagaren har för uppfattning i den här frågan är oklart. Vad tror du själv om den här fiberns ev. bevisvärde?

Alltså vad fan är det för fel på dig? Det enda du tjatar om är teknisk bevisning och nu när du får den svart på fucking vitt gnäller du ändå (!?). Skärp dig.

SD:s (absolut tvärtsäkert endast just bara SD:s) DNA återfanns på brottsplatsen. Dels på en ring men även i form av sperma på kjolen som brottsoffret hade på sig. Detta ÄR alltså teknisk bevisning. Taget från brottsplatsen.
Du har absolut rätt i att sperman på kjolen inte behöver kommit dit under mordet, men varför är du så tvärsäker på att den kom dit innan? Den kan exakt lika gärna kommit till efter mordet.

Ska bli så jävla skönt när DNA:at kan tidsbestämmas, för det är jag tvärsäker på kommer ske framgent. Då får vi svart på vitt att sperman kom dit under eller (som jag tror) efter mordet. Tvekar inte en sekund på att så är fallet.

Att mannen som sprutat ner brottsoffrets kjol även har densammas blod på sin tvättmaskin är minst sagt talande.
Han mördade henne.

Ser det ut som skit, luktar som skit, labbmässigt påvisas som skit så ÄR det nog just skit -eller vad säger du Draifos?
Citera
2020-08-24, 13:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här är ju jätteintressant!

Det stärker ytterligare tesen att det är SD som är gm.
För vilken annan person skulle kunna ha möjlighet att göra detta?

Det krävs också att gm måste ha tvättat sig och bytt om innan. Hur har han tagit sig in i Lenas hus??? Att Lena skulle lämna dörren öppen med sonen sovandes samtidigt som hon själv klär på sig "rejält", det låter osannolikt för mig. Foppatofflorna ja, men nu är det rejäla skor med snörning och fleece, vilket tyder på en längre utevistelse.

Att dörren sedan står öppen kan vara menat som att volseleda (bortrövning nämnde ju SD själv) eller att SD inte vill väcka sonen. Kanske SD t om hörde ljud uppifrån? Sonen ropar mamma halt i sömnen? Det blir bråttom ut?
[Min fetning] Det finns också en altandörr; A157 A, s. 29. - Nyckeln låg på fönsterbrädan inne i vardagsrummet; en nyckelkopia kan ha befunnit sig i GM:s ägo. - Inga fingeravtryck hittades. - "En besudling iakttas som bedömdes kunna ha tillkommit då någon tryckt pannan mot glaset i samband med att man tittat in. Besudlingen topsades som spår S007." - Spår S007 återkallades; A160, s. 106 + s. 130.
Citera
2020-08-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså vad fan är det för fel på dig? Det enda du tjatar om är teknisk bevisning och nu när du får den svart på fucking vitt gnäller du ändå (!?). Skärp dig.

SD:s (absolut tvärtsäkert endast just bara SD:s) DNA återfanns på brottsplatsen. Dels på en ring men även i form av sperma på kjolen som brottsoffret hade på sig. Detta ÄR alltså teknisk bevisning. Taget från brottsplatsen.
Du har absolut rätt i att sperman på kjolen inte behöver kommit dit under mordet, men varför är du så tvärsäker på att den kom dit innan? Den kan exakt lika gärna kommit till efter mordet.

Ska bli så jävla skönt när DNA:at kan tidsbestämmas, för det är jag tvärsäker på kommer ske framgent. Då får vi svart på vitt att sperman kom dit under eller (som jag tror) efter mordet. Tvekar inte en sekund på att så är fallet.

Att mannen som sprutat ner brottsoffrets kjol även har densammas blod på sin tvättmaskin är minst sagt talande.
Han mördade henne.

Ser det ut som skit, luktar som skit, labbmässigt påvisas som skit så ÄR det nog just skit -eller vad säger du Draifos?

Tänk logiskt hade SD och lena haft samlag vid mordtillfället så skulle betydligt mer DNA från SD ha hittats på henne. Tänker man logiskt så är sannolikheten mycket större att de två små dna spår på lena från SD har hamnat där vid ett tidigare tillfälle
Citera
2020-08-24, 14:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nej, det saknas inte spår från SD.
Det finns spår på Lenas kjol och även under hennes ring från SD.
Även om man inte kan binda dom i tid till SD, så kommer åklagaren att visa genom kompletteringen att Lena har träffat massor av människor efter den 11 maj, hon har kramats och varit dom nära förmodligen. Att hon sedan även har handdiskat kanske med ringarna på(?) minskar även det möjligheten att gammalt DNA från SD ska sitta kvar. Tänk också på hur mycket Lena har blött vid mordet!

Att SDs (eller någon annan gms) DNA skulle stänka iväg, kräver ju att den som dödat Lena måste själv ha skadat sig på ett sådant sätt att hans/hennes blod skulle skvätta iväg vid slagen. Det är väl sådant som kan hända om en kniv används? Här har det handlar om et tillhygge och slag med det. Så det kanske inte är så konstigt att det enbart är Lenas blod i stänken.

Däremot skulle det kunna finnas blodavstrykngar/ dropp i gräset från en blödande gm.

Men inget av det man har undersökt har visat på DNA från annan eller från SD.

Det borde väl finnas DNA från SD på BP om
han fick skadan på benet när han mördade LW?
Citera
2020-08-24, 14:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad är det egentligen som får just dig att vara så tvärsäker på att SD är GM bakom mordet på LW ?

Vad är det som får dig att bortse från det faktum att MVM kan vara just den personen som slog ihjäl LW bakom bullerplanket och inte SD ? och vad får dig att totalt bortse från att huvamannen lurade ut LW från sin bostad på kvällen och sedan lurade med sig LW ner bakom bullerplanket där MVM hade gömt sig och väntade in LW ?

Jag tror att det beror på ett personligt hat och
svartsjuka mot SD. LW älskade SD och gjorde
allt för att ta honom från HD. Samtidigt som
hon nobbade andra män med motiveringen att
hon var trött på män och inte ville vara
tillsammans med någon. Det måste vara svårt
för någon som har satt henne högt, högt upp
på en piedistal att få veta sanningen efter
hennes död. Det blir då lättare att hata SD än
att inse att LW inte var den upphöjda madonna
som han trodde.
Eller så fick någon reda på det innan hennes
död och det är motivet till mordet. Någon blev
så besviken och sårad av att ha blivit lurad av
någon han älskade så att det slog över. Att
sedan SD är misstänkt GM borde ju vara den
perfekta hämnden för att LW valde SD och inte
honom.
Citera
2020-08-24, 14:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[Min fetning] Det finns också en altandörr; A157 A, s. 29. - Nyckeln låg på fönsterbrädan inne i vardagsrummet; en nyckelkopia kan ha befunnit sig i GM:s ägo. - Inga fingeravtryck hittades. - "En besudling iakttas som bedömdes kunna ha tillkommit då någon tryckt pannan mot glaset i samband med att man tittat in. Besudlingen topsades som spår S007." - Spår S007 återkallades; A160, s. 106 + s. 130.

Han kan ha (förmodligen om han har gått in) haft handskar på sig, och koden, den kan inte vara okänd för honom. Det var ju han som installerade låset(trots att han nekar till det) och de ska ha haft samma kod, om jag inte missminner mig.

Vilken kyla, att lura ut Lena från sitt eget hem, gå in efter mordet och gå in via hennes dator för att radera, låta sonen ligga ensam med dörren öppen...
Sedan cykla till jobbet samma cykel som han nyss har cyklat till/från mordet med och till och från Lenas bostad, skriva tramsiga meddelanden till HÅ, och mail på jobbet som "inget har hänt".
Citera
2020-08-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, mycket intressant ordval. - Undrar vad en freudian skulle säga om den här loggtexten (och inte minst bilderna)?
https://coord.info/GLM3XVR0
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/41019d21-929d-4dec-8f28-341a58708153.jpg
Bra att stavpetsarna landar i något Soft vid krock

Ett bakhåll: Automatkarbinens magasin är fullt och kikarsiktet rejält tilltaget för att inte missa sitt mål:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/df7e580b-3b31-4374-8811-2d3951eedf8c.jpg

En sak är säker: Den här utläggningen borde få freudianerna att djupandas ett tag:
https://coord.info/GL12C2PDR
Här finns också (en medveten?) koppling mellan loggremsan LW skickade en knapp halvtimme före sin död - och var hon därefter hamnade.
Inte undra på att cachen fick fötter:
https://www.geocaching.com/geocache/GC8XDJ8_alc-frikyrkohistoria-john-ongman-bonus

Skumt.

16/8
S tog remsan från cachen för att ingen annan skulle kunna logga när han var utan penna. Han visar upp en remsa med sin FTF sign på en mack, men man kan inte se cachens namn. Var han ens på plats? Kanske ett påhitt med budskap till H och hennes väninna CO Karj*r?

17/8
stmellosa loggar

19/8
Cajj* skriver att när han signar remsan står endast svegr*m före på remsan (som ännu inte loggat online) och han påtalar snabbt remsbyte eftersom rimligen borde HTD och stmellosa nick synts på remsan?

19/8
CO Karj*r lägger ut ny burk för att den gamla fått fötter.
Citera
2020-08-24, 15:12
Medlem
Honan6s avatar
Kvinnorna bröt avtalet?
SD verkar ha haft något slags avtal med såväl LW som HD om att de skulle berätta för honom ifall deras vänskapsrelationer till andra män skulle utvecklas till något intimt. Genom FUP fick han reda på att båda hade undanhållit sanningar och att de hade strategier för att undkomma hans kontroller. SD fick bevis för att båda kvinnorna bröt avtalet. De har båda kränkt honom och visat att han inte hade den kontroll han trodde sig ha. SD tycks ha letat bevis hela tiden för att ställa dem till svars, men de lärde sig hur de skulle parera hans kontrollerande beteende? Till slut upplevde de honom som patetisk och trots alla föregående hot trodde ingen att han skulle kunna göra allvar av dem?

Våren -18 gled båda ur hans grepp. Det måste ha varit väldigt förvirrande för SD som tidigare varit van vid att hans ord är lag, man måste lyda blint för annars kunde man råka ut för en plågsam och utdragen död. Trots hans tidigare hot togs han inte på allvar längre? Hans makt var förlorad och han visste inte längre var kvinnorna stod i sitt förhållande till honom? Den självgoda mannen höll på att tappa ansiktet?

SD:s viktigaste projekt verkar ha varit att visa upp fasaden i det han kallar "Företaget Familjen". Hans distanserande uttryck för familjen under rättegången ger intrycket att det är något nödvändigt av praktiska skäl snarare än av kärlek. En skilsmässa är en skamfylld förlustaffär som inte får ske när man måste upprätthålla bilden av Företaget. Skilsmässan blev dock oundviklig eftersom den anställda i nyckelposition (HD) ansåg att hans opålitlighet inte gjorde honom värdig att leda företaget längre.

Det finns inga spår efter annan möjlig GM
Det finns inga spår från någon annan än SD på LW. Det var förväntat att de skulle ses innan sina respektive resor och kladdkakan gjorde LW "till dig och mig". Hon släppte det hon hade för händerna och gick ut för att möta någon hon kände. Något som är suspekt är att SD plötsligt stängde av sin mobils platsdelningstjänst efter mötet med JG och tydligen sin automatiska wifi som var påkopplat strax innan kl 21 när han var hemma och packade träningssaker i ryggsäcken. Hans mobil registreras av Varbergamasten kl 01.13 och först närmare tre på natten kopplar den upp på hemnätverket.

Jag tror att SD hade med sig dator och sin mobil i närheten av brottsplatsen.

Natten till lördagen fick SD en Google Verifieringskod tillsänt till sina enheter kl 01.12. Det kan ha handlat om att han ordnade med en fjärrstyrningstjänst som han behövde verifiera. Kl 01.13 kom koden till hans styrenhet mobilen och 8 sekunder efter det sker Chrome Cache Records i hans jobbdator. Det registreras några webbsidesbesök (Facebook och geocaching.com) och därefter kollar han sin googlemail kl 01.59 och kl 02.56 är han inne på Google Hangouts (kopplar samman snabbmeddelanden, videosamtal, SMS och IP-telefoni via anslutna enheter).

På måndagskvällen går SD in på Gustavsvik kl 21.25 och påstår att han plankar sig in vidare för att gymma. I hans jobbdator ses en synk till en app via en förhämtningsfil kl 21.35 Appen har endast använts 103 ggr och det kan misstänkas att SD då ställer in en automatisk öppning av det dokument som senare öppnas i datorn vid den otroliga tiden kl 00.00.00. Något anmärkningsvärt sker även en app-relaterad krypterad synk till hans jobbdator kl 21.44 när han påstår sig ha gymmat, men i hans mobil (styrenheten) ses ingenting ske vid den tiden = raderad Telegram-chatt med LW?

Jag tror att det som sen ses ske kl 23.34 handlar om att tidigare nedsparade webbsidor försöker refresha med automatik alternativt att SD har sin dator i närheten av mordplatsen och att den "väcks" av en rörelse eller får liv av LW:s wifi som tidigare kan ha använts för nätanslutning till datorn när de varit ute på gemensamma turer.

De krypterade synkningarna som sker kl 23.36 kan handla om kvarstående spår efter raderingar av deras Telegram-chatt som påbörjas direkt efter att LW:s mobil har plockats upp ur hennes ficka.
Det syns i deras konversation att det saknas delar. Det var hans tur att svara henne, men istället ses han undra vart hon tog vägen och han frångår sin rutin att avsluta med Nattis när han istället skriver Sov Gott.

Från vilken plats dök SD upp?
Var såg poliserna SD när han hade larmat om ett bakhåll på bron? Finns det utmärkt på karta i FUP vart han registrerades av patrullen? I närheten av den platsen kan SD haft en gömma med det han behövde för att genomföra mordet. Jag hoppas verkligen att just det området har genomsökts noggrant högt och lågt.

Låtsat dåligt minne
SD låtsas ha ett selektivt minne, men om det var så dåligt som det blev under rättegången skulle han absolut inte ha klarat av ett jobb som KA eller lösa GC-gåtor. Hans minne lutar sig till vad han läst sig till på FUP när det gäller hans förehavanden under mordkvällen, men när det gällde HD och när hon träffade JS första gången visste SD exakt datum, tid och plats. Just det minnet visar att han inte var opåverkad av att hon träffade en manlig vän som hon dessutom påstod att hon inte hade intim relation med, men hon lurade SD och det har inte gått honom förbi.

Skådespelaren SD missar viktiga detaljer
Det är synd att man inte kan höra ljudupptagningarna med SD längre, för det är väldigt intressant att lyssna på hur utstuderat han spelar sin roll. Han vill göra sken av att vara väldigt förnuftig, men ändå saknar han den självkontroll som säger ifrån att skratta och fnissa åt andras felsägningar. Hans medvetna strategi om att vara neutral fungerar inte hela vägen när han saknar kontroll på sina vanliga impulser. Det är små men viktiga detaljer som måste fungera om man vill bli sedd som trovärdig och oskyldigt anklagad.

Hänger SD:s konstiga röst ihop med att han inte upplever känslor som andra?
Nedan SD-citat är från en filmsekvens till LW då han sitter i sin bil och talar med sin konstiga röst som saknar känslomarkörer. Entonigt konstaterar han att just nu är "buset" slut. Orden han säger är värdefulla, men de tappar helt i värde när man hör honom säga dem helt mekaniskt.

”Jag tänker inte ge upp hoppet.”
”Jag tänker fortsätta älska dig. Jag älskar dig, hela dig, överallt, alltid hela tiden, runtomkring, fram och bak och ut och in. Jag älskar dig så mycket. Men nu är just 'buset' slut.”

Hur tänker HD?
När det gäller HD vet jag inte vad jag ska tänka. Hon verkar känslomässigt avtrubbad. Hur tänker hon egentligen? Jag kan förstå om hennes hjärna blivit påverkad av SD:s manipulationer och att hon nog tycker det är skönt att LW inte finns i livet och irriterar henne, men jag har lite svårt att förstå varför hon då vill ta LW:s cacher. Förra veckan klättrade hon upp i Soft*is Första T5:a!
Så var det äntligen dags att ta sig an denna T5a. Jag vet inte hur många gånger jag har tittat på T5orna som finns vid Kilsbergen utan att komma till skott men nu var det så dags. Snart var repet på plats och jag kunde smidigt ta mig upp och så var denna loggad. TFTC
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=568ae854-9bcb-46be-afb6-92f195ae2a68

Om jag inte minns fel var HD tidigare automatisk registrerad på den här cachen via SD, men hans cache är nu borttagen? Han var ju på plats eftersom han och döttrarna medverkade på LW:s första event då hon bl a släppte denna cache. SD nämns dessutom av ett par andra cachare i deras loggar, saxat: "Detta var då min första FTF-jakt, superkul var det! Tillsammans med pbjoor, masesa_ , kyoukio, taurus1981och även Teamdavidsson Och gick då under nicket KAMP TD hela dagen."
Cachen: www.geocaching.com/geocache/GC5RJ11_softis-forsta-t5a

------------

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230
Citera
2020-08-24, 15:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Skumt.

16/8
S tog remsan från cachen för att ingen annan skulle kunna logga när han var utan penna. Han visar upp en remsa med sin FTF sign på en mack, men man kan inte se cachens namn. Var han ens på plats? Kanske ett påhitt med budskap till H och hennes väninna CO Karj*r?

17/8
stmellosa loggar

19/8
Cajj* skriver att när han signar remsan står endast svegr*m före på remsan (som ännu inte loggat online) och han påtalar snabbt remsbyte eftersom rimligen borde HTD och stmellosa nick synts på remsan?

19/8
CO Karj*r lägger ut ny burk för att den gamla fått fötter.

Vad har detta med mordet på LW att göra?
GC-loggar 2 år och 3 månader efter mordet?

Handlar den här tråden överhuvudtaget om
mordet på LW längre eller handlar den om SD?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-08-24 kl. 15:25.
Citera
2020-08-24, 15:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det här är ju jätteintressant!

Det stärker ytterligare tesen att det är SD som är gm.

Det krävs också att gm måste ha tvättat sig och bytt om innan. Hur har han tagit sig in i Lenas hus??? Att Lena skulle lämna dörren öppen med sonen sovandes samtidigt som hon själv klär på sig "rejält", det låter osannolikt för mig. Foppatofflorna ja, men nu är det rejäla skor med snörning och fleece, vilket tyder på en längre utevistelse.

Att dörren sedan står öppen kan vara menat som att volseleda (bortrövning nämnde ju SD själv) eller att SD inte vill väcka sonen. Kanske SD t om hörde ljud uppifrån? Sonen ropar mamma halt i sömnen? Det blir bråttom ut?

Att dörren var öppen har vi enbart familjen Ws
ord på.

Citat:

Vem som helst ur fam W t.ex. Men det vore så
fruktansvärt så den tanken får inte ens nämnas.

Vem som helst av hennes f.d. eller aktuella
älskare.
Citera
2020-08-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad har detta med mordet på LW att göra?
GC-loggar 2 år och 3 månader efter mordet?

Handlar den här tråden överhuvudtaget om
mordet på LW längre eller handlar den om SD?

Det är intressant eftersom S fortfarande är den som är misstänks för mordet. Han och ingen annan. Det han gör granskas förstås och mystfinalen är den första FTF-logg han gjort sen släpptes från häktet i våras. Det var ingen logg som var tänkt att förbigås. Tror jag. Han snodde med sig remsan och du vet också att S "talar" med sina loggar. Någon eller några vet vad han menar.
Vi andra får gissa.

Cachen ägs av Hax väninna. Han snor med sig remsan och senare fick cachen "fötter". Det är skumt. Tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in