2020-08-24, 12:13
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
Av skotthålen att dömma har skytten stått på bilen hö-sida, kanske i höjd med hö framlykta...antagligen därför sidorutan exploderat. Tyder på beslutsamhet och säkerligen vana. Inte för nära att själv skadas av splitter elik, men inte för långt avstånd att riskera att missa.

De har stått och väntat på honom...sedan gått fram och gjort jobbet kliniskt.

Vad har skyttens position med att sidorutan gått i småbitar? Sidorutor splittras alltid när det utsätts för våld, tillskillnad mot vindrutan som är gjord för att inte splittras, oavsett vad.
Citera
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Hudfärg på BO då?

Svarar du svart så lär detta ha att göra med Dp/Shz/Hh konflikten(kriget).

Jag vet inte, min bekant som såg resultatet sade inget om hudfärg.

Men det kommer nog fram snart.

LL
Citera
Medlem
https://www.lidingonyheter.se/person-hittad-skjuten-till-dods-i-bil-pa-lidingo/

Citat:
Lidingö Nyheter har hittat att bilen är registrerad på ett företag på Södra Kungsvägen 59, som enligt deras hemsida driver stödboende. Enligt allabolag.se har den enda ordinarie ledamoten skyddade uppgifter
Citera
2020-08-24, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Nej han är inte det, en ung kille född 90 tror jag!

Har han VARIT med i DP, HH, Shottaz eller liknande gäng?
Citera
2020-08-24, 12:14
Medlem
Citat:
Nej han är inte det, en ung kille född 90 tror jag!
Okej tack för info! om du vill kan du lägga ut namnet med maskning. Du vet inte om eventuella motiv till att BO blev skjuten?
Citera
2020-08-24, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Hur ser deras fordonsinnehav ut? Någon svart bil? Kanske en audi eller passat?

Fordonsinformation Totalt antal fordon: 5

Senaste införskaffat: en grå Audi A6 Avant 40 TDI quattro. Fordonet köptes 2020-08-10. https://www.merinfo.se/foretag/Ung-Invest-Omsorg-AB-5591202865/2kguvqp-1ne0m
Citera
2020-08-24, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför ligger ett stödboende för kriminella bland överklassen på Lidingö?

För att någon företagare där ser en möjlighet att göra pengar på samhällsförfallet och dessa gängkriminella "unga" som springer omkring och skjuter varandra?
Citera
2020-08-24, 12:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Hur ser deras fordonsinnehav ut? Någon svart bil? Kanske en audi eller passat?
https://biluppgifter.se/brukare/73G1wJ40Pj?utm_source=merinfo&utm_medium=web&utm_c ampaign=owner&utm_term=company
Citera
2020-08-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Har han VARIT med i DP, HH, Shottaz eller liknande gäng?
Inte vad jag vet just nu, men är man uppväxt i Tensta/ Rinkeby hängde man med alla i sina ungatider!
Citera
2020-08-24, 12:20
Avslutad
Citat:
Inte vad jag vet just nu, men är man uppväxt i Tensta/ Rinkeby hängde man med alla i sina ungatider!

Nej, det gör man inte alls. Dessa personer gör det, hänger i dessa gäng. Samma personer påstår ofta att man känner alla i hela området. Det stämmer inte heller.

Den enorma majoriteten står utanför detta till och med i dessa områden och varken känner dessa eller har varit bekanta med dessa. Det är ett aktivt val om man hänger med grovt gängkriminella och i gängbildningar. Ja, vissa kan ju ha känt dom från skolan och så, men långt ifrån alla och normala människor fortsätter inte känna såna.
Citera
2020-08-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Svart volkswagen från 2010

Bilen som blivit beskjuten är en Audi.
Citera
2020-08-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
https://biluppgifter.se/brukare/73G1wJ40Pj?utm_source=merinfo&utm_medium=web&utm_c ampaign=owner&utm_term=company

OFF-TOPIC, men om desa är de bilar som står registrerade på ett företag inom omsorgs-sektorn, då är någonting skumt!

En Audi Q7 hybrid av 2020 års modell, två fyrhjulsdrivna Audi kombis av ny årsmodell. Sådana bilar är INTE gratis.

Hur i hela friden kan ett företag i den sektorn ha råd med den typ av fordonspark, och till vilket syfte har man den typen av bil där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in