2020-08-24, 11:04
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djbn
Skjuten på annan plats, dumpad på platsen.. det är den senaste trenden

Hittades personen inte i en bil, har någon kört dit liket och lämnat bilen då eller?
Citera
2020-08-24, 11:05
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amped_up
Någon som vet vad det är för bil som den avlidne satt i!? Om det är en vit Audi så har jag en kandidat som är rätt sannolik... Det kryllar ju säkert inte med folk på Lidingö som riskerar att skjutas med automatvapen...

OM det är den personen jag tänker på så har skytten gjort en ordentlig samhällsinsatts!

Svart Audi.

LL
Citera
2020-08-24, 11:06
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
Genomtänkt att klippa någon på Lidingö när det är hyfsat begränsat med flyktvägar..med automatvapen utan dämpare vid förmodad rusningstrafik. Det är ungefär 4 minuters körväg från Lidingö polisstation.

Fast Lidingö polisstation är inte bemannad. Den används som kontor för polisens ambassadskydd. För akuta insatser tas poliser från innerstan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
BO dumpades i en bil mitt på vägen och var redan död menar du?
Nä, förmodligen inte.. men högst tveksamma uppgifter om att det skulle hörts skottlossning än så länge.. alla skriver att man sett en död person i en bil..
Citera
Medlem
Citat:
Skjuten på annan plats, dumpad på platsen.. det är den senaste trenden

Om personen hittats liggandes i bilen tror jag det rapporteras på det viset.

Det får antas att personen satt i bilen och satt den även på förarplatsen kan man nog utesluta att någon dumpat kroppen i sittande ställning i en bil.
Citera
Medlem
Otrivs avatar
Läser på facebook att polisen stormade lidingöbanan och grep en person.
Citera
2020-08-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Lycka till att få tag på ett automatvapen med ljuddämpare.

Undre världen går det garanterat. knepigare kanske men inte omöjligt. skulle lika gärna kunna vara en Scorpion, uzi eller annan SMG det behöver inte vara grovkalibrigt
Citera
2020-08-24, 11:10
Medlem
prostinnans avatar
Citat:
Nä, förmodligen inte.. men högst tveksamma uppgifter om att det skulle hörts skottlossning än så länge.. alla skriver att man sett en död person i en bil..

Ca 5 skotthål i framrutan på bilen. Ovan ratten.
Senast redigerad av prostinnan 2020-08-24 kl. 11:13.
Citera
2020-08-24, 11:10
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Vittne i huset bredvid uppger tre skottsalvor, pratar han i nattmössan menar du?

Samma vittne uppger också att han efter skotten hörde en bil bränna på ordentligt i riktning mot bron.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQvxkw/person-hittad-skjuten-i-bil--stor-polisinsats
Citera
2020-08-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amped_up
Någon som vet vad det är för bil som den avlidne satt i!? Om det är en vit Audi så har jag en kandidat som är rätt sannolik... Det kryllar ju säkert inte med folk på Lidingö som riskerar att skjutas med automatvapen...

OM det är den personen jag tänker på så har skytten gjort en ordentlig samhällsinsatts!

Yes en audi var det
Citera
2020-08-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
Undre världen går det garanterat. knepigare kanske men inte omöjligt. skulle lika gärna kunna vara en Scorpion, uzi eller annan SMG det behöver inte vara grovkalibrigt

Just det jag menade. Det är otroligt ovanligt.
Citera
2020-08-24, 11:12
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:

Det finns uppgifter att en taxichaufför hört en automatsalva på 7-8 skott. Det finns också uppgifter om tre skott i artiklarna. Men det kanske var lösa skott för att kunna dumpa liket i en bil mitt på blanka förmiddagen enligt din logik.

Vi kan nog lugnt utgå ifrån att BO blev skjuten i anslutning till fyndplatsen. Vet vi vem BO är? Regnummer på den svarta Audin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in