2020-08-23, 22:24
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skin2018
Eftersom du är en av de få som faktiskt vet något så vore det väldigt vänligt av dig att delge här vilka de misstänkta är. Är det knarkare, gängkillar eller några helt andra ? Brottsoffren är ju 16-17 åriga svenska killar som stötte på fel gång, medvetet eller omedvetet. Berätta gärna det du kan berätta.

Jag har bara återgett vad som faktiskt står i media. 16-17 år är ett rykte som AB återger. Sen vet jag inte mer, men att sitta och fantisera om barnkalas, att bögar simmar över Brunnsviken, varför många röstar på S eller hur gamla mammorna är i Kalmar kan ju kännas lite off topic.

Jag tycker vi kan hålla oss till det vi vet.
Citera
2020-08-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Finns ju till och med skog därinne. Rådjur och harar som hoppar runt. Kyrkogården ligger i mellan Vasastan i Stockholm och Solna.

Nej det gör den verkligen inte. Du är inte från Stockholm förstår jag Innan du kommer till Vasastan måste du först passera Solna kyrkogård, Solna Kyrka, Gamla Karolinska, Radiumhemmet, Nya Karolinska, Smittskyddet både det svenska och det Europeiska, Karolinska Institutet, Tomteboda och många fler ställen. Så du, det är allt en bit mellan Norra Kyrkogården och Vasastan.
Citera
2020-08-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
De fördes till sjukhus med ambulans enligt uppgift, och så blev BO förda in på kyrkogården. Förloppet började således inte på kyrkogården, så helt orimligt att GM och BO har en förhistoria ihop är det inte.

Sjukhuset de fördes till var knappast KS. De tar väl bara traumafall?

Om det gäller vuxna ja men inte om det är barn. Nya Astrid Lindgren ligger ju inne på Nya KS område. Men gränser för vad som är barn och vuxen brukar gå vid 15 år lite beroende på sjukdom.
Citera
2020-08-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Ah, ok, kanske fortfarande är pokerkvällar Men dom e äldre, runt 40-60.
Sen håller det ju till löst folk i området som e lite ljusskygga.
Det är romer som slagit sej ner där.
Citera
2020-08-23, 22:33
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallbarrskotte
Det är romer som slagit sej ner där.

Kopplingen till Hagaparken är väl minst sagt anekdotisk?

Följer vi tråden noga är BO skötsamma svenskar, afghaner, marockaner eller somalier och BO romer eller somalier? Har jag fattat det hela rätt nu? Det är inte lätt att hänga med.
Citera
2020-08-23, 22:37
Medlem
Citat:

Följer vi tråden noga är BO skötsamma svenskar, afghaner, marockaner eller somalier och BO romer eller somalier? Har jag fattat det hela rätt nu? Det är inte lätt att hänga med.
Kan någon upplysa mig om vad GM och BO betyder?
Citera
2020-08-23, 22:39
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Gärningsman och Brottsoffer
Citera
2020-08-23, 22:39
Medlem
Citat:

Det är romer som bor under bron det pratades om.
BO har jag ingen aning om då det sprids så olika rykten här i tråden.
Citera
2020-08-23, 22:41
Medlem
GM araber så oväntat
Citera
2020-08-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018

Gärningsman /-män (MGM misstänkt gärningsman)
Brottsoffer
Senast redigerad av cactaceae 2020-08-23 kl. 22:43. Anledning: Tillägg
Citera
2020-08-23, 22:43
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Nu bleknar uppgifterna om svenska BO. Nu kan ni som vanligt börja skriva om ert hat mot afghaner och marockaner. Nytt inpass detta inlägg för att passa det rasistiska narrativet här på FB.

Skulle detta mot förmodan vara sant kan det säkert vara drogrelaterat.

Kan vi nu börja fylla tråden om andra vidriga brott och seder bland invandrare från databasen i trollfabriken?

Tyder väl hellre på att det var gärningsmännen han såg, eftersom de greps i närområdet vid 09-tiden. Förmodligen har BO lyckats få in en rak höger på en av dem.
Citera
2020-08-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
GM araber så oväntat
Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto