Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Nä. Det är inget ideologiskt med att när hundratusentals barn måste vara hemma så kommer någon behöva passa dom.
Klart det är ideologiskt. När jag var 7-8 år klarade jag av att vara hemma själv på dagarna när jag var sjuk. Många har äldre syskon som kan ställa upp och fixa mat. Att värma mat i en microugn klarar också de flesta.
Dessutom jobbar väldigt många hemma nu för tiden och det finns alltid luckor att både förse barnen med mat, samt hjälpa dem med studierna. Man kan tillämpa flexibla arbetstider och jobba kvällstid. Föräldrar kan gå lite i skift. Finns bara viljan så går det och mycket längre än vad man tror. Däremot känns det som att viljan har varit kompakt mot en sådan lösning. Staten VILL att skolan, inkl Skolverket ska vara de som drar i trådarna. Man ser det som ojämlikt att vissa barn skulle kunna få en bättre undervisning om de har mer bildade föräldrar. Man ser hellre att 30 elever sitter i samma klassrum som damp-barnen än att någon ev skulle kunna få en bättre studiero hemma. Man väljer därför bara att prata om nackdelarna. Man får det att låta som att barnen inte får någon mat hemma. Att alla föräldrar bara sitter och super om dagarna och misshandlar sina barn. Hur barnen klarar sig under sommarlovet är det ingen som pratar om. Jag hör aldrig staten eller Folkhälsomyndigheten uttrycka någon oro över hur många barn som kommer förlora sina föräldrar i Covid19. Nej, då är jämlikhetssaspekten tydligen viktigare. Att motverka klassamhället, samt att Skolverket får stå för indoktrineringen. DET är viktigt. Om så 8-10 tusen dör på kuppen tycks vara mindre viktigt.