2020-08-22, 17:48
Medlem
Sverige får immunitet sist i världen?
Citat:
Många svenskar vill inte vaccinera sig mot covid-19
– Man kan tänka att "vafan, jag blir inte sjuk so what" men då måste man faktiskt tänka lite längre än på sig själv. Vaccin är inte bara till för ens egen skull utan för kanske främst omvärldens. Man är en del av ett samhälle och då ska man ta ansvar för det genom att se till att man inte sprider smitta, säger vaccinforskaren Matti Sällberg till TT.
https://www.friatider.se/manga-svenskar-vill-inte-vaccinera-sig-mot-covid-19
Senast redigerad av TonyDR 2020-08-22 kl. 18:12.
Citera
2020-08-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Alltid lite bortom horisonten
Ungefär som med Norge och Finland. För där påstod FHM-anhängarna att smittan skulle ta fart så fort länderna öppnade upp iochmed att immunitet saknas. Det har gått tre månader nu. Jag väntar fortfarande.
Citera
2020-08-22, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Extremt låga krav från en statsminister med tanke på att vi ligger rankade kring topp 5 av högst antal döda/miljon inv. Nöjd över det?
Smittan ökar i flertalet länder i Europa just nu. Stod för några dagar sedan att smittan ökar i Sverige. Med tanke på att skolor öppnar samt att folk går tillbaka i arbete och att vi har årstiden höst/vinter framför oss är det förnuftigt att tänka att smittan ökar. Om immuniteten sitter i längre än några månader kanske Stockholm är mer förskonade i höst, resten av landet får tyvärr förbereda sig. Vaccin pratas det om kring årsskiftet, de länder som har hållit undan smittan med kraftigare åtgärder kommer ur som segrare när de sedan börjar vaccinera sin befolkning. Att Löfven är nöjd är skrämmande bara det.

Nej vi ligger på en 8:e plats i antal döda/miljon. Dessutom finns det 3 länder som kommer springa om inom kort. Smittan ökar i många andra länder, men inte i Sverige. Det var någon vecka som så var fallet men nu minskar det igen, vi har nog hamnat på en platå där vi får se små ökningar varvas med små minskningar.
Citera
2020-08-22, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Ungefär som med Norge och Finland. För där påstod FHM-anhängarna att smittan skulle ta fart så fort länderna öppnade upp iochmed att immunitet saknas. Det har gått tre månader nu. Jag väntar fortfarande.
Det händer om två veckor!
Citera
2020-08-22, 18:11
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nej vi ligger på en 8:e plats i antal döda/miljon. Dessutom finns det 3 länder som kommer springa om inom kort. Smittan ökar i många andra länder, men inte i Sverige. Det var någon vecka som så var fallet men nu minskar det igen, vi har nog hamnat på en platå där vi får se små ökningar varvas med små minskningar.

Det kommer öka i Sverige igen denna höst/vinter. Ok, nöjd över 8:e värsta plats i världen? Ska vi ta hem 'segern' alltså enligt dig o Löfven? Som sagt vaccin finns att skåda kring årsskiftet...
Citera
2020-08-22, 18:13
Avslutad
Citat:
Det kommer öka i Sverige igen denna höst/vinter. Ok, nöjd över 8:e värsta plats i världen? Ska vi ta hem 'segern' alltså ent dig o Löfven? Som sagt vaccin finns att skåda kring årsskiftet...

Jag är glad så länge Sverige inte blir en polisstat som skitländer som Australien t ex. Man kan inte bara jämföra dödstal, så enkelspårig får man inte vara.
Citera
2020-08-22, 18:19
Medlem
Citat:
Det kommer öka i Sverige igen denna höst/vinter. Ok, nöjd över 8:e värsta plats i världen? Ska vi ta hem 'segern' alltså enligt dig o Löfven? Som sagt vaccin finns att skåda kring årsskiftet...
Tycker det här inlägget sammanfattar mycket av de där personerna
Citat:
Coronakrisen har visat att svenskar i kristider inte ställer upp för varandra. Man kan inte lita på svenskar. I stället finns det en hel del som slickar maktens stövlar.
https://twitter.com/HansS01/status/1296498953131831298

Glöm inte heller att Sverige kan gå förbi Italien med i listan
https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&year=2020-05-04&time=2020-03-08..latest&country=SWE~ITA
Citera
2020-08-22, 18:23
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är glad så länge Sverige inte blir en polisstat som skitländer som Australien t ex. Man kan inte bara jämföra dödstal, så enkelspårig får man inte vara.

Ja du verkar nöja dig ganska lätt likt Löfven. Vi måste givetvis ta hänsyn till ekonomi, arbetslöshet, psykisk ohälsa, skolresultat, resurser i skolan, vården, kriminalitet, våld, mobbning etc. Men dessa staplar går tyvärr i fel riktning i Sverige. Du är helt ute och cyklar.
Senast redigerad av .Dostoj. 2020-08-22 kl. 18:27.
Citera
2020-08-22, 18:23
Medlem
När drar den tyska corona-konserten igång idag?
Citera
2020-08-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen

Antalet fall ökar nu både i Finland och Norge, trenden är tydlig, är du blind eller?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/finland/
Citera
2020-08-22, 18:28
Avslutad
Citat:
Ja du verkar nöja dig ganska lätt likt Löfven. Vi måste givetvis ta hänsyn till ekonomi, arbetslöshet, psykisk ohälsa, skolresultat, resurser i skolan, kriminalitet, våld, mobbning etc. Men dessa staplar går tyvärr i fel riktning i Sverige. Du är helt ute och cyklar.

Jag har inte mycket gott att säga om nuvarande regering eller tidigare regeringar i modern tid heller för den delen, men dessa problem beror knappast på Sveriges corona-hantering...

Senaste nytt i alarmisternas drömvärld!

Maines guvernör har beordrat restaurangpersonal att bära covid-visir som ser ut som de koner hundar har på sig efter operation. Världen är så jävla sjuk så man tror knappt det är sant. Det sjukaste är att Sverige verkar vara det enda sunda landet i världen. För ett år sedan skulle jag aldrig ens kunnat fantisera om att jag skulle skriva den meningen.
Citera
2020-08-22, 18:37
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
När drar den tyska corona-konserten igång idag?
Redan avklarad.

"Inom fyra till sex veckor hoppas forskarna kunna presentera ett resultat."

70% smittade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in