2020-08-20, 18:29
Medlem
kevinhoflands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findus18
Googlade honom av ren nyfikenhet. Spelar tydligen basket, och ja, ser stor ut.
Man kanske ska höra av sig till klubben och fråga vad de tycker om situationen.
Citera
2020-08-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findus18
Googlade honom av ren nyfikenhet. Spelar tydligen basket, och ja, ser stor ut.
Bara för man är stor betyder det inte att man är oöm. En liten snubbe springer 8or runt en sådan. Och en hård rätt träff fäller det mesta.
Citera
2020-08-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetten
Bara för man är stor betyder det inte att man är oöm. En liten snubbe springer 8or runt en sådan. Och en hård rätt träff fäller det mesta.
Nä, det var inte så jag menade🙂. Bara en kommentar till den som skrev att han var stor som ett hus. Och ja, han ser bastant ut. Idrottar han dessutom kan jag tänka mig att han är stark också.
Citera
2020-08-20, 23:56
Medlem
Julskinkatos avatar
Generellt kan man säga att vuxna hade ingripit för länge sen. För 20 år sen kanske.

Men en allmän osäkerhet om vad man får göra (kärringsmhället) och en känsla av att "skit i andra" gör att det inte är värt. Man kollar på. Det är sjukt. Men det är multukulti sosse Reinfeldta värld.
Citera
2020-08-21, 09:02
Medlem
Vem är brottsoffret? En sak som jag undrar över är varför det nuförtiden alltid, alltid blir knäpptyst runt brottsoffret? Är det ”nya polisen” som täpper till familjens munnar eller? Hade mitt barn blivit misshandlad eller våldtagen så skulle jag gå ut i varenda media som finns och spy ut min ilska över förövarna och den ansvariga regeringsmakten. Jag skulle gå med plakat utanför Rosenbad och jag skulle matstrejka på Sergels torg och jag skulle parkera min bil på tvärsen över tre filer på Essingeleden i värsta rusningstrafik. Herregud, vi kan inte ha ett sådant här våldsamt samhälle längre. Det är nog nu!! Vi måste bli olydiga. Säger regeringen en sak så ska vi göra precis tvärtom. Det räcker nu!!!
Citera
2020-08-21, 12:43
Medlem
Är det någon som har bild på BO?
Citera
2020-08-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Vem är brottsoffret?

Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Är det någon som har bild på BO?

Det finns folk som utsatts för brott som gärna går ut offentligt och berättar om vad de råkat ut för. Andra tycker det är obehagligt och kränkande att bli uthängda som brottsoffer, och föredrar att vara anonyma.

I ett fall som detta tycker jag det är rimligt att låta BO förbli anonym, om han inte själv valt att gå ut i media eller på sociala medier.

Det är enligt min mening rimligt att göra undantag från denna princip i fall där brottsoffer i någon mån själva bidragit till sin situation genom att umgås med kriminella och t.ex. röra sig i gängmiljöer. I så fall kan det vara acceptabelt att brottsoffer hängs ut mot sin vilja.

Men i ett fall som detta, där BO av allt att döma är en vanlig, icke-kriminell person, som oförskyllt blivit misshandlad, tycker jag inte att man ska hänga ut BO med namn och bild. Detta gäller i synnerhet med tanke på att BO är minderårig.
Citera
2020-08-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Det finns folk som utsatts för brott som gärna går ut offentligt och berättar om vad de råkat ut för. Andra tycker det är obehagligt och kränkande att bli uthängda som brottsoffer, och föredrar att vara anonyma.

I ett fall som detta tycker jag det är rimligt att låta BO förbli anonym, om han inte själv valt att gå ut i media eller på sociala medier.

Det är enligt min mening rimligt att göra undantag från denna princip i fall där brottsoffer i någon mån själva bidragit till sin situation genom att umgås med kriminella och t.ex. röra sig i gängmiljöer. I så fall kan det vara acceptabelt att brottsoffer hängs ut mot sin vilja.

Men i ett fall som detta, där BO av allt att döma är en vanlig, icke-kriminell person, som oförskyllt blivit misshandlad, tycker jag inte att man ska hänga ut BO med namn och bild. Detta gäller i synnerhet med tanke på att BO är minderårig.

Vad jag förstår är BO en slagskämpe av rang som gärna nitar folk, så helt oskyldig är han nog inte
Citera
2020-08-21, 13:11
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Vem är brottsoffret? En sak som jag undrar över är varför det nuförtiden alltid, alltid blir knäpptyst runt brottsoffret? Är det ”nya polisen” som täpper till familjens munnar eller? Hade mitt barn blivit misshandlad eller våldtagen så skulle jag gå ut i varenda media som finns och spy ut min ilska över förövarna och den ansvariga regeringsmakten. Jag skulle gå med plakat utanför Rosenbad och jag skulle matstrejka på Sergels torg och jag skulle parkera min bil på tvärsen över tre filer på Essingeleden i värsta rusningstrafik. Herregud, vi kan inte ha ett sådant här våldsamt samhälle längre. Det är nog nu!! Vi måste bli olydiga. Säger regeringen en sak så ska vi göra precis tvärtom. Det räcker nu!!!

Själv skulle jag kokat lim på fanskapen som gjort det istället för att springa runt och vifta med plakat.
Citera
2020-08-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Vad jag förstår är BO en slagskämpe av rang som gärna nitar folk, så helt oskyldig är han nog inte

Skitsnack.
Hans mamma har ju postat i en Facebook grupp. Han ser ut som en vanlig svensk lugn kille. Finns inga tendenser på kriminalitet hos honom..
Citera
2020-08-21, 16:15
Medlem
Tåls att sägas igen, svenskar är på vippen att börja beväpna sig.
Ska vi gissa att politikerna vaknar då? (och agerar mot svenskar givetvis)
Citera
2020-08-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Själv skulle jag kokat lim på fanskapen som gjort det istället för att springa runt och vifta med plakat.
Ja, snart är man väl på det stadiet.... Det kokar över hos folk nu. Har t.om hört från en mycket PK person att det är dags att gå ut ur EU så att vi kan stänga gränserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in