Citat:
Ursprungligen postat av
tinca75
Att barn i skolålder inte är drivande gällande spridningen av covid-19 är inget annat än ett uttalande av Tegnell med politiska förtecken, jag anser han vara en sk politurk, googla ifall ni inte förstår innebörden, vilket är helt förkastligt av en person i hans profession med hans dignitet i en demokrati, varför har smittspridningen coolat ner sen juni till nu ? jo sommarlov/semester, vad är drivande ? jo skolbarn och förtätade kontorslandskap och fabriksgolv, vad händer om cirkus 2-3 veckor ? svaret är enkelt, jobbar själv sen i början på juni just med strakeostomerade covid-19 som kommer från iva, efter ca 10 dygn i respiratorvård är strupen såpass skadad och svullen att man måste snitta strax under struphuvudet med en sk kanyl ner i luftrören för att patienten ska kunna andas på egen hand, just nu har vi 1, om ett par veckor ?? den här trakeostomin är svårskött, den sitter fast med endast ett spännband runt halsryggen, var med om trots vak slet patienten, förmodat psykos,ut den här trakeostomin, och hur man än försökte med peang att igen öppna luftröret(snittet) och åter sätta in röret han patienten avlida, patienten var i ren affekt och gjorde massivt motstånd, det var skiftet strax innan mej för ett tag sen, patienten var fullt frisk utan underliggande, 30-40 år, vältränad, men utlandsfödd, kanske bakomliggande vaccinationer trots allt har en effekt ? eller deras kulturella levnadsmönster att man träffas över generationer familjevis ganska ofta ? jag vet inte, men vi på mitt jobb är förberedda på en massiv våg nu framöver när skolan/semester är slut.....
Jag hoppas och tror att du har helt fel.
Anledningen ? ett av följande.
- Barnen är inte drivande och smittar inte mycket (tror jag mindre på)
- Otroligt många skolbarn är redan immuna sen mars/april då vi som tur var hade skolorna öppna.
Kommer inte bli någon ny våg om 2-3 veckor som jag ser det.