2020-08-20, 11:22
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinca75
Att barn i skolålder inte är drivande gällande spridningen av covid-19 är inget annat än ett uttalande av Tegnell med politiska förtecken, jag anser han vara en sk politurk, googla ifall ni inte förstår innebörden, vilket är helt förkastligt av en person i hans profession med hans dignitet i en demokrati, varför har smittspridningen coolat ner sen juni till nu ? jo sommarlov/semester, vad är drivande ? jo skolbarn och förtätade kontorslandskap och fabriksgolv, vad händer om cirkus 2-3 veckor ? svaret är enkelt, jobbar själv sen i början på juni just med strakeostomerade covid-19 som kommer från iva, efter ca 10 dygn i respiratorvård är strupen såpass skadad och svullen att man måste snitta strax under struphuvudet med en sk kanyl ner i luftrören för att patienten ska kunna andas på egen hand, just nu har vi 1, om ett par veckor ?? den här trakeostomin är svårskött, den sitter fast med endast ett spännband runt halsryggen, var med om trots vak slet patienten, förmodat psykos,ut den här trakeostomin, och hur man än försökte med peang att igen öppna luftröret(snittet) och åter sätta in röret han patienten avlida, patienten var i ren affekt och gjorde massivt motstånd, det var skiftet strax innan mej för ett tag sen, patienten var fullt frisk utan underliggande, 30-40 år, vältränad, men utlandsfödd, kanske bakomliggande vaccinationer trots allt har en effekt ? eller deras kulturella levnadsmönster att man träffas över generationer familjevis ganska ofta ? jag vet inte, men vi på mitt jobb är förberedda på en massiv våg nu framöver när skolan/semester är slut.....
Jag hoppas och tror att du har helt fel.
Anledningen ? ett av följande.
- Barnen är inte drivande och smittar inte mycket (tror jag mindre på)
- Otroligt många skolbarn är redan immuna sen mars/april då vi som tur var hade skolorna öppna.

Kommer inte bli någon ny våg om 2-3 veckor som jag ser det.
Senast redigerad av Onlyplaydanuts 2020-08-20 kl. 11:26.
Citera
2020-08-20, 11:24
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jisses, reportern försöker måla upp en bild av det är kaos igen som i våras, fulla sjukhus osv medan han skakar på huvudet och säger att de flesta anställda på semester eftersom det är så lugnt, lugnare än någonsin. 75 st inlagda på ett sjukhus med 1300 sängar? Jisses.

Kan vara så att intervjun är gammal.
Citera
2020-08-20, 11:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Sista chansen nu för profeterna. Ingen kollaps kom 2 veckor efter uteserveringarna, 2 veckor efter värmen, 2 veckor efter studenten, 2 veckor efter midsommar eller 2 veckor in i semestern.

Men nu JÄVLAR kommer den.

Jag väntar fortfarande på den omtalade ”påskeftersläpningen”. Tror den kommer efter helgen!
Citera
2020-08-20, 11:30
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Kan man få falskt positiv med PCR-test?

Vilken andel positiva kan man förvänta sig om man testat för Covid-19 på en frisk befolkning?
Citera
2020-08-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här: I den första anger man det viktiga i att definiera immunopatologin hos patienter. Det finns ingen som förnekar att det skulle finnas då det är ett påtagligt fenomen vid COVID19 och det man vanligtvis dör av. Det är det som orsakar organförstörelse, blodproppar och annat och karakteriseras av bl.a. cytokinstormar. Mekanismerna för immunopatologin hos COVID19 är dock okända men ADE är en kandidat som många studier lägger fram. En sak till som återstår att reda ut är om t.ex. myocarditis är orsakad av immunopatologi eller direkt virusangrepp. Det återstår att se och svaren ska vi ha i höst enl. amerikanska experter.

Här tror jag det råder en missuppfattning av vad termen står för.
Nej ADE är inte en särskilt plausibel orsak. OM ADE hade varit vanligt förekommande skulle vi sett bland några av de många av de projekt som försöker framställa vaccin. Ingen har presenterat någon studie på att så skulle vara fallet.

Occhams rakkniv säger oss att det följer ett normalt immunologiskt förlopp, vid infektion med SARS-CoV-2.
Citera
2020-08-20, 11:31
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag väntar fortfarande på den omtalade ”påskeftersläpningen”. Tror den kommer efter helgen!
Attans vilken ketchup-effekt det blir när staten tvingas inkludera alla "glömda" dödsoffer.
Citera
2020-08-20, 11:31
Medlem
gloffgloffs avatar
"JUST NU: ”Barn är del av spridningen”
Så sprids viruset i Europa • WHO håller digitalt pressmöte om coronaläget"
https://www.expressen.se/tv/nyheter/live-start/live-tv-har-ar-senaste-nyheterna-i-expressen-tv/

Jag bara postar Expressens rubrik. Inte lyssnat på sändningen.
Citera
2020-08-20, 11:32
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Kan man få falskt positiv med PCR-test?

Vilken andel positiva kan man förvänta sig om man testat för Covid-19 på en frisk befolkning?
Motorolja och papaya gav ju postivt utslag, så helt otroligt är det väl inte att få ett falskt positivt svar?
Citera
2020-08-20, 11:40
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
https://www.expressen.se/tv/nyheter/live-start/live-tv-har-ar-senaste-nyheterna-i-expressen-tv/

Sändningen finns inte på WHOs youtube kanal, det verkar vara Europa-kontoret som sänder.

En reporter berättar att Kazakhstans myndigheter inte vill räkna en hel massa fall av lunginflammation som plötsligt dök upp i landet som Covid-19 fall,

så Socialstyrelsen gör en Kazakhstan helt enkelt?

Vill räkna om avlidna under pandemin som döda med Covid-19, otur, slumpen osv,

typ nästan ingen dog egentligen av Covid-19...
Citera
2020-08-20, 11:48
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kunde inte instämma mer. I alla dom frågorna har ju beslut i Sverige fattats enbart på känsla och helt utan logik. Därför är det förvånande - men uppfriskande att Sveriges hantering av viruset tagits efter logiska beslut. Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att Sverige helt plötsligt skulle vara det mest logiska landet i världen. Hoppas detta kan vara någon typ av trendbrott.
Du går lite igång på ordet "logisk" eller hur?
Citera
2020-08-20, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

Ja som många av oss varnade för

Även denna studie är intressant
Citat:
Coronavirus latest: Children may play larger role in spreading virus
https://www.plymouthherald.co.uk/news/plymouth-news/live-coronavirus-children-spread-virus-4440905
Citera
2020-08-20, 11:55
Medlem
virvelbaggs avatar
Jaha, nu börjar de se kopplingar mellan typ 1 diabetes bland barn och infektion av covid-19.

”Covid-19 could be linked to the onset of type 1 diabetes in children, a study has suggested, after finding some hospitals saw twice as many young patients with the condition compared to normal. ”

Hur kan man bara få för sig att skicka barnen i fronten under en ny pandemi. Vi vet ju ingenting om den och desto längre tiden går desto mer ser vi det påverka våra barn. Dom här herrarna som styr våran strategi saknar ju all form av normalt tänkande, barn skyddar man!
Men de ser bara till ekonomi och en befängd dröm om flockimmunitet.

Så MIS-C och typ 1-diabetes, frågan är vad mer kommer vi märka drabbar våra barn innan vi överväger att skydda dem.

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-type1-diabetes-children-study-imperial-college-london-a9675106.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in