2020-08-20, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du kan hitta hans presskonferens på Youtube utan större ansträngning. Eller googla "Trump endorses QAnon" - det har säkert redan hunnit ut på nyhetssajterna.

Presskonferensen var försenad, trots att Trump numera alltid kallar sina pressframträdanden för URGENT - så hos de live-feeds som ligger på Youtube dröjer det ett tag innan Trump kommer in och börjar snacka. Han kanske satt och skåpsöp först för att få upp ångan, eller om han satt i sminket där de skulle göra hans kalufs mera orange.

Eftersom du felcitarade honom så önskar jag ett klipp där han utan kontext uttalade sig. CNN räknas inte.
2020-08-20, 01:21
Medlem
IQ-145s avatar
Ja, Reichsführer Hussein får nog inte utrymme att krigshetsa mot någon i sitt tal inatt, han har tillräckligt med liv på sitt samvete. Däremot kommer han givetvis att vilja splittra och hetsa de svarta ytterligare, som vanligt. Och fifflerskan crazy hillary som såg till att hennes landsman mördades i Benghazi kommer lisma sig igenom sitt tal med sin sedvanliga falskhet. Även hon kommer pusha hårt för en splittring.

När dyker Basement Joe upp? Eller är han fortfarande inlåst? Det är fruktansvärt kul och se hur man undviker att låta sin presidentkandidat ställa upp live på något överhuvudtaget.

Frågan är om Demokraterna kommer att begära en 30 second delete vid livedebatterna (om dessa nu överhuvudtaget blir av). Det verkar nog säkrast så, ifall det blir lite kortslutning i Basement Joe’s huvud. Nåja, spännande tider väntar oss.
2020-08-20, 01:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Eftersom du felcitarade honom så önskar jag ett klipp där han utan kontext uttalade sig. CNN räknas inte.

Du vill ha ett klipp utan den fråga han svarade på, om Qanon? Typiskt för en tönt som dig.

Trump tänjer alltid ut alla svar han ger presskonferenser, dessutom svävar han gärna bort från ämnet som sina talkshowkompisar. Han kan snacka bullshit i tio minuter eller mer, utan koppling till frågan, Därför måste man ibland kondensera hans ord en aning för att få fram vad han sade. Men mina citat var helt rättvisande.

Om du tror på Pizzagate är du bara en tomte,
2020-08-20, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Trumps utsvävande har faktiskt blivit värre bara över sommaren. Och hans försök att kroka fast folk är i det här läget bara idiotiskt. För de väljarna har han redan. Han måste nå nya väljare. Men det går ju inte med mer av detta tramsande utan att säga något av värde.

När har hans utsvävande blivit värre?

Inser givetvis att ni duckar mina inlägg men om ni tittare inte sett hur väck Biden är?

Vassegod:
https://youtu.be/KJ_AHNYkzrk

Stort tack till sirup och alla dess skrivare. Om det inte vore för er så hade jag haft typ, liksom 5 inägg i tråden. Nu har jag, typ, lixom 40!

Edit,
Holy crap! Sirus har >300 inlägg i tråden, trodde jag var badass moderknullare knulla skit med 40.
Senast redigerad av deliciousdelux 2020-08-20 kl. 01:43.
2020-08-20, 01:38
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Om du tror på Pizzagate är du bara en tomte,

Ponera nu som ett litet tankeexperiment att Trump tror på Pizzagate (vem bryr sig förresten, är det en issue överhuvudtaget?), men låt oss leka med tanken att han tror på det.

Vad är värre i din hycklarvärld, att Trump tror på Pizzagate eller att basement Joe frotterade sig med KKK-ledare och klockrena rasister i många år, samt var deras gode vän? Fundera nu noga på ditt svar och återkom. Det kan bli knepigt.
2020-08-20, 01:39
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
(FB) Presidentvalet 2020

A Trump Crimes Commission tar form? Vem kunde tro det...alla?

[MSNBC] Defiant Trump Seeks Putin Meeting After Report Finds He Lied To Mueller About Russia
[MSNBC] Mueller Prosecutor Calls Senate Intel’s Report On Russian Interference ‘A Remarkable Document’
Senate Intel Report, Vol. 5: Trump Lied, Manafort Spied, Democracy Nearly Died
Mer av samma...Yay!...Ilussion-collusion seglar upp i ledningen (av alla dråpliga ämnen) på agitatorernas dagordning! Igen! Är det bara tillfälligt? Tror inte det. Bidens strateger skulle begå en kardinalsynd om de gav efter nu.

Senate Intel Report and Criminal Referrals of Donald Trump Jr., Jared Kushner & Steve Bannon
2020-08-20, 01:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ok, kul för dig att du kan läsa mig via ett internetforum. Önskar att jag kunde säga detsamma.

En länk kanske vore på sin plats? När jag bemöter den så kanske du kan läsa mig än bättre?

Här har du en länk med frågan och svaret, från Axios News. Jag följde presskonferensen via en live-videofeed på Youtube, sakkunnigt kommenterad av en oberoende, crowdfundad journalist som är kritisk till Trump, men där skulle du inte hitta det, ä'ven om du fick länken: den feeden är ett par timmar lång. Skickar dig hellre direkt till det relevanta avsnittet:

https://www.axios.com/trump-praises-qanon-supporters-i-understand-they-like-me-very-much-42146fb3-bd69-4943-8e80-2f0bcf4b0 b17.html

Mina citat täcker det han sade, även om de inte är helt ordagrant exakta. Du själv skulle förmodligen inte klara att transkribera en intervju exakt även om du fick flera timmar på dig.
2020-08-20, 01:41
Medlem
Kebbabturkens avatar
Statistiskt sätt så har i princip varenda president i Usa fått sitta i 8 år. Trump är inget undantag. Case closed.
2020-08-20, 01:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
1 Nej, hade man haft en ledare så hade man hammrat in vad man kan göra, precis som Obama gjorde.
Men då sade trumpen att Obama gjorde för lite, och nu står vi här med trumpen som gör än mindre.(vilket är mycket talande)
Och trumpen är DIREKT ansvarig att pusha Arizona, Texas, Alabama, Mississippi och Florida och öppna.
Och vi ser resultatet = omhämmad smittspridning och sjukvården måste neka patienter på vissa ställen.

2 Nej, inget motstånd har funnits bland anda republikaner då trumpen styr som en diktator inom partiet.
Men om en eller två är ett motstånd, så är det ett svart och vitt argumentation och betyder inget.

3 Obama var en folkets man, som tex gav många miljoner en sjukvård de aldrig någonsin innan haft och tack vara Obama fick.
Men Obama är irrelevant dock till mitt påstående och trumpen vänt folket och dess medborgare ryggen i COVID-19 krisen.
En president som medvetet skiter i dom som röstat på han, det är värt och notera när det är så övertydligt.
Du måste vara bra naiv om du inte tror att USA hade blivit hårdast drabbad av pandemin om de hade haft en annan president än Trump, det är glasklart att USA hade fått över 100.000 dödsfall även med Obama i det ovala rummet.

Det fanns även motstånd mot Reagan inom republikanska partiet, och från den övriga politiska eliten. Dock så visar det sig att kring 78 procent av republikanerna backar Trump.

Du förstår uppenbart inte vad ordet the people`s president betyder.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-08-20 kl. 02:05.
2020-08-20, 02:01
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Man skulle nästan kunna tro att det var ett gäng robotar som önskar ta död på tråden eftersom graverande data kommit upp idag? Mod skulle kanske göra sitt jobb. Börjar bli löjligt det här. Inte för att jag bryr mig särskilt mycket. Det mesta som poppar upp här är rent nonsens. Man måste ju scrolla ihjäl sig för att hitta något som är intressant att se eller läsa.
2020-08-20, 02:01
Medlem
Citat:
Folk som inte kan skilja på rabiat skvaller och politik brukar jag ignorera, och det gäller ju många Trumpfans.

Men allt du har att presentera är just skvallerpolitik dragit rakt utan dess kontext. Jävla massa invektik som pricken över i. Hur tänkte du nu?

Inte alls?
2020-08-20, 02:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Statistiskt sätt så har i princip varenda president i Usa fått sitta i 8 år. Trump är inget undantag. Case closed.
Men det är skilnad på Trump mot presidenter som tex Obama, Bush, Clinton eller Reagan. Men jag är ganska överygad om att Trump kommer att bli omvald, dvs för att demokraterna ställer upp med en svag kandidat som kör en otydlig politik och som inte har ngn drivkraft i valkampanjen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in