2020-08-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Varför skall du bestämma det? FMH:s dagliga rapportering ger 3.

Jag hade för bråttom, jag acceptererar dagens dom på +3. Jag gissade på den siffran igår.
Citera
2020-08-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vi bestämmer oss för 5 nya avlidna idag. Jag hade räknat på +3 men begreppsförvirring råder. Smittan ökar men ökar långsamt. Inte så bra det här.
Och gapet blir större med

FHM 5790 döda,
Platz.se 5808 döda (+18)

FHM 85219 fall,
Platz.se 85438 fall (+219)
Citera
2020-08-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Inte svagare för dom i riskgruppen och många av dom kan bli smittade och dö
Ja dom sonm ckså bör vara oroiiga om de drabbas en vanlig förkylning.
Citera
2020-08-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK jag ser nu att det är +3. Jag förutsåg den siffran igår. Låt oss se huruvida gapet ökar för detta verkar vara en underrapportering.

Smittoläget har förvärrats och jag ser att antalet intagna nu ökar. Jag börjar bli orolig, något drastiskt måste hända.

Vad är det som gör att du blir orolig? Det här var väl ändå väntat med tanke på att semestertiderna börjar gå mot sitt slut, allt resande kommer ge fotavtryck i smittspridningen.

Jag skulle vara oroligare om jag bodde i ett land som haft en total nedstängning där spridningen har ökat rejält, till och med mer än Sverige.

Strama åt restriktionerna, alternativt behåll restriktionerna vi har i dagsläget. Nu är det inte ett tillfälle att slappna av.
Citera
2020-08-18, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Så du bestämmer dig för att börja räkna vissa avlidna dubbelt nu?
3 nya avlidna är det, inte 5.

Ja det är rätt som du säger, jag såg fel. Jag accepterar dagens dom. Igår lade jag min gissning på +3 och det blir ju rätt. Däremot kunde jag inte lägga någon siffra för antalet nya fall.

Återkommer ikväll när gapet stabiliserats.
Citera
2020-08-18, 14:16
Medlem
Så man bör inte vara orolig för corona nu??
Citera
2020-08-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Och gapet blir större med

FHM 5790 döda,
Platz.se 5808 döda (+18)

FHM 85219 fall,
Platz.se 85438 fall (+219)

Ja jag skall hålla koll på gapet. Platz, se brukar göra uppdateringar senare.
Citera
2020-08-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nu svänger dom om munskydd, men en jävla massa ”men” och ”om”

Svänger? Han sa väl samma sak som Tegnell tjatat om i veckor. Carlsson uppenbart irriterad på att folk inte förstår svaren. Eller snarare tycker att de inte får svar för att de inte får de svar de vill.
Citera
2020-08-18, 14:18
Medlem
Citat:

Varför frågar du detta varje dag, uppenbarligen utan att läsa svaren du får?
Citera
2020-08-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det har visat sig gång på gång att Tegnell gladeligen hänvisar till undermåliga och/eller icke representativa studier så länge det gynnar hans agenda. Han har dessutom satt i system att diskreditera de studier som inte gör det.

Att man provtagit barn i väldigt liten utsträckning i Sverige hindrar inte Tegnell från att dra slutsatsen att barn inte är smittbärare.

Vore Tegnell chef på Trafikverket skulle bilbälten motarbetas med argumentet att det är bättre att köra försiktigt. Bilbarnstolar skulle förlöjligas med argumentet att barn sällan eller aldrig drabbas av bilolyckor och hastighetsgränser skulle skrotas baserat på tesen att det är bättre att hålla avståndet. Det är ju alla överens dessutom.

5700 döda i trafiken i Sverige årligen skulle viftas bort med att det mest beror på otur och att vi har alldeles för många som kör bil i Sverige, och många av dem är dessutom invandrare. Att jämföra med Norge eller Finland, som bara har några 100 döda varje år i trafiken, skulle av den anledningen vara synnerligen korkat.
Ja precis.
Därför har jag inte lyssnat på honom de senaste månaderna. Det är ingen ide.
Som den norska professorn sa, det som saknas hos honom är trovärdighet.
Just nu förlitar jag mig på WHO som säger att asymptomatiska 20-30-40 åringar är smittspridare.
Därför är det viktigt med ansiktsmask.

https://www.who.int/westernpacific/news/speeches/detail/virtual-press-conference-on-covid-19-in-the-western-pacific
Citera
2020-08-18, 14:21
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:

Man bör vara orolig för corona, det är inte bara dödsfallen utan många långtidssjuka.
De vet inte ens allt om det där viruset än.
Citera
2020-08-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Någon som anmält SVT:s Rapport och Aktuellt inslag från igår till Granskningsnämnden?
Tråkigt att en läkare inte gillar när sanningen om Coronavansinnet kommer fram, nämligen att många av de som rapporterats som döda av C19 istället har dött med C19 eller inte dött alls av med eller i C19!
Tidigare skrev denne läkare atl statistiken stämde jättebra Nu skriver han att den kanske inte stämmer exakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in