Citat:
Ursprungligen postat av
Proofred
Tegnell säger att barn inte sprider viruset till vuxna (hur han nu vet det). Men varför ska då 70+ inte få träffa sina barnbarn? Och hur var det med de barn som bor i hushåll när det också finns riskgrupper, tex fler-generationshushåll? De ska ändå gå till skolan därför att de inte smittar riskgrupper i samma hushåll, men de ska undvika att träffa någon ur riskgruppen om den bor i ett annat hushåll för då kan sådana barn smitta? Varför ställer ingen i media Tegnell mot väggen angående detta?
En annan sak, Sverige ger mer pengar till WHO, men motarbetar samtidigt WHOs kampanj kring munskydd. Varför ska man då ge mer pengar till denna organisation som driver kampanjer tvärtemot Sveriges linje? Varför ställer ingen journalist frågor om detta på någon av presskonferenserna?
Sverige 2020 tillämpar dubbeltänk från 1984, och allmänheten accepterar allt detta som en skock slaktdjur på väg till slakthuset.
Det är minst sagt luddigt.
Jag har fått avrådan att träffa mina syskonbarn av 2 olika läkare då jag tillhör riskgrupp, jag skall också undvika vuxna såklart annat än utomhus på avstånd. Jag är inte 70+ utan närmare medelålders.
Jag är glad att jag själv inte har barn i skolåldern just nu.
Jag tror att frågorna kommer bli allt fler i nästa vecka då skolorna drar igång och i samband med mer trängsel.
Den som lever får se.