2020-08-16, 19:12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Seriöst hur fan ser malmös straffstatistik ut egentligen? Har för mig att dom förra säsongen brände en jävla massa i rad typ och nu fortsätter man missa flera straffar denna säsong. Verkar ju inte spela någon roll vem som tar straffarna. Hur kan man lyckas pricka in så många dåliga straffskyttar i ett och samma lag.
Citera
2020-08-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast slår ni Sirius eller tar poäng så håller ni ju aik bakom er med krysset, så det är väl inte komplett katastrof då. För aik blir det värre. 2/6 poäng mot fff och tar man max 1/6 poäng mot Heif så har man inte många livlinor kvar. Iaf inte på så sätt att man kan påverka resultatet själva.

Ni spelade ut dem sist dock, så jag förstår att kravbilden höjts för er del.

Med det sabbade självförtroende som gnaget har just nu så tror jag nästan det är enklare att möta bra motstånd dock än dåligt motstånd, lite av pressen försvinner ju trots allt ifall man inte är förväntade att vinna. Med det sagt så möter man ju bättre motstånd så man kan troligen torska på det, men som spelare just nu tror jag inte att det finns något läskigare än att möta bottenlag som man ska konkurrera med just nu vilket normalt sätt ska vara en en slagpåse.
Citera
2020-08-16, 19:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Hur kan du hävda det? Norling har i alla derbyn utom det i höstas utklassat Billborn taktiskt och läst sönder er. Nu är vi katastrofalt dåliga i år, men i det läget så var det inte alls en match ni skulle eller ens borde vunnit.

Skärp dig bara. Norling manövrerade inte ut Billborn i den matchen, det var Billborn som manövrerade ut sig själv. Er kamikazetaktik har varit sjukt lätt att straffa er för, men Billborn fick för sig för första gången under sin tid som tränare här att helt frångå sin spelidé.

Inte ens era egna spelare tyckte ni var bra den matchen så kom inte dragande med det. Vi gav er den segern.
Citera
2020-08-16, 19:28
Medlem
LT10s avatar
Bra omgång måste man säga. Vi vinner samtidigt som Malmö och Elfsborg tappar poäng, det gillar man ju!
Citera
2020-08-16, 19:30
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Seriöst hur fan ser malmös straffstatistik ut egentligen? Har för mig att dom förra säsongen brände en jävla massa i rad typ och nu fortsätter man missa flera straffar denna säsong. Verkar ju inte spela någon roll vem som tar straffarna. Hur kan man lyckas pricka in så många dåliga straffskyttar i ett och samma lag.
Är det Berget som är förste straffskytt i Malmö?
Citera
2020-08-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Hur kan du hävda det? Norling har i alla derbyn utom det i höstas utklassat Billborn taktiskt och läst sönder er. Nu är vi katastrofalt dåliga i år, men i det läget så var det inte alls en match ni skulle eller ens borde vunnit.
Varför drar du upp Norling som ett argument när han inte är kvar i klubben?

Ni tränas nu av en snubbe som resulterat i 0-2-3 mot Ellos, Kalmar, Mjällby, Östersund och Falkenberg. Inga skräckinjagande resultat.
Citera
2020-08-16, 19:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Med det sabbade självförtroende som gnaget har just nu så tror jag nästan det är enklare att möta bra motstånd dock än dåligt motstånd, lite av pressen försvinner ju trots allt ifall man inte är förväntade att vinna. Med det sagt så möter man ju bättre motstånd så man kan troligen torska på det, men som spelare just nu tror jag inte att det finns något läskigare än att möta bottenlag som man ska konkurrera med just nu vilket normalt sätt ska vara en en slagpåse.

Du har en poäng faktiskt. aiks räddning kan dessutom bli att man har många omotiverade mittenlag utan något att spela för på hemmaplan under hösten (Varberg, Mjällby, ÖSK och säkert någon till som jag glömmer). Och något storlag kan man säkert sno med sig en seger mot eller ta poäng av, även fast det är dystert att ha dif, mff, Peking och Ellos på bortaplan.
Citera
2020-08-16, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Omg 16: Jo Inge Berget missar mot Mjällby.
Omg 13: Jo Inge Berget gör mål mot Helsingborg.
Omg 12: Anders Christiansen gör mål mot IFK Göteborg.
Omg 9: Isaac Kiese Thelin missar mot Kalmar.
Cupsemin: Isaac Kiese Thelin missar mot Mjällby.
Omg 4: Isaac Kiese Thelin missar en och sätter en mot AIK.
Citera
2020-08-16, 19:35
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Bra omgång måste man säga. Vi vinner samtidigt som Malmö och Elfsborg tappar poäng, det gillar man ju!
Dålig omgång säger jag och det trots att jag räknar med seger imorgon. Svinen skulle ha förlorat.
Citera
2020-08-16, 19:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10

Och glasyren på kakan att Solna tappar poäng! Mycket fin omgång.
Citera
2020-08-16, 19:37
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
För en som inte följer allsvenskan. Varför är AIK så jävla dåliga nu för? Trodde det var en topp klubb i Sverige?

// PoK
Citera
2020-08-16, 19:41
Medlem
Fan va grisigt.
Mjällby grisar loss i en 3-5-2 och vinner fasta

MFF hade "pratat" om det i halvtid. Ändå ger dom bort massa fasta och har bristande eget spel.

Dock kvitterar Christiansen i 72:e redan, direktreplik

Ändå hänger man inte vinnaren mot ett trött mjällby
Oerhört kasst

Kunde haft 7p ledning men bommar mot ängagäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här