Citat:
Ursprungligen postat av
sohefall
Tror absolut att resan till Ljungskile var avsedd att tro W tagit tåget till Göteborg, biljettens köptes med hennes bankkort han köper en ungdomsbiljett sen hoppar han av i Ljungskile .. att han inte köper biljett tillbaka är enbart för att han då skulle ha en sådan registrerad på sitt egna kort..
Att han inte blir hämtad av någon är för INGEN hjälpt honom att slå ihjäl W ... Och vid denna tidpunkten vet heller ingen annan om det... hade man vetat hade han fixat skjuts innan som väntade och plockade upp honom kan jag tänka..
För de som inte känner till det, så är Västtågen en del av VG-regionens kollektivtrafik. Bor själv i regionen och de få gånger jag åker kollektivt köper och betalar jag biljetten med Västtrafiks mobilapp, och så gör nog alla i min bekantskapskrets. W som inte hade körkort hade med största säkerhet gjort på samma sätt.
Om avsikten var att få det att se ut som att W åkt till Gbg borde han köpt biljetten med hennes telefon som ganska säkert fanns i lägenheten.
Ett biljettköp börjar ticka direkt vid betalning och gäller sedan i 90 eller 180 minuter beroende på antal zoner, i det här fallet 180 minuter i vilken riktning som helst. Man visar upp kvittot i mobilen vid kontroll och ingen registrering görs. Ingen vet om man utnyttjat biljetten eller ej.
Nu köpte han biljetten med hennes kort, blir igenkänd av tågvärden, hoppar av i Ljungskile och yrar omkring med en biljett som fortfarande gäller, istället för att ta tåget tillbaka med den. Nä... det är så jävla kodumt att jag tror inte på en plan, han fick hjärnsläpp när han insåg vad han gjort och ville bara bort.