2020-08-13, 19:47
Medlem
I min webbläsare har massor av inlägg i den här tråden försvunnit, är det bara jag som är cencurerad?
Citera
2020-08-14, 01:24
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
I min webbläsare har massor av inlägg i den här tråden försvunnit, är det bara jag som är cencurerad?

Som om hela gårdagen raderats bort. Serverproblem?
Citera
2020-08-14, 04:13
Medlem
Kumabjorns avatar
Lite mer nyheter från Nordkorea. Tydligen har premiärministern, Kim Je-ryon fått sparken med anledning av Corona och översvämningarna i västra delarna av landet.
Citera
2020-08-14, 07:54
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Som om hela gårdagen raderats bort. Serverproblem?

Sorry. Indirekt mitt fel, eller kanske egentligen ert eget. Jag lackade ur lite när diskussionen helt hade spårat ur off topic till att handla om amerikanska politikers etnicitet. Rapporterade några inlägg, men hände inget och jag insåg att en trevligare approach vore bättre. Vi liksom löste det där igår inom tråden. Gissar att nån moderator ändå körde en massrensning och något inlägg om Nordkorea försvann i lavinen.
Där har ni (den troliga) förklaringen.
Citera
2020-08-14, 07:55
Medlem
Citat:
Lite mer nyheter från Nordkorea. Tydligen har premiärministern, Kim Je-ryon fått sparken med anledning av Corona och översvämningarna i västra delarna av landet.

Standardåtgärd för att förhindra missnöjesyttringar från befolkningen.

De ständiga avskedandena till höger och vänster, löser dock inte de egentliga orsakerna, vare sig det gäller effektivitet i agrikulturell produktion eller annan, och definitivt inte miljö/naturkatastrofer och framförallt inte pandemier.

Den konstanta rädslan för repressalier och att bli sparkad eller deporterad måste upprätthållas.
Citera
2020-08-14, 08:20
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Standardåtgärd för att förhindra missnöjesyttringar från befolkningen.

De ständiga avskedandena till höger och vänster, löser dock inte de egentliga orsakerna, vare sig det gäller effektivitet i agrikulturell produktion eller annan, och definitivt inte miljö/naturkatastrofer och framförallt inte pandemier.

Den konstanta rädslan för repressalier och att bli sparkad eller deporterad måste upprätthållas.

Därför som Jong-un och Donald John gillar varandra. Samma slit och släng mentalitet till människor. Förresten lär vi snart få veta mer, Bob Woodward har en bok färdig om deras korrespondens.
Citera
2020-08-14, 08:53
Medlem
Citat:
Därför som Jong-un och Donald John gillar varandra. Samma slit och släng mentalitet till människor. Förresten lär vi snart få veta mer, Bob Woodward har en bok färdig om deras korrespondens.

De 25 Kärleksbreven i Woodwards nya bok skall bli intressant att analysera.

Jag talade igår med en som redan läst boken och som tidigare haft tillgång till vissa av dom. Han tillhör liksom undertecknad, de luttrades skara, men han sa att många inte kommer att tro det de får läsa.....innehållet i breven är extremt extraordinärt.

Hur Woodward kommit över alla brev frågar sig många...... inte minst Trump.

Vi skall inte glömma att Woodward hade en avgörande roll när Watergateskandalen blev Richard Nixons fall och avgången oundviklig.

Boken kommer den 15:e som jag meddelade i mitt inlägg igår.
Citera
2020-08-14, 14:25
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
De 25 Kärleksbreven i Woodwards nya bok skall bli intressant att analysera.

Jag talade igår med en som redan läst boken och som tidigare haft tillgång till vissa av dom. Han tillhör liksom undertecknad, de luttrades skara, men han sa att många inte kommer att tro det de får läsa.....innehållet i breven är extremt extraordinärt.

Hur Woodward kommit över alla brev frågar sig många...... inte minst Trump.

Vi skall inte glömma att Woodward hade en avgörande roll när Watergateskandalen blev Richard Nixons fall och avgången oundviklig.

Boken kommer den 15:e som jag meddelade i mitt inlägg igår.

Allt jag vill läsa om Nordkorea omkullkastas av nya böcker om Trumps Vita Hus intriger. Just nu True Crimes and Misdemeanors av Jeffrey Toobin.

(Ett av de som försvunnit i FBs nitiska redigering?)
Citera
2020-08-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Sorry. Indirekt mitt fel, eller kanske egentligen ert eget. Jag lackade ur lite när diskussionen helt hade spårat ur off topic till att handla om amerikanska politikers etnicitet. Rapporterade några inlägg, men hände inget och jag insåg att en trevligare approach vore bättre. Vi liksom löste det där igår inom tråden. Gissar att nån moderator ändå körde en massrensning och något inlägg om Nordkorea försvann i lavinen.
Där har ni (den troliga) förklaringen.
Gott jobb, men ibland blir det fel. Om du har följt den här tråden under lång tid så har du sett att den då o då spårar ur och får offtopicslagsida.

Tråden brukar dock räta upp sig efter ett par sidor, det är helt normalt o kanske sådant man får stå ut med i en långårig tråd som denna. Den har fram tills nu klarat sig utan anmälningar.
Citera
2020-08-14, 19:06
Medlem
Intressant att se att man har hävt restriktionerna i Kaesŏng, för befolkningen visar man att man har världens bästa coronabekämpning och bekämpandet fortsätter oförtrutet...
Citera
2020-08-15, 08:37
Medlem
Citat:
Intressant att se att man har hävt restriktionerna i Kaesŏng, för befolkningen visar man att man har världens bästa coronabekämpning och bekämpandet fortsätter oförtrutet...

I splendid isolation klarar Nordkorea både coronapandemin och översvämmningar som kan ha skadat bland annat pumpar vid kärnkraftanläggningarna vid Yongbyon.

Man undanber sig all hjälp, och sätter bland annat
in flera tusen man ur deras främsta specialförband vid nordöstra gränsen mot Kina i områden kring Hamgyong och Yanggang

Förbanden skall säkra gränsen på alla sätt.

Det skall även bli intressant att se när Nordkorea släpper det vaccin som man för månader sedan uppgav att deras forskare höll på att ta fram. Men det lär väl endast vara för internt bruk, om det öht kommer ett sådant. Allt kanske bara är propaganda?
Citera
2020-08-15, 11:14
Medlem
Citat:
Allt jag vill läsa om Nordkorea omkullkastas av nya böcker om Trumps Vita Hus intriger. Just nu True Crimes and Misdemeanors av Jeffrey Toobin.

(Ett av de som försvunnit i FBs nitiska redigering?)

Har Du läst ut den?

Jag väntar på leverans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in