2020-08-14, 20:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Sverige hade således ett större tapp än Danmark gällande BNP

https://twitter.com/paulkrugman/status/1294243540059529218
Citera
2020-08-14, 20:06
Medlem
Det här var vi många som varnade om också - smittspridning syns på västkusten
Citat:
Smittskyddsläkare: "Mycket allvarlig smittspridning på västkusten"
https://twitter.com/Ericson_ubbhult/status/1294310827458166787
Citera
2020-08-14, 20:10
Avslutad
Totalt antal inlagda patienter just nu är 205 st i hela riket. Lägsta siffran sedan 19 mars när det brakade iväg. Det har ju varit en del snack om att antal patienter ökar, men är det inte så att vi ligger på en sådan låg nivå nu att det börjar handla om "1 steg bakåt och 2 steg framåt"?
Citera
2020-08-14, 20:12
Medlem
Att Finlads bnp tapp är relativt lågt för q2 bör väl beaktas mot bakgrund att finland är ett anonymt land med ganska låg turism. Turistländer som spanien, italien grekland etc bör rimligtvis drabbas mkt hårdare än andra länder av corona
Citera
2020-08-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tegnell är en av de huvudansvariga för detta totala fiasko till strategi, klart skiten till karl skall jagas tills han hänger sig på vinden.

Tänker du jaga den som faktiskt är huvudansvarig, eller har ni hakat upp er helt på Tegnell för att han syns utåt?

Du är ju definitionen av en grottmänniska med sådan retorik.
Citera
2020-08-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Frågan är om en immunitet som grundlades i mars/april fortfarande fungerar i nov/dec.
Men bra med positivt tänk. Du menar att vi grundlade en immunitet i mars/april?

Äsch. Jag tolkar det så.
Citera
2020-08-14, 20:17
Avslutad
Citat:
Sverige hade således ett större tapp än Danmark gällande BNP

https://twitter.com/paulkrugman/status/1294243540059529218

Fast pandemin är väl inte över? Eller? Hela tanken med Sveriges strategi är ju att den skall fungera långsiktigt. Hur skall Danmark tackla nästa utbrott som startat nu? Mette Frederiksen säger ju själv att dom inte har råd att stänga ned igen. Förstår hon inte bättre?
Citera
2020-08-14, 20:19
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Alla föräldrar kontaktar sjukvården om barnen får symtomen som beskrivs. Det viktiga är att sjukvården är informerad så att dom kan dra rätt slutsatser och sätta en korrekt diagnos när barnen kommer in.
Men är sjukvården förberett, risken är ju stor, jag skulle till och med sega självklar att vi nu får ett ökat antal sjuka barn i MIS-C eftersom skolorna startar. FoHM har på inget sett gått ut med information om detta. Har de krävt att sjukvården förbereder sig? Min rädsla är att jag kontaktar sjukvården för att mitt barn har buksmärtor, utslag och feber och jag får ingen hjälp och tas inte på allvar. Av 50 fall sedan typ maj har 10 barn behövt iva vård och tre har fått behandling med konstgjord lunga utanför kroppen. Kommer barnen få den vård de behöver?
Citera
2020-08-14, 20:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Tegnell är en av de huvudansvariga för detta totala fiasko till strategi, klart skiten till karl skall jagas tills han hänger sig på vinden.

Jaha, jag trodde Johan Carlson var chef för FHM som rådgivande myndighet och att det är regeringen (med Riksdagens godkännande) som är ansvarig för besluten.
Citera
2020-08-14, 20:23
Medlem
Finns det ngn som tycker att utvecklingen i belgien, spanien, balkan, frankrike, israel, argentina peru victoria etc etc talar för att munskydd har ett uns positiv verkan???? Holla at me isf tbh
Citera
2020-08-14, 20:24
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Någon som har tänkt på att hans mamma redan är död och att hans barn redan vuxna. Ingen gammal mamma som få dö utan riktig vård och inga barn som kan drabbas av MIS-C. Men IVA vården för män i hans egen ålder är fixad!!!
Citera
2020-08-14, 20:25
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är väl som med alla sekter o religioner. Oberoende av hur bisarrt budskapet är så ifrågasätter de troende inte sin ledare. Flockimmunitetsmessias har sin trogna skara...
Sådana jävlar kan vara riktigt läskiga, vi har väl inte glömt snubben som åkte upp till Stockholm för att slicka på ledstänger för att få i sig viruset? Jag läste att han var besviken över att inte ha blivit smittad, det måste kännas som att bli nekad av Gud för dylika dårar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in