Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Läste en artikkel på engelska Telegraph 1-2 mnd innan valet 2016, där en snubbe som hade gissat rätt i vart enda presidentval sedan 1976 sa att Trump skulle vinna.
Jag förutspådde Bush år 2000 och hans återval 2004. Jag förutspådde Obama, jag kom hem en dag från jobbet och slog på TV:n och Obama höll tal. Då hade inte ens premiärvalen börjat.
Ångrar mig som fan att jag inte satsade 1000 spänn på honom lite senare. Jag hade förberett allting, var bara det sista godkännandet som jag inte fullföljde. oddsen var jättehöga. Men Hillary ledde och jag backade ur
Hur som, jag förutspådde Trump 2016 och jag förutspår hans återval. Jag tror att Trump blir vald, representanthuset går till Dems och GOP tar senaten. Samma sits som nu. Folk vill inte bli av med sina vapen. De vill inte betala högre skatt. De är inte för fri abort. De är inte för fri invandring. Framför allt så tror jag att Trump blir återvald för att han inte skapat något krig.
Sen är inte "the green deal" (miljöfrågan) viktig därborta. De vill kunna borra olja. De som inte är frälsta av Biden måste rimligen ställa sig frågan "hur ska han kunna skapa nya jobb och samtidigt värna om miljön (vilket innebär förbud och regleringar) ?" Framför allt vill inte folket att bränslepriserna ska höjas.
Trump har sina MAGA anhängare och det räcker inte. Biden har sina vänster anhängare och de räcker inte heller. Independents och förstagångsväljare (som inte bestämt sig) kommer nog att lägga bort personerna, för de gillar ingen, sen börjar de titta på sakfrågor och partipolitiken. De vill som sagt inte bli av med vapnen så de röstar på Trump, men de vill begränsa hans "tokerier" så de ger dems representanthuset. Det är vad jag tror.