2020-08-13, 19:17
Medlem
Every4thYears avatar
Idol säsong 16 är tillbaka på måndag 17/8, kl. 20!

Pär Lernström är kvar som stående inslag och det är samma jury bestående av Nikki Amini, Anders Bagge, Alexander Kronlund och Kishti "Det är orimligt!" Tomita.

Speciellt för i år är att coronan har gjort att flera auditionstopp skett digitalt och liveshowerna kommer troligtvis ske med max 50 personer eller utan publik överhuvudtaget. Kanske gör de som i The Voice där de tävlar via länk och juryn sitter i sina respektive hem och ser allmänt stela ut...

Är detta dödsstöten för konceptet, hur kommer idolerna tackla att sjunga inför tomma läktare och sen försöka hålla sig relevanta efter programmet när viruset i någon mån kommer vara kvar? Blir det en aggressiv marknadsföring i appar som Smule, instalives med minikonserter o.s.v. för att nå ut?

Och tittarmässigt, kan Idol slå rekord i år efter många års tapp?

Är ni taggade?!
Sista delen av inlägget har raderats av moderator och ersatts av denna fetmarkerade text på grund av brott mot regel 1.01. Inläggets text ovanför denna fetmarkerade text ska inte vara manipulerad.

/Moderator
Senast redigerad av Neksnor 2020-09-07 kl. 17:22. Anledning: Brott mot regel 1.01.
Citera
2020-08-13, 19:27
Bannlyst
Det var då fan för väl att nåt underhållningsprogram kommer under hösten, trodde det skulle ställas in som Eurovision. Kan nog floppa som fan pga covid-19 men jag är taggad. Kan bli stelt med zoomauditions, var finns underhållningsvärdet i de som prankar när juryn bara behöver trycka bort clownerna?
Citera
2020-08-13, 19:38
Bannlyst
Det var fan på tiden, får se om det är något att hänga i granen i år då (obs tror inte det)
Citera
2020-08-13, 19:40
Medlem
Kommer ge det en chans sedan får man se hur länge man hänger med.
Citera
2020-08-13, 19:58
Avslutad
Idol är TV-programmet som kommer överleva nästa kärnvapenkrig. Precis som Let's Dance och Melodifestivalen.
Programmen bara måste återkomma varje år.
Citera
2020-08-13, 20:54
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Det är samma visa för mig varje år när det gäller Idol. Tycker det är väldigt kul och underhållande i början under alla auditions men så fort det börjar bli seriöst tröttnar jag. Är dock glad att jag slipper se den tidigare jurymedlemmen Laila Bagge. Bara det är en stor vinst i sig.
Citera
2020-08-13, 21:15
Medlem
Idol är inte idol utan publik. Jag vill kunna se alla reaktioner.
Citera
2020-08-13, 22:05
Medlem
Darkzis avatar
Skulle inte TV4 satsa på The Masked Singer?
Men ja, kul att någonting händer på tv.
Citera
2020-08-13, 22:53
Bannlyst
Det är väl som vanligt bara inbjudna idoler, allt är fake i detta program.
Citera
2020-08-14, 11:40
Medlem
Mikeyjamess avatar
Herrejävlar, som jag väntat och hoppats på en säsong! Tur att de inte drog ur pluggen pga corona

Men håller med i tveksamheterna rörande digitala auditions och publiklösa tävlingar, då kommer mandomsprovet först när konserter för mer än 50 pers tillåts igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkzi
Skulle inte TV4 satsa på The Masked Singer?
Men ja, kul att någonting händer på tv.

Jo, men inte en enda nyhet om det under året! De kanske håller på det till 2021 eller nåt

Citat:
Ursprungligen postat av Majscorn
Idol är inte idol utan publik. Jag vill kunna se alla reaktioner.

+1, man glömmer lätt hur viktig den faktorn är
Senast redigerad av Mikeyjames 2020-08-14 kl. 11:43.
Citera
2020-08-15, 17:04
Medlem
Scamps avatar
Kommer bli ovanligt att se Idol utan publik. Får se hur länge man tittar i höst.
Citera
2020-08-15, 17:11
Medlem
Fook-Yus avatar
Kommer Darin hålla i en normkritisk workshop? Hört rykten om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in