2020-08-13, 16:34
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Grundläggande EC matte. Baserat på delstater med winner takes all EC-röster.
Trump kan omöjligt ta Arizona,Pennsylvania,Michigan. Trump behöver 270 EC röster för att vinna valet.
Biden har fler. Biden har mer pengar och köper fler reklamplatser. Till en faktor 3:1 jämfört med Trump.
Biden har fler frivilliga dörrknackare och folk som står vid walmart/target etc och delar ut flyers. 15 tusen fler än trump
Biden har fler som ringer runt independent voters i swing states( phone banks)

Inte ens ultrakonservativa Wall Street journal tror att Trump har en chans att vinna,och i deras editorial ber de trump kliva åt sidan för någon annan
https://www.wsj.com/articles/heres-an-election-exit-ramp-for-mr-trump-11594150956

Samt att Trumps approval rating till följd av COVID19 är rekordlågt och dåligt.
Ekonomin är i spillror
Trumps parti försöker avskaffa ACA (googla det)

För att göra det ännu mer enkelt.
Biden skulle i dagsläget kunna förgripa sig på små barn och ändå vinna valet därför att Trump är så pass opopulär idagsläget. Och med 81 dagar kvar till valet finns det ingenting Donald Trump kan göra för att säkra sina återvalschanser.

Han vann alla dessa 2016 och han kan göra det igen. Källa på att Biden har större kampanjkassa än Trump?
2020-08-13, 16:34
Medlem
Citat:
Är inte det där en omöjlig paradox. Jag ska lägga fram bevis för mina lögner?
Samma sak som att bomba för fred menar du?
Eller MAGA-kultmedlemmar med högskolediplom?
Enligt dig är det en sanning så fram med dom eller tig. Jag vet med100% säkerhet att du inte har några bevis. Du är en okunnig nolla med en psykisk diagnos. Då hamnar man lätt i situationer där man ljuger. Fram med bevisen. Trump är rasist? Bevis?
Jag väntar med spänning.
2020-08-13, 16:36
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Du talar till de redan frälsta.
Och MAGA-Covidiots vill inte höra verkligheten. De tror fortfarande att Donald Trump är en billionaire som förlorar pengar på att bli president och att han bygger en brand new wall som mexico ska betala för.

Han skänker bort allt utom en dollar av sin lön som president. Presidenten får inte jobba gratis. Vad det gäller muren så är den på gång. Hurvida Mexico betalar för den låter jag vara osagt.
2020-08-13, 16:40
Medlem
Citat:
Du bör nog inte diskutera med lögnare som har en psykisk diagnos isåfall.
Ett enda litet bevis? ha ha ha. Du ljög och jag drog ned byxorna på dig. 100-0 till mig.
Så kul att debattera med folk som lider av Trump derangement syndrome. Ni sitter och tror på era lögner tills ni möter någon som snackar emot. Då inser ni snabbt vilken lögnaktig bubbla ni levt i.
2020-08-13, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Han skänker bort allt utom en dollar av sin lön som president. Presidenten får inte jobba gratis. Vad det gäller muren så är den på gång. Hurvida Mexico betalar för den låter jag vara osagt.
Säg att jag trycker på svara och lägger fram ett påstående backat med källor som visar att president trump berikar sig själv genom att vara president ,och att han inte gjort som andra presidenter och helt distanserat sig från sina företag.
Spelar det någon som helst roll eller har du redan bestämt dig för att donald trump förlorar pengar på att vara president och att han är givmild nog att skänka bort sin lön?

Försöker ta reda på hur faktaresistent du är bara. vill du inte svara så gör det inget . jag tar inte illa upp
2020-08-13, 16:50
Bannlyst
President Dumb fuck erkännde just att han tänker valfuska.

Citat:
President Donald Trump said the quiet part out loud, admitting that he was intentionally withholding money from the US Postal Service to undermine its ability to handle mail-in voting in the 2020 election.

“They need that money in order to make the Post Office work so it can take all of these millions and millions of ballots,” Trump said on Fox Business Thursday morning of the states that are implementing universal mail-in voting ahead of the November election. “But if they don’t get those two items that means you can’t have universal mail-in voting, because they’re not equipped to have it.”

Hur kan de inte bara släpa in Trumps postmaster general in till ett senatutskottsförhör direkt för klargörande?
2020-08-13, 16:50
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Säg att jag trycker på svara och lägger fram ett påstående backat med källor som visar att president trump berikar sig själv genom att vara president ,och att han inte gjort som andra presidenter och helt distanserat sig från sina företag.
Spelar det någon som helst roll eller har du redan bestämt dig för att donald trump förlorar pengar på att vara president och att han är givmild nog att skänka bort sin lön?

Försöker ta reda på hur faktaresistent du är bara. vill du inte svara så gör det inget . jag tar inte illa upp

Det beror helt på vad du tar fram för källa. Jag är pro Trump och på högerkanten i svenskpolitik, men jag läser aldrig avpixlat eller vad fan de nu heter. Det är en skitkälla. Det är svåra med Trump är att han är så pass hatad att vanliga traditionella medier är så pass vinklade att man ifrågasätter dem per automatik. Jag läser och försöker bilda mig en egen uppfattning. Trump ljuger ibland, men det gör media också.

Att han inte helt klippt banden med sina företag vet jag också. Men är du villig att räkna med förlusterna han gör, eftersom folk inte vill bo på hans hotell osv. ? och är du beredd att hålla med om att lönen han tar ut som president är en dollar?
2020-08-13, 16:53
Medlem
Wotans avatar
Har svårt att förstå folk i Sverige som är så j-a engagerade för Trump eller Biden. För mig är det lite skit samma; en judestyrd galning och narcissist som lyckats hyffsat med ekonomin, eller en judeälskande, senil pedofil med en svart, polishatande vice. Det enda som får mig att hoppas på Trump är att om han vinner så svimmar den vänsterliberala eliten, både här och där. Njutningen när man ska få se dem stå och gråta i fitthattar en gång till ser man fram emot. Men som sagt, två riktiga skitmänniskor till kandidater, pinsamt att de inte kan få fram ngt bättre i ett så viktigt land.
2020-08-13, 17:00
Medlem
BlackScorpion-Swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Har svårt att förstå folk i Sverige som är så j-a engagerade för Trump eller Biden. För mig är det lite skit samma; en judestyrd galning och narcissist som lyckats hyffsat med ekonomin, eller en judeälskande, senil pedofil med en svart, polishatande vice. Det enda som får mig att hoppas på Trump är att om han vinner så svimmar den vänsterliberala eliten, både här och där. Njutningen när man ska få se dem stå och gråta i fitthattar en gång till ser man fram emot. Men som sagt, två riktiga skitmänniskor till kandidater, pinsamt att de inte kan få fram ngt bättre i ett så viktigt land.

Jag tror att du har svårt att förstå hur mycket USA påverkar svängarna i Sverige. Tänk efter lite så förstår du också varför det är viktigt att Trump vinner. Ju mer tid nationalismen får i betydelsefulla länder, desto bättre för Sverige.
2020-08-13, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Att han inte helt klippt banden med sina företag vet jag också. Men är du villig att räkna med förlusterna han gör, eftersom folk inte vill bo på hans hotell osv. ? och är du beredd att hålla med om att lönen han tar ut som president är en dollar?

Enligt denna artikel har trumps hotell gjort en vinst på 41milj dollar
https://www.businessinsider.com/trump-made-millions-last-year-from-his-hotel-near-the-white-house-2019-5?r=US&IR=T

du kanske tänker på hans licensing deals för olika golfbanor och condos runtom i världen?
Vissa har backat på grund av hans politik,såsom trump doral,andra har gjort vinst.

ja, han skänker hela sin lön minus 1dollar
nej,byggnader ägda eller leasade av donald trump gör inte en förlust. under den senaste cares-act lånade hans bolag upp pengar motsvarande förlusten i så kallad PPE-lån

Byggnader som han promotar/lånar ut sitt namn till är svårare att spekulera kring då de är ägda av Offshore LLC. och enbart president trump kan redovisa vinst eller förlust genom att dela med sig av sin inkomstdeklaration

De 2 jag känner till som gått omkull är Trump tower Baku (finansierat av det iranska revolutionärgardet) samt Trump Panama (vars ägare gått till domstol för att sparka ut donald trump)
https://www.theguardian.com/world/2018/mar/05/trump-panama-hotel-standoff-loses-physical-control
Donald skickade dit okända mercenaries och belägrade hotellet.
Det slutade med att en konvoj poliser fick storma hotellet i mars 2018.

I protest slutade Trumps egen ambassadör för Panama och skrev en rätt elak op.ed om Trump.
https://www.theguardian.com/us-news/2018/jan/12/us-ambassador-panama-trump-john-feeley

sist men inte minst. trumps inkomster år 2018 som president uppgick till +500milj.
https://www.cnbc.com/2018/06/28/trump-collects-on-business-and-presidency-is-boosting-brand.html

Med det sagt. Har president trump berikat sig själv sedan han blev president eller är det fake news?
2020-08-13, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackScorpion-Swe
Ju mer tid nationalismen får i betydelsefulla länder, desto bättre för Sverige.
Har en till fråga.
Är det Trumps nationalism som lockar hans väljare mer än hans övriga politik?
Vad tror du?
2020-08-13, 17:04
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Ett enda litet bevis? ha ha ha. Du ljög och jag drog ned byxorna på dig. 100-0 till mig.
Så kul att debattera med folk som lider av Trump derangement syndrome. Ni sitter och tror på era lögner tills ni möter någon som snackar emot. Då inser ni snabbt vilken lögnaktig bubbla ni levt i.

"100-0" till dig? Är du helt säker på att du uppfyller åldersgränsen för Flashback.
Blir lite väl mycket sandlåda just nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in