Citat:
När ska du börja göra det? Du behöver åtminstone lite grundkunskap om sådant för att diskutera här. Du verkar inte ens ha förstått än att vårt immunförsvar är extremt komplext och inte bara handlar om antikroppar. Hur långe immuniteten sitter i är individuellt men längre än tre månader är den garanterat för de allra flesta. Minst Två miljoner infekterade är inte osannolikt. Sannolikt är det betydligt fler som haft Corona i Sverige de flesta utan att ens veta om det! Läs och lär https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.24.20042291v1.full.pdf
Handlar visserligen om UK men mycket lika mellan dom och oss.
Handlar visserligen om UK men mycket lika mellan dom och oss.
Du är välkommen till Campus KI så skall jag guida runt dig på ett studiebesök.
2 miljoner infekterade är ändå bara 20%...det är grundläggande matematik.
Enligt Giesecke och gänget så skulle vi nå den nivån på några veckor. Men nu beter sig inte viruset som ett vanligt influensavirus. Och inte samhället som vid en vanlig influensapandemi heller, graden av social distansering är betydligt högre, samtidigt som den är lägre i vissa grupper. Pga det får man räkna med klusterspridning, därav ser vi nu en större ökning av fall i de regioner och grupper där immuniteten är lägre än genomsnittet.
Jag har inte påstått attt immuniteten inte sitter i mer än 3 månader, jag sa att den avtar för 30% efter 3 månader. Immuniteten är inte binär. Det får man lära sig när man läser immunologi. T ex på Campus KI.