2020-08-12, 21:36
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Här Anna Lindes mejl till Tegnell där man kan läsa hur myndigheterna medvetet lät gamla människor dö bara för att sjukvården inte skulle bli överbelastad.
https://forumbilder.com/i/rXSl
Anna Linde??? Länkade du fel eller tänkte du fel? Cecilia Naucler står det som avsändare.
Citera
2020-08-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men snälla, får det inte karolinska sjukhuset att framstå som himla oansvarigt för att inte ha haft samma regler under de senaste drygt fem månadernas pandemi? Låt rektorn sätta sig på sina höga hästar om hen vill, men indirekt kan det ju ses som en svidande kritik av sjukhuset för att de inte infört samma regler.

Jag skrev ju precis att Karolinska sjukhuset inte har med saken att göra.

Lika lite som Södersjukhuset har något med KTH att göra.
Citera
2020-08-12, 21:41
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
På vilket sätt är det exemplariskt att gå till jobbet när man är förkyld? Det säger mer om villkoren på den japanska arbetsmarknaden än om japaners förmenta omsorg om sin omgivning.

Fast vänta lite nu, just det som är poängen folk här gå till jobbet sjuka och smittar andra som kan bli värre sjuka och skryter hur duktiga dom är som kan jobba sjuka. undrer vilken sten har du levt i ?
Citera
2020-08-12, 21:43
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Frågan är om det ens funnits några? Det som dödat folk är våra egna immunsystem som kan triggas av väldigt många saker inte bara virus bakterier och svampar utan även av mat allergier mediciner rökning luftföroreningar m.m.
Fast nu verkar det vara viruset som triggar igång immunsystemet.
Citera
2020-08-12, 21:44
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Anna Linde??? Länkade du fel eller tänkte du fel? Cecilia Naucler står det som avsändare.

Sorry, blandade ihop mejlen. Du har rätt, ska rätta till mitt inlägg.
Tack!
Citera
Medlem
”En poäng skulle tala för att hålla skolorna öppna för att snabbare nå herd immunity”.

Hur många gånger har Tegnell sagt att flockimmuniteten är inte vår strategi.
Jag trodde aldrig på honom då och det gör jag absolut inte nu efter avslöjandet av mejl förväxlingarna.

Tack Expressen, nu får Sveriges befolkning äntligen ta del av sanningen.

https://www.expressen.se/nyheter/skarpa-kritiken-mot-fhm-de-beter-sig-som-politiker/
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Det har inte blivit debunkat för fem öre. Klart som korvspad att C19 överdrivs som dödsorsak över hela värlen
Inte i UK. Här är det snarare tvärtom - massor med folk som avled av COVID-19 kom inte med i statistiken. Den inofficiella statistiken på t.ex. Worldometer är 46,706 men än så länge är vi som KAN räkna uppe i 56,196 (t.o.m. Juli 31)...
Citera
2020-08-12, 21:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, ja så har jag förstått det också. Men varför ska man då vara så försiktig, så man inte får in viruset i munnen? Är det i slemhinnan i munnen eller svalget, det kan komma in? För så fort man svalt ner det gör ju magsyran processen kort med det, som du säger. Nu har jag i alla fall tagit risken att äta ute på uteserveringar i sommar, och hittills har det gått bra...

Det är vid celler, främst i näsan, som SARS-COV2 har lätt att smitta och göra om till virusfabriker. Sedan kan virus ta sig vidare i luftvägarna. Har man otur så tar det sig ända ner längst inne i lungorna.
Citera
2020-08-12, 21:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Nu finns del två av Expressens granskning hur begreppet flockimmunitet fick fäste hos Folkhälsomyndigheten.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/interna-radslaget-om-flockimmunitet/

Helt bisarr läsning. Jag mår bara illa när jag tänker på de skräckslagna åldringar som fick kvävas ensamma.

Här Cecilia Söderberg-Nauclérs mejl till Tegnell där man kan läsa hur myndigheterna medvetet lät gamla människor dö bara för att sjukvården inte skulle bli överbelastad.
https://forumbilder.com/i/rXSl

Här är beviset på att de hela tiden vetat stt barn är goda smittspridare!! Ur expressen,

”Anders Tegnell skickar vidare mejlet till generaldirektör Johan Carlson, men även till Mika Salminen. Tegnell bifogar en kort kommentar:
”En poäng skulle tala för att hålla skolorna öppna för att snabbare nå herd immunity”.”

ps. Mailet är inte från Annika Linde utan Cecilia Naucler. Såg att du hann redigera :-)
Citera
2020-08-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Himla intressant, för betyder inte det att även utbrott på svenska ålderdomshem m fl ställen kan tänkas ha orsakats av kylvaror som levererats dit?

Inte ens en promille. Sorry. Det var nog smutsiga händer och avsaknaden av munskydd och visier. Du verkar vara kåt på att hitta obskyra anledningar till massdöden på våga ålderdomshem.

Alltså så går man tillväga. Man tar den rimligaste förklaringen från början. Personal och besökare. Utesluter man dem då kan man titta på leveranser. De har de gjort i NZ innan de började kolla leveranserna.

Menar du att smittan i Sverige beror på maten? Så att all eller delar av smittan utanför ålderdomshemmen kommer från kyld mat?

Du får nog driva tesen lite längre med fakta än bara att ställa frågan.
Citera
2020-08-12, 21:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är vaccinforskarna i Ryssland minst lika duktiga som de i väst så deras vaccin är nog i par med andra adeno-varianter som Astra Zenecas. Jag tror mer att det inte funkar och kan utgöra en risk för riskgrupper speciellt äldre-äldre. Men det är en ren teknisk-medicinsk slutsats jag gör utifrån att jag tror att det blir svårt att få fram ett vaccin mot SARS-CoV-2. Oxfordvaccinet har redan konstaterats inte ge immunitet eller förhindra smitta utan man hoppas bara att det kommer att förhindra att sjukdomsförloppet blir allvarligt.

Ja, man hoppar fas III. Det verkar dock att man istället gör någon form av en utökad testomgång. Normalt har man i fas III deltagare ur en representativ del av befolkningen även om man nog utesluter alltför känsliga individer. Nu ska man tydligen vaccinera sjukvårdspersonal och lärare i första skedet. Det får väl ses som en form av fas III.

Varför går de då ut så här att det skulle ha ett färdigt vaccin? Ja, fråga inte mig.

Fas 3 skall tydligen bara omfatta 2000 personer i Ryssland. Det vanliga i resten av världen är att fas 3 tester omfattar 10 tusentals människor. Detta för att man, säkert, skall kunna upptäcka allvarliga biverkningar hos någon promille av testgruppen. Ett vaccin måste inte bara fungera hos, minst 50 procent av testgruppen, (den halva som inte fått placebo istället), utan måste också vara säkert.
Citera
2020-08-12, 21:55
Medlem
Citat:
Sverige hade inte få restriktioner vi hade många. 10.000 tals små stora och gigantiska evenemang ställdes in bl.a. och folk undvek tunnelbanor tåg och bussar och flyg och resor ställdes in i mängd.
2-3 miljoner har troligen ändå haft eller har Corona i Sverige.
Ok vi har restriktioner vilket dämpat spridningen lite. Ja 1/4 kan ha haft har corona inte omöjligt men frågan är vilka som är immuna just nu av de som smittats, är alla det, bara tillfälligt eller långvarigt eller kanske endast var det just vid det smittillfället men kanske inte nästa gång de stöter på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in