2020-08-12, 02:15
Medlem
Kan man inte höra någonstans när domen faller? Hade velat se Tishkos reaktion.

Och hur sjukt är det inte att han pekar långfinger åt hennes familj när mamman vädjar om att få veta vart resten av kroppen är?!
Citera
2020-08-12, 04:02
Medlem
[quote=LeifD2|72556691]Med tanke på vilka knallkorkar som sitter ute i domstolarna så kan han mycket väl bli helt frikänd.[/QUOTE

Nej det kan han absolut omöjligen bli. Man kan inte ha ett huvud i sin garderob om man inte tagit livet av "ägaren" (ursäkta ordvalet) till det. För att inte tala om allt utsmetat blod och en massa DNA från honom på förpackningen.

Någon som vet om han bytt ut Rämsellskan, stod ett manligt namn i artikeln angående kommande hovrättsförhandling? Eller kanske dom har varit två hela tiden?

Hoppas nollan pekar finger i HR också så juristerna där får se vilken arrogant jävel de har att göra med, inte för att det kommer att förändra livstidsdomen på något sätt men ändå...

Han är sååå rökt! Jag ska fira med rysk kaviar och champagne när han får veta, och när det gått in i hans sjuka hjärna att han kan se sig i stjärnorna efter att få känna på frihetens vingar igen på mycket mycket lång tid. Förhoppningsvis aldrig. Tror nån/några kommer att bli så överless på hans bezzervisser-attityd på kåken att han blir bankad skiten ur, ju förr desto bättre. Det bästa vore ju förstås om snarast tog sig själv av daga så man inte behöver vara med att betala för hans kost och logi.

Dra åt helvete Tishko och ta med dig din nedvärderande kurdiska kvinnosyn!!! Ska bli så skönt att snart slippa läsa om dig och att aldrig mer behöva höra din överlägsna röst och alla lögner du kläcker ur dig konstant. Låt åtminstone de anhöriga kunna begrava hela Wilma, VAR är hon, du VET! SÄG DET FÖR FAN! Känner du till ordet karma ditt vider? Om inte kommer du snart bli varse dess innebörd.

Må du nu vila på sköna ängar söta flickbarn som knapp hunnit börja leva! Jag orkar inte ens tänka på den dödsångest du fick genomlida din sista tid. Jag önskar sååå att du hade fått hjälp att ta dig därifrån innan det var för sent.

Mina tankar går till alla som saknar dig.
Senast redigerad av siris 2020-08-12 kl. 04:05.
Citera
2020-08-12, 07:34
Medlem
[quote=siris|72562650]
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Med tanke på vilka knallkorkar som sitter ute i domstolarna så kan han mycket väl bli helt frikänd.[/QUOTE

Nej det kan han absolut omöjligen bli. Man kan inte ha ett huvud i sin garderob om man inte tagit livet av "ägaren" (ursäkta ordvalet) till det. För att inte tala om allt utsmetat blod och en massa DNA från honom på förpackningen.

Någon som vet om han bytt ut Rämsellskan, stod ett manligt namn i artikeln angående kommande hovrättsförhandling? Eller kanske dom har varit två hela tiden?

Hoppas nollan pekar finger i HR också så juristerna där får se vilken arrogant jävel de har att göra med, inte för att det kommer att förändra livstidsdomen på något sätt men ändå...

Han är sååå rökt! Jag ska fira med rysk kaviar och champagne när han får veta, och när det gått in i hans sjuka hjärna att han kan se sig i stjärnorna efter att få känna på frihetens vingar igen på mycket mycket lång tid. Förhoppningsvis aldrig. Tror nån/några kommer att bli så överless på hans bezzervisser-attityd på kåken att han blir bankad skiten ur, ju förr desto bättre. Det bästa vore ju förstås om snarast tog sig själv av daga så man inte behöver vara med att betala för hans kost och logi.

Dra åt helvete Tishko och ta med dig din nedvärderande kurdiska kvinnosyn!!! Ska bli så skönt att snart slippa läsa om dig och att aldrig mer behöva höra din överlägsna röst och alla lögner du kläcker ur dig konstant. Låt åtminstone de anhöriga kunna begrava hela Wilma, VAR är hon, du VET! SÄG DET FÖR FAN! Känner du till ordet karma ditt vider? Om inte kommer du snart bli varse dess innebörd.

Må du nu vila på sköna ängar söta flickbarn som knapp hunnit börja leva! Jag orkar inte ens tänka på den dödsångest du fick genomlida din sista tid. Jag önskar sååå att du hade fått hjälp att ta dig därifrån innan det var för sent.

Jo man kan visst bli fri från mord. Att han har huvudet i garderoben visar att han hanterat det "brott mot griftefriden" men hela indiciekedjan och tidsmässigt ger inte utrymme för någon annan enligt tingsrätten. Och hovrätten lär fastställa det. Som du själv skriver är där massa dna osv som är jävligt besvärligt för han så personligen tror jag med att han är totalt körd. Hoppas och ber att inte hovrätten ändrar något. Är ju en välskriven dom om man läser den. Må fanskapet må så jävla dåligt varje dag som bara går.

Dom har varit 2 advokater hela tiden.
Senast redigerad av Lariko 2020-08-12 kl. 07:43.
Citera
2020-08-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
60 meter dessutom!!
Blir han sugen på att röka så lär det ta en timma att packa upp paketen.
Ska han ha med paketet ut på stan så får han bära runt på det i en ryggsäck!
Det är väldigt lätt för honom att ljuga. Han ljuger som en hora.
Om nån använde aluminiumfolie hos honom då var det med stor sannolikhet Wilma som lagade mat.
Citera
2020-08-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är väldigt lätt för honom att ljuga. Han ljuger som en hora.
Om nån använde aluminiumfolie hos honom då var det med stor sannolikhet Wilma som lagade mat.

Precis och hans historia om aluminiumfoliet är något av det sjukaste jag hört. Och hur mycket var det 60 meter? Vilken dåre😂
Citera
2020-08-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
14.30
14.32 kom han hem enligt hans platstjänster på telefonen.

Så... Tishko var hemma fr. 14.32 till 18.37 ser det ut som. Kl. 17.03 när W har sista samtalet med mamman är Tishko närvarande, som det ser ut här? Men det såg inte Linda med sina egna ögon och tydligen sa inte Wilma det heller, kanske, för Linda minns inte!
Citera
2020-08-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Varför inte? Får fanskapet ett tidsbegränsat straff så är han i drygt min ålder när han kommer ut. Ungefär. Jättemycket liv kvar att leva m a o.
Tar han livet av sig så betyder det åtminstone att han 1) har mått riktigt jävla dåligt (för det antar jag att alla gör som tar livet av sig) och 2) att vi slipper att nånsin ha ut honom i samhället igen.
Nä han ska leva! Iaf inlåst under hela hans livstids dom. Men mig gör det inget om någon släcker honom på dagen då han sätter sin fot i den efterlängtade friheten!
Citera
2020-08-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan88
Kan man inte höra någonstans när domen faller? Hade velat se Tishkos reaktion.

Och hur sjukt är det inte att han pekar långfinger åt hennes familj när mamman vädjar om att få veta vart resten av kroppen är?!
Han fick domen uppläst i sin cell, så nej, det får va aldrig höra!
Citera
2020-08-12, 09:51
Medlem
[quote=siris|72562650]
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Med tanke på vilka knallkorkar som sitter ute i domstolarna så kan han mycket väl bli helt frikänd.[/QUOTE

Han har haft två advokater hela tiden. Och återigen, finns nog inte mkt att berätta om kroppen. De kommer nog tyvärr aldrig få begrava henne. För kroppen lär inte finnas kvar.
Citera
2020-08-12, 09:59
Medlem
Jag vet att det är flera som inte tror att hans familj är inblandade, men jag ställer mig fortfarande tveksam till detta. Mammans och pappans utsagor om var de varit osv går sällan ihop (av det jag minns att jag läste när FUP kom). Mamman påstår att hon var hemma den dagen då Wilmas pappa åkte hem till dom och han påstår att ingen var hemma (vilket var lördagen, om jag minns rätt?).
Bara en sån sak som bilen, där inte deras utsagor heller inte stämmer överens.
Skrev ett inlägg om det när FUP kom:

Styvmamman om Kugan (sida 717):

Nu har du pratat på att du varit i den svarta kugan vid två tillfällen då ni åkte till arabaffären.
Men har du varit i bilen för att hämta något eller så?

Kanske har jag hämtat eller lämnat något så som telefon eller väska eller så.
När var det?
Jag vet inte men det har hänt.

Anser du att ni har en väl städad bil?
När Shabaz kom för att hämta mig på flygplatsen så var bilen välstädad,
Shabaz sa att han hade städat den.
När du tar bilen under torsdag och fredag hur är det med städning och fläckar och så då?
Bilen var ren då han hade städat den innan han hämtade mig

Hon kom hem 12 november.

Pappan om Kugan (sida 673):

Efter att man hittat en lösnagel och ett långt hårstrå i bilen:

När städade du bilen invändigt senast?
S uppger att det var längesedan. Inte den här månaden i alla fall.

(Vet inte om sidhänvisningen stämmer i nuläget då det var länge sedan som jag läste den)

Pappan är ute och tassar på sina egna äventyr den helgen. Mamman verkar inte vara helt säker på vad. Pappan ändrar sina svar i takt med att han konfronteras med sådant som polisen vet utifrån vad mamman säger i förhören.
Nä... nånting är lurigt...
Citera
2020-08-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag vet att det är flera som inte tror att hans familj är inblandade, men jag ställer mig fortfarande tveksam till detta. Mammans och pappans utsagor om var de varit osv går sällan ihop (av det jag minns att jag läste när FUP kom). Mamman påstår att hon var hemma den dagen då Wilmas pappa åkte hem till dom och han påstår att ingen var hemma (vilket var lördagen, om jag minns rätt?).
Bara en sån sak som bilen, där inte deras utsagor heller inte stämmer överens.
Skrev ett inlägg om det när FUP kom:

Styvmamman om Kugan (sida 717):

Nu har du pratat på att du varit i den svarta kugan vid två tillfällen då ni åkte till arabaffären.
Men har du varit i bilen för att hämta något eller så?

Kanske har jag hämtat eller lämnat något så som telefon eller väska eller så.
När var det?
Jag vet inte men det har hänt.

Anser du att ni har en väl städad bil?
När Shabaz kom för att hämta mig på flygplatsen så var bilen välstädad,
Shabaz sa att han hade städat den.
När du tar bilen under torsdag och fredag hur är det med städning och fläckar och så då?
Bilen var ren då han hade städat den innan han hämtade mig

Hon kom hem 12 november.

Pappan om Kugan (sida 673):

Efter att man hittat en lösnagel och ett långt hårstrå i bilen:

När städade du bilen invändigt senast?
S uppger att det var längesedan. Inte den här månaden i alla fall.

(Vet inte om sidhänvisningen stämmer i nuläget då det var länge sedan som jag läste den)

Pappan är ute och tassar på sina egna äventyr den helgen. Mamman verkar inte vara helt säker på vad. Pappan ändrar sina svar i takt med att han konfronteras med sådant som polisen vet utifrån vad mamman säger i förhören.
Nä... nånting är lurigt...

Jag tror inte i heller att han gjort detta själv. Någon har hjälpt han att transportera kroppen/kroppsdelar. Men visst vi kan spekulera hur mycket vi vill. Han kanske kryper till kors framöver och erkänner.
Citera
2020-08-12, 10:48
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Märkligt att utsätta sig för en poliskontroll skulle jag vilja säga ! (Vandring på motorväg lerig o utan jacka) när man har ett blodbad hemma och ett lik
Ja. Det var inte det jag svarade på, jag svarade på om kusinerna tagit med sig kroppen t Alingsås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in