2020-08-11, 12:15
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det ingår arabiseringen av Sverige , då ansluter man dom okunniga och idioterna.

Det är bara hoppa in en taxi, och apan som är chaffis hitta inte ens med GPS.

Det är samma sak inom politiken. Dom politiker som åker fast för att fuska Somalier och MENA invandrare. MP har en somalisk Riksdagsledamot hon är Europas mest korrupta politiker.

Mångkultur är lagstadgad.
Så skyll inte på henne. Skyll på de som gjorde det hela möjligt.
Citera
2020-08-11, 21:05
Medlem
Jag har inte sett det någonstans TS beskriver.
Nu bortser jag från alla falafelvagnar och liknande.

Företagen anställer inte människor som inte kan svenska.
Alla platsannonser har ju "du måste tala och skriva svenska flytande".
Så all invandring som inte har någon kompetens är helt onödig och de som kommer hit kommer bara stå och ticka pengar.
Senast redigerad av kukkarusellen 2020-08-11 kl. 21:57.
Citera
2020-08-11, 22:12
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazaren
............text.............

Nån annan som uppmärksammat detta att kompetenser lyser med sin frånvaro på ställen som sköts av just araber och Negrer?

Råkat ut för det allt för många ggr tyvärr.

enda ggr det var positivt var i somras ,på Stormarknaden & köpte djupfrysta räkor från självplock disken (Man skopar upp själv) dyra som fan!
Pga plast påsar är förbjudna hade dom bara bruna papperspåsar.

Köpte kanske halvt kilo.

I kassan satt det en ensamkommande Hazarer.... för att hjälpa kassören sa jag som vanligt vad det var i påsen, så dom brukar inte öppna då.
jag "Det är djupfrysta räkor"
Hazaren " ya, ya dnggröök, ya.." (obegripligt vad han svarade) men knappade snabbt in i kassapparaten, Betalade , gick ut sedan ut tyckte det verkade billigt dom 6-7 varor jag köpt plus räkorna.
Kollade på kvittot istället för djupfrysta räkor ,stod att det var 600 gram Lök.... som dessutom var extrapris på och medlemsrabatt , skitbilligt
Citera
2020-08-12, 07:12
Bannlyst
Efterbliven invandra personal stöter man på överallt. Skulle få hjälpa att koppla WiFi av så kallad "hemfixare", kom hem någon som knappt kunde prata Svenska. Han frågade ingenting, utan rykte ut alla sladdar ut routern skapade ett jävla härke, så allt gick ner. Detta skulle dom ha 1000:- för..

Aldrig mer jag anlita någon kompetens via företag som inte har egen personal.

Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Råkat ut för det allt för många ggr tyvärr.

enda ggr det var positivt var i somras ,på Stormarknaden & köpte djupfrysta räkor från självplock disken (Man skopar upp själv) dyra som fan!
Pga plast påsar är förbjudna hade dom bara bruna papperspåsar.

Köpte kanske halvt kilo.

I kassan satt det en ensamkommande Hazarer.... för att hjälpa kassören sa jag som vanligt vad det var i påsen, så dom brukar inte öppna då.
jag "Det är djupfrysta räkor"
Hazaren " ya, ya dnggröök, ya.." (obegripligt vad han svarade) men knappade snabbt in i kassapparaten, Betalade , gick ut sedan ut tyckte det verkade billigt dom 6-7 varor jag köpt plus räkorna.
Kollade på kvittot istället för djupfrysta räkor ,stod att det var 600 gram Lök.... som dessutom var extrapris på och medlemsrabatt , skitbilligt
Citera
2020-08-12, 10:13
Medlem
Kan skriva under på detta. Jobbar 2nd line på ett stort telekomföretag, och senaste tiden har kompetensen dykt totalt. Gäller både svenskar och invandrare, f.f.a. p.g.a. dålig utbildning, men de som utmärker sig här är förstås folk från MENA. Talar dålig svenska, skriver än värre, ibland så dåligt att man omöjligt kan förstå vad de menar. Felsöker och felanmäler helt fel saker, lämnar felanmälan helt tom på info trots att det är ytterst tydligt vad som behöver fyllas i, rad för rad.

Man skickar mail på mail med info om rätt arbetssätt, men man ska ha tur om dom ens blir lästa. Och även om dom gör det då fortsätter dom göra samma fel. Det är som att de antingen inte bryr sig, eller så är de för dumma för att förstå vad de gör för fel. Kundnöjdheten har gått i botten, folk måste ofta återkomma 2-3 gånger innan vi kan skicka iväg en korrekt felanmälan, med 1+ timme kö varje gång.

Problemet gäller som sagt både invandrare och svenska ungdomar, men invandrarna utmärker sig extra negativt tyvärr. Runt 70% av de extremt felaktiga ärendena orsakas av MENA, och då är det runt 95% svenskar på mitt kontor. Möjligt att det är mer mångkulturellt på andra orter där vi har fler på 1st line, men det är inte 70% MENA iaf...
Citera
2020-08-12, 10:17
Medlem
Citat:
Efterbliven invandra personal stöter man på överallt. Skulle få hjälpa att koppla WiFi av så kallad "hemfixare", kom hem någon som knappt kunde prata Svenska. Han frågade ingenting, utan rykte ut alla sladdar ut routern skapade ett jävla härke, så allt gick ner. Detta skulle dom ha 1000:- för..

Aldrig mer jag anlita någon kompetens via företag som inte har egen personal.

Är det möjligtvis Techbuddy eller liknande du anlitat? De har tidigare iaf satsat mycket på att anställa "nylända". De gick väl sisådär, haft "tekniker" som ringt in om hjälp på ärenden innan de ens börjat felsöka något hos kunden och inte haft en aning vad de håller på med. Och då pratar vi i regel om enkla saker som att koppla in router, repeaters och TV-bryggor och sånt.
Citera
2020-08-12, 11:17
Medlem
Citat:
Det går alldeles utmärkt bla bla bla Kan inte ett hörlurar var bluetooth, vad kan dom var då? Endast sladdkopplade?

Citat:
Efterbliven invandra personal stöter man på överallt. Skulle få hjälpa att koppla WiFi

Stor humor
Allvarligt talat, ser ni inte ironin i att kalla andra för efterblivna när ni inte själva på långa vägar kan behärska ert eget MODERSMÅL? Jag lovar att det finns gott om invandrare som behärskar svenska språket mycket bättre!
Visst det kan tyckas överdrivet ibland att säga jag kan inte läsa det du skriver, kan du ta det igen fast på svenska? men ibland är det fan på gränsen alltså!
Och skulle en "efterbliven invandra personal" tvingas tolka såhär undermåligt skriven text i t.ex. ett reklamationsärende så är felet max 50% hens om förvirring uppstår... Tänk på det innan du kallar någon för efterbliven nästa gång.
Citera
2020-08-12, 11:45
Medlem
Mad monks avatar
Så ingen i tråden är medveten om att det pågår kvotering på arbeten klart ingen arbetsgivare vill anställa dessa på frivillig grund. Man vill väl att gästerna ska känna sig välkomna inte äcklade.
Citera
2020-08-12, 11:50
Bannlyst
Det var någon av dom där firmorna som sysslar delnings ekonomi, techbuddy / hemfixare. Han som kom kunde inte bra ens prata bra Engelska. Han behärskade inte grunderna i vanlig UNIX. Så han skulle kolla vilken ip adress macbooken hade, så fick man stå och undervisa fanskapet. Jag fick själva koppla in Sun OS 4 maskinen, han kunde inte ens grunderna i Sun OS / Solaris och kallade sej för datatekniker. Jävla skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av flubblubb
Är det möjligtvis Techbuddy eller liknande du anlitat? De har tidigare iaf satsat mycket på att anställa "nylända". De gick väl sisådär, haft "tekniker" som ringt in om hjälp på ärenden innan de ens börjat felsöka något hos kunden och inte haft en aning vad de håller på med. Och då pratar vi i regel om enkla saker som att koppla in router, repeaters och TV-bryggor och sånt.
Senast redigerad av JosephMcCarthy 2020-08-12 kl. 11:53.
Citera
2020-08-12, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av den-som-ar-den
. Tänk på det innan du kallar någon för efterbliven nästa gång.

Många MENA invandrare gör ett sämre jobb än Svenskar. Dom kan inte språket, dom vill inte kunna språket och dom bry sej inte. Hade en MENA läkare på en vårdcentral, han var en jävla katastrof. Numera är den vårdcentralen privatägd, och dom förlora pengar på inte ha mej listad som patient.
Citera
2020-08-12, 12:44
Medlem
Lite så.

De som har svensk personal får ett uppsving - så är det redan idag.
Sen jag tog körkort så har jag varit en mack o märke trogen.

Idag har den lokala macken med detta märke fått personal som har problem med svenskan och ovanpå detta allmänt otrevlig.
Mack bytt.

Samma gäller affärer, även om priset är högre och utbudet sämre blir det samma filosofi här.

DÄREMOT kan en ställe med TREVLIG personal, även om de har det svårt med svenskan, få mig som kund om det inte innebär några "besvär".

Sverige går spikrakt mot polarisering, segregation, uppdelning, selektion i det mesta från val av bostadsområde och badplats till val av korvkisok och kök.

De minst bemedlade har färre valmöjlighter - de mest bemedlade väljer fullt ut.

Och det "lustiga" är att regering med myndigheter närmast verkar arbeta FÖR detta genom att istället för att kräva kunskaper i svenska översätter närmast allt till arabiska och anställer tolkar till de som inte orkar lära sig svenska. Så vidrigt.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-08-12 kl. 12:53.
Citera
2020-08-12, 18:12
Medlem
Att vara neger är ju faktiskt en kompetens idag. Många HR-tjejer tror jag absolut betraktar det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in