2020-08-11, 23:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Nu blir jag visst OT men jag måste svara på den delen om alliansen. Om du frågar mig vad jag tycker om alliansen så var den på tok för vänster och dessutom för motarbetad från alla håll för att kunna genomföra riktiga liberaliseringar och privatiseringar av Sverige.

Exakt.
2020-08-11, 23:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulMorphy
Trump lyckades få 3 gånger fler röster än vad Obama fick i primärvalet 2012... Dessutom under en pågående pandemi.
Vad har det med saken att göra???
Obama var inne på sin sita period som President och kunde INTE ställa upp i ett omval, Då faller de siffrorna du vill peka på rakt av!
2020-08-12, 00:01
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Trump lyckades få 3 gånger fler röster än vad Obama fick i primärvalet 2012... Dessutom under en pågående pandemi.

... Samtidigt som Biden kom 5:a i sitt primärval och Harris sedemera drog sig ur.
2020-08-12, 00:01
Medlem
PaulMorphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vad har det med saken att göra???
Obama var inne på sin sita period som President och kunde INTE ställa upp i ett omval, Då faller de siffrorna du vill peka på rakt av!

Vad svamlar du om?

https://www.politico.com/news/2020/02/16/trump-campaign-voter-turnout-115338

https://www.politico.com/news/2020/07/11/trump-voter-registration-355152
2020-08-12, 00:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Vad svamlar du om?

https://www.politico.com/news/2020/02/16/trump-campaign-voter-turnout-115338

https://www.politico.com/news/2020/07/11/trump-voter-registration-355152
Sorry såg fel trodde du menade 2016 ögonen är trött anu
2020-08-12, 00:03
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror du utgår för mycket att det här valåret är som tidigare valår.
Ja du, att tro Corona, ett 32% BNP fall och BLM-protester skulle vara "affärer som vanligt" är minst sagt fascinerande att se högern tota ihop och försöka beskriva som något bra. Och med Kamala som running mate, då är det inte bara Russia-Trump banden som man kommer försöka tränga till botten med (vilket en superstel evangeliker som Pence sen ska försöka stoppa eller ducka i debatten). Nä, fortsatt ledning för Demokraterna, med råge, det är väl den måttfullaste analysen man kan göra just nu.

(FB) Presidentvalet 2020
2020-08-12, 00:05
Medlem
Snapcounts avatar
Well, well...

Egentligen borde alla vara nöjda då med K.Harris som VP kandidat !

-Biden och dems har fått den de vill ha..
-Trump och republikaner likaså..

Egentligen borde det inte vara någon "skitkastning" i tråden alls..
2020-08-12, 00:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Sist jag kollade så var inte valet fören i november?
2020-08-12, 00:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Men Donald sa att allt är under kontroll och allt är ok! Så hela sekten röstade och mindre än 10%...

Obama hade inte en sekt.. Så ja Donald har en sekt som är trogen och skickar bomber till journalister, skriker och beter sig illa.

Men om man ser till valet 2018 så ser det illa ut.
2020-08-12, 00:09
Medlem
badbollen3s avatar
Tror att Trump sitter säkert. Biden väljer Kamala Harris, det lär inte locka s.k. "independent voters". Det är exakt samma som 2016, två dåliga val. Hillary/Biden leder i mätningarna. Det som är skillnad är att Trumps valrörelse är sämre än 2016 p.g.a. covid-19.

USA är ett högerland, den stora majoriteten hatar kommunism. Sen är inte Trump älskad av alla, men jag tror att folk kommer se att han är det bättre valet. Inget krig. Ekonomin var bra innan covid-19. Den är inte superkatastrof nu heller.

Sen har vi vapenfrågan. Där vinner Trump väljare garanterat.

Jag skulle jämföra detta med GWB:s omval. "Kerry kommer vinna, USA vill inte kriga och är trötta på Bush". Bush blev omvald. Det kommer bli en liten rysare i år, men Trump drar längsta strået.
2020-08-12, 00:17
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ja du, att tro Corona, ett 32% BNP fall och BLM-protester skulle vara "affärer som vanligt" är minst sagt fascinerande att se högern tota ihop och försöka beskriva som något bra. Och med Kamala som running mate, då är det inte bara Russia-Trump banden som man kommer försöka tränga till botten med (vilket en superstel evangeliker som Pence sen ska försöka stoppa eller ducka i debatten). Nä, fortsatt ledning för Demokraterna, med råge, det är väl den måttfullaste analysen man kan göra just nu.

(FB) Presidentvalet 2020
Jasså den analysen är gjord av ett mongo antar jag? Biden har 200 personer som kollar på hans möten digitalt, Bidens kampanj har knackat på 0 dörrar jämfört med Trumps kampanj som knackar på cirka en miljon i veckan? Trump snittar mellan 45-51% approval hela tiden och har en stor bas med väljare och en bra ekonomi bakom sig?

Du kan nog köra upp din så kallade Aftonbladet-analys i röven du
2020-08-12, 00:18
Medlem
Det blir ett val som handlar om the lesser of two evils. Och där kommer Trump/Pence att vinna över Biden/Harris. Dems gör misstaget att tro att genomsnittsamerikanen är besatt av identitetspolitik. Det var faktiskt fler kvinnor som röstade på Donald Trump än på Hillary Clinton för fyra år sedan. Men Dems tror fortfarande på identitetspolitik. Dems tycks även tro att genomsnittsamerikanen vill ha en kraftig vänstervridning. Det trodde de även 1972. "Alla" visste att McGovern skulle vinna stort över Nixon. Nixon vann 49 delstater...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in