2020-08-10, 20:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
ÖFK ligger alltså sist nu. Tack HIF!
Riktigt trevligt. Hoppas det fortsätter så nu.
Citera
2020-08-10, 20:53
Medlem
Lundbondens avatar
MFF 6 poäng före Norrköping, vem hade kunnat tro det för några omgångar sedan?

Blir Elfsborg och MFF som slåss om guldet.
Citera
2020-08-10, 20:58
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Laul spekulerade väl i att allsvenskan var avgjord efter 6-7 omgångar. Nu är han förvisso kass men jag tror att han menade lite allvar.

Men att Peking skulle tappa det totalt var det kanske ingen som trodde.
Citera
2020-08-10, 21:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Laul spekulerade väl i att allsvenskan var avgjord efter 6-7 omgångar. Nu är han förvisso kass men jag tror att han menade lite allvar.

De hade ju dessutom avverkat alla ”svåra” matcher på förhand.

Matchen idag är dock helt sjuk. Hade Bajen torskat på två(!) jävla felaktiga straffar och total speldominans och jag hade hetat PK Bråtveit hade min tjej INTE fått en rolig kväll...

Perfekta resultat för oss iaf. Vi kan vara två poäng sämre än fjolåret om vi vinner nästa, men givetvis kommer vi åka på råpisk mot ett egentligen riktigt bra Peking.
Citera
2020-08-10, 21:15
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

Peking öppnade minst lika starkt 2017 om nu inte minnet sviker mig och hade väl 21 poäng efter 10 omgångar eller liknande. Slutade med att man hamna 6:a i tabellen det året. Fin trupp men defensivt är de lika ihåliga som en schweizerost.
Citera
2020-08-10, 21:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
ÖFK ligger alltså sist nu. Tack HIF!

Andra smålustiga saker. AIK är 1 poäng före jumbolaget, IFK Göteborg 2 poäng före jumbon. Snart halva säsongen spelad.

Mycket glädjande utveckling Bara att hoppas att det fortsätter så.
Citera
2020-08-10, 21:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Har inte Laul talat ut om sina rätt allvarliga alkoholproblem? Sånt kan sätta sina spår, även utan återfall.

Nu var det iofs många Flashbackvänner som också gjorde bokslut efter sju omgångar och gratulerade Peking till SM-guldet, men de skriver ju å andra sidan inte i Aftonbladet (säkert på väldigt goda grunder).
Citera
2020-08-10, 21:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Har inte Laul talat ut om sina rätt allvarliga alkoholproblem? Sånt kan sätta sina spår, även utan återfall.

Nu var det iofs många Flashbackvänner som också gjorde bokslut efter sju omgångar och gratulerade Peking till SM-guldet, men de skriver ju å andra sidan inte i Aftonbladet (säkert på väldigt goda grunder).
Tyvärr gjorde inte Laul det. Han skrev en rätt hypotetisk text - tyvärr. Läste om den och inte om jag vill kan jag få det till att han de facto säger att allsvenskan är körd. Skumläste iofs. Tänkte nämligen dra ett sarkastiskt mejl. Han svarar på allt.
Citera
2020-08-10, 21:31
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Peking öppnade minst lika starkt 2017 om nu inte minnet sviker mig och hade väl 21 poäng efter 10 omgångar eller liknande. Slutade med att man hamna 6:a i tabellen det året. Fin trupp men defensivt är de lika ihåliga som en schweizerost.

Same shit varje år, fast det varierar lite när den usla perioden kommer. Förra året var vi värdelösa från start istället (1 seger på 8 första) medan vi vann allt på hösten. 2018 när vi var tvåa så började vi också dassigt men vann allt på hösten.

Citat:

Konstigt ändå med tanke på hur lättlästa vi är. Ställ laget lågt och nytta kontringsspel = nästan garanterad poäng. Försvaret är fan vidöppet. Blir ju förstås inte bättre av att Jens väljer att spela med en offensiv mittfältare (IBJ) som vänsterback och en vanlig innermitt (Gerson) som mittback. Stackars Gerson har spelat på varenda jävla position utom anfall och målvakt under Jens (i Sundsvall var han innermitt, och under Janne var han innermitt).
Senast redigerad av Korder 2020-08-10 kl. 21:35.
Citera
2020-08-10, 21:35
Medlem
Fem bottenlag just nu och alla är lag man vill ha ur Allsvenskan. Fan vad trevligt!
Citera
2020-08-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Nej det får man väl se som lite överraskande, inte att MFF leder, men att Peking alltså är 6 poäng bakom. Men det kan gå snabbt i fotboll vilket Peking har fått erfara.

Jag skulle gissa på att det kommer krävas minst 60 poäng för att vinna, kanske uppåt 65 poäng, om det skulle bli runt 65 så är marginalerna för många lag rätt små. Peking skulle då kunna tappa ca 8 poäng på de resterande matcherna.
Citera
2020-08-10, 21:45
Medlem
Korders avatar
Känslan är väl att MFF springer iväg med detta. Ingen av konkurrenterna känns i närheten av att vara stabil nog att utmana, även om en 3-4 stycken lag har högstanivå som är mätbar.

Däremot är det tämligen öppet bakom MFF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in