2020-08-10, 09:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LebronJames23
För det första är jag ingen ”qanon” eller med i någon sorts kult som flera av er hela tiden försöker att hänvisa till. Däremot är jag för Demokrati, som är på riktigt. För det andra förstår du inte vilka krafter POTUS kämpar mot.

Vill du även ha bevis på att han inte kan stoppas?

Deep State:
Äger större delen av världens banker
Big Pharma - Deep states mest lukrativa business efter banking. Tjänar de pengar på att människor är friska eller sjuka tror du? Varför får ingen ifrågasätta dem utan att bli censurerad?
Man kontrollerar Media
Foundar krig och terrorism
Gjorde sig av med Kennedy
Sköt Reagan
Riggar val
De har obegränsat med resurser

Om de hade kunnat stoppa Trump hade man redan gjort det eftersom han belyser deras korruption gång på gång. Förut har de verkat helt osynligt i mörkret - han drar ut dem i ljuset för att allmänheten ska kunna se vad som sker ”bakom kulisserna”. Q ger ut intel som ger oss möjlighet till att granska.
Så de har "obegränsat med resurser" och "riggar val" men de lät(?) ändå Trump vinna både nomineringen hos GOP och presidentvalet?

En detaljfråga: vilka - mer konkret - är "deep state" enligt dig?

Citat:
Bortse från svajiga formuleringar i texten då jag skriver från en uteservering, men som sagt orkar inte sitta och diskutera detta med er mer. Har redan sagt att har jag fel är jag den första att erkänna det. Den stora frågan är om ni kommer att göra det?

OK. Jag erkänner att du har fel!
Citera
2020-08-10, 09:16
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Tanken är inte helt fel. Om Trump vägra acceptera valresultatet kan han elda upp sina dummaste supportrar utan att nödvändigtvis tro på Q.

Den här administrationen och flera Republikaner i kongressen flörtar ju ganska öppet med diverse galna konspirationer. Inta för att de tror på dessa utan för att det är där deras väljare finns som måste engageras. Djupt nere i träsket bland qtroende, vaccinationsmotståndare, konpirationsdårar finns deras enda räddning.
Jag är säker att Trump kommer vinna valet. Frågan vad demokraterna kommer skylla på denna gång. Förra valet var det "Russian collusion" vilket inte stämde eftersom Mueller inte kunde bevisa det.

Skulle däremot Trump förlora valet och alla utredningar mot diverse Deep State-aktörer läggs ner så har ju i stort sätt hela Q rörelsen varit förgäves. Det tror jag dock inte kommer ske. Upp till bevis den 3:e november.
Citera
2020-08-10, 10:13
Medlem
Citat:
Sen Graham reveals new declassified documents on Russia probe origins

https://www.youtube.com/watch?v=Fv4e3hN1lLw

Nyligen släppta dokument från Lindsey Graham, ordförande i senatens justitiekommitte', visar fortsatt kriminalitet från FBI, i Rysslandsutredningen. Det här blir bättre och bättre, med andra ord...
Citera
2020-08-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
https://www.youtube.com/watch?v=Fv4e3hN1lLw

Nyligen släppta dokument från Lindsey Graham, ordförande i senatens justitiekommitte', visar fortsatt kriminalitet från FBI, i Rysslandsutredningen. Det här blir bättre och bättre, med andra ord...

Om nån annan en Snake behöver lära sig mer om det här går det att finna mer info här: https://www.judiciary.senate.gov/press/rep/releases/judiciary-committee-releases-declassified-documents-that-substantially-undercut-steele-dossier-page- fisa-warrants

FBI har alltså skapat egna dokument och presenterat som att det kommer från nån annan fast de som står som källor sagt nånting helt annat. Det börjar bli hett om örona för FBI nu. Inte nog med att de pushade detta falska narrativ som betalades av demokraterna, de satte igång en tre år lång utredning och satsade allt på att sätta dit Trump baserat på denna falska information för att sen försäka täcka upp det.

Samtidigt så har nya dokument släppts ang Ghislane Maxwell som tydligt visar att FBI har täckt upp åt Epstein. Bl.a gav dom honom en pleadeal (2014 tror jag) utan att ens höra alla vittnen.

Så när någon säger "FBI har utrett clinton emails" fundera på om dom har utrett det för att gå till botten med vad som faktiskt har hänt eller som här över för att få fram ett specifikt resultat och med andra ord varför ska man tro på dom då dom uppenbarligen har en agenda...
Citera
2020-08-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Om nån annan en Snake behöver lära sig mer om det här går det att finna mer info här: https://www.judiciary.senate.gov/press/rep/releases/judiciary-committee-releases-declassified-documents-that-substantially-undercut-steele-dossier-page- fisa-warrants

FBI har alltså skapat egna dokument och presenterat som att det kommer från nån annan fast de som står som källor sagt nånting helt annat. Det börjar bli hett om örona för FBI nu. Inte nog med att de pushade detta falska narrativ som betalades av demokraterna, de satte igång en tre år lång utredning och satsade allt på att sätta dit Trump baserat på denna falska information för att sen försäka täcka upp det.

Samtidigt så har nya dokument släppts ang Ghislane Maxwell som tydligt visar att FBI har täckt upp åt Epstein. Bl.a gav dom honom en pleadeal (2014 tror jag) utan att ens höra alla vittnen.

Så när någon säger "FBI har utrett clinton emails" fundera på om dom har utrett det för att gå till botten med vad som faktiskt har hänt eller som här över för att få fram ett specifikt resultat och med andra ord varför ska man tro på dom då dom uppenbarligen har en agenda...

Det börjar bli ruggigt intressant..

Ser ju onekligen ut som att Bill Priestap medvetet ljög för senaten om sanningshalten i Steele-rapporten.

Det är dessa personer som inte har någon väg ut, som förmodligen kommer att vädja om prövningsavtal för att vittna mot andra korrupta.

Skulle isf innebära att finalen för Deep state blir att man anger varandra för att skydda sig själva.
Citera
2020-08-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Dessutom fick du den senaste undersökningen jag kunnat hitta vilken visade att endast 3% ansåg sig känna väl till Q och 74% inte hade en aning om vad Q är - det säger ju dock ingenting om tendens över tid..

Att Q aldrig varit populärare är ett påstående du slängde in senare, det har jag också bett dig förklara och gärna komma med belägg för.

Utan information om var och hur man hittade deltagarna till denna undersökning så säger undersökningens resultat ingenting.
Citera
2020-08-10, 19:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Utan information om var och hur man hittade deltagarna till denna undersökning så säger undersökningens resultat ingenting.

Det står i länken jag gav till undersökningen:
To examine Americans’ familiarity with QAnon, we used data from a survey of 10,300 U.S. adults conducted in February and March 2020 as part of the Center’s nearly yearlong Election News Pathways project.

All survey participants are members of Pew Research Center’s American Trends Panel, a nationally representative online survey panel. Panelists were recruited by telephone or mail so that nearly every U.S. adult has a known chance of being selected. The data is weighted to further ensure it reflects the U.S. adult population by gender, race, ethnicity, partisan affiliation, education and other categories.
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/03/30/qanons-conspiracy-theories-have-seeped-into-u-s-politics-but-most-dont-know-what-it-is/
Citera
2020-08-10, 20:13
Medlem
Citat:
Det står i länken jag gav till undersökningen:
To examine Americans’ familiarity with QAnon, we used data from a survey of 10,300 U.S. adults conducted in February and March 2020 as part of the Center’s nearly yearlong Election News Pathways project.

All survey participants are members of Pew Research Center’s American Trends Panel, a nationally representative online survey panel. Panelists were recruited by telephone or mail so that nearly every U.S. adult has a known chance of being selected. The data is weighted to further ensure it reflects the U.S. adult population by gender, race, ethnicity, partisan affiliation, education and other categories.
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/03/30/qanons-conspiracy-theories-have-seeped-into-u-s-politics-but-most-dont-know-what-it-is/

Nej den säger inte varifrån den fick sin data dvs hur dessa nummer och emails samlades in beroende på var de samlades in så blir såklart resultatet påverkat. Ett enkelt exempel, tror du att resultatet på underskökningen påverkas om man genom marknadsföring samlar emails och nummer på cnn kontra 4chan?

Inte undra på att människor är så enkla att vilseleda.
Citera
2020-08-10, 20:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej den säger inte varifrån den fick sin data dvs hur dessa nummer och emails samlades in beroende på var de samlades in så blir såklart resultatet påverkat. Ett enkelt exempel, tror du att resultatet på underskökningen påverkas om man genom marknadsföring samlar emails och nummer på cnn kontra 4chan?

Inte undra på att människor är så enkla att vilseleda.

Jodå - det står att de samlas in slumpvis utifrån postverkets adresslistor:
The American Trends Panel (ATP), created by Pew Research Center, is a nationally representative panel of randomly selected U.S. adults. Panelists participate via self-administered web surveys. Panelists who do not have internet access at home are provided with a tablet and wireless internet connection.

In August 2018, the ATP switched from telephone to address-based recruitment. Invitations were sent to a random, address-based sample (ABS) of households selected from the U.S. Postal Service’s Delivery Sequence File. In each household, the adult with the next birthday was asked to go online to complete a survey, at the end of which they were invited to join the panel. For a random half-sample of invitations, households without internet access were instructed to return a postcard. These households were contacted by telephone and sent a tablet if they agreed to participate. A total of 9,396 were invited to join the panel, and 8,778 agreed to join the panel and completed an initial profile survey. The same recruitment procedure was carried out on August 19, 2019, from which a total of 5,900 were invited to join the panel and 4,720 agreed to join the panel and completed an initial profile survey.

The U.S. Postal Service’s Delivery Sequence File has been estimated to cover as much as 98% of the population, although some studies suggest that the coverage could be in the low 90% range. 1. The American Trends Panel never uses breakout routers or chains that direct respondents to additional surveys.
https://www.pewresearch.org/methods/u-s-survey-research/american-trends-panel/
Citera
2020-08-10, 22:15
Medlem
Imorgon tisdag den 11 augusti, kl 15.30 svensk tid hör vi förhoppningsvis General Michael Flynns sista hearing som kommer att hållas i den amerikanska överklagadomstolen i District of Columbia Circuit. Ljud-stream kommer att finnas nedan och ni som har bra insyn i allt förstår vikten av att han blir av med sin gag order.

https://www.cadc.uscourts.gov/internet/home.nsf/Content/Oral+Arguments
Citera
2020-08-11, 07:50
Medlem
Citat:
Nej, det jag argumenterar emot är det du skrev först: ”Så mycket för de i tråden som hävdar att det är på utdöende”. Ser man över längre tid än ett år så pekar ju kurvan nedåt men med undantag för peakarna när fenomenet uppmärksammats i media.. Dessutom fick du den senaste undersökningen jag kunnat hitta vilken visade att endast 3% ansåg sig känna väl till Q och 74% inte hade en aning om vad Q är - det säger ju dock ingenting om tendens över tid..

Att Q aldrig varit populärare är ett påstående du slängde in senare, det har jag också bett dig förklara och gärna komma med belägg för.

Fetat ovan, men det har ju ingenting att göra med om Q är populärare än någonsin tidigare eller inte.
Jag har endast utgått från google trends här och det är ju fel eftersom tidigare topp är aningen högre.
Men trenden har varit ökande sedan tidigt 2020.

https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&geo=US&q=%2Fg%2F11hc_gvb_r
Citera
2020-08-11, 08:56
Medlem
Citat:
Skulle isf innebära att finalen för Deep state blir att man anger varandra för att skydda sig själva.

De som är snärjda nu är tillräckligt högt upp för att fälla HRC, Obama, Joe mfl.
Ingen kommer prata innan Trump blivit omvald.

så fram tills valet får vi hålla till god med information.

efter valet blir det åtal.

Vilka vet vi såklart inte men att alla aktörer skulle gå skadelösa ur detta tror jag inte en sekund på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in