2020-08-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De kan gott sitta på det där "skabbiga hotellet" och ruttna.. Hoppas maten är också äcklig..
Men helt ärligt. Är personen iq befriad eller vad är grejen? Hur fan kan man vara så korkad att man inte fattar att man kan smitta andra även om inte visar några symptom och att det är en jävla pandemi som omvärlden tar på allvar? Är folk så ansvarslösa och korkade på grund av att sveriges regering är helt chill med corona och inte bryr sig?
Citera
2020-08-10, 00:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Här har vi ju två genier

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9kV5R/svenskarna-sitter-i-karantan-pa-kreta

De testar alltså positivt för Covid-19 två dagar innan flyget går. De sätter sig ändå på planet, åker ner och blir förvånade när de vid positiv testning får bo på karantänshotell...

Det där med att läkaren på vårdcentralen har gett dem klartecken och att de inte smittar låter som en efterkonstruktion för att inte framstå som totalt tappade bakom vagnen.

Grattis pojkar, ni har antagligen smittat flera personer på planet bara för att ni tvunget skulle ner till Kreta. Ni kan gott sitta kvar i karantänshotellet och njuta av er fantastiska tankeverksamhet några veckor till...

Herre gud vilka praktidioter!
Citera
2020-08-10, 00:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Och? Du vet mycket väl vad som menas.

Jag vet att A(H3N2) och det dör en del i den. Spanskan och Asiaten är däremot helt borta.
Citera
2020-08-10, 00:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Herre gud vilka praktidioter!

Att de till råga på allt kontaktar Aftonbladet, men slaskpressen kanske betalar dem en slant?
Citera
2020-08-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Men helt ärligt. Är personen iq befriad eller vad är grejen? Hur fan kan man vara så korkad att man inte fattar att man kan smitta andra även om inte visar några symptom och att det är en jävla pandemi som omvärlden tar på allvar? Är folk så ansvarslösa och korkade på grund av att sveriges regering är helt chill med corona och inte bryr sig?

Man kan ju inte dra några långtgående slutsatser av att 2 idioter inte förstod vad "positiv" betydde när de fick provsvaret. De är ju trots allt de ENDA som sitter inlåsta på det där skabbiga och håriga hotellet där jag hoppas att de får vantrivas ordentligt ett bra tag till.

Vilken tur att de fastnade i den slumpkontrollen och inte lyckades slinka igenom för att smitta en massa folk.
Citera
2020-08-10, 00:23
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag vet att A(H3N2) och det dör en del i den. Spanskan och Asiaten är däremot helt borta.
Jag pratar om pandemier, jag är tyvärr inte ett dugg intresserad av dina ordlekar.
Citera
2020-08-10, 00:26
Medlem
Man måste vara bra korkad om man först testar positivt för covid-19, väljer åka på utlandssemester i alla fall och sedan gråter ut i media när man blir satt i karantän i ett annat land.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9kV5R/svenskarna-sitter-i-karantan-pa-kreta
Citera
2020-08-10, 00:26
Medlem
Citat:
Man kan ju inte dra några långtgående slutsatser av att 2 idioter inte förstod vad "positiv" betydde när de fick provsvaret. De är ju trots allt de ENDA som sitter inlåsta på det där skabbiga och håriga hotellet där jag hoppas att de får vantrivas ordentligt ett bra tag till.

Vilken tur att de fastnade i den slumpkontrollen och inte lyckades slinka igenom för att smitta en massa folk.
Men dom visste att dom hade corona dock lol. Så vad menar du? Dom sa ju att dom blev alla smittade, dom visste att dom hade corona, deras läkare på vårdcentralen sa tydligen till dom att kan åka på resa för att dom inte smittas eller något skit om man tror på det lol. Några av dom förlorade ju även lukt och smak känsla så nog visste dom att dom hade corona.
Citera
2020-08-10, 00:28
Medlem
Citat:

Det enda dom inte visste korkat nog är att dom inte visste att man kunde smitta någon om man inte hade några symptom.
Citera
2020-08-10, 00:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Matematikern Tom Britton är ute igen. Tror ni han har räknat rätt den här gången med sina råd

1. Kontaktspåra enstaka fall och inför förstärkta lokala restriktioner vid lokala utbrott.

2. Reservera förstärkta nationella restriktioner, samt reserestriktioner, för situationer med mer omfattande smittspridning inom landet respektive i andra länder.

3. Vänta med att lätta på ytterligare restriktioner till mitten av september

4. Inför därefter successivt lättnader i fysisk distansering för gruppen 70+ och befolkningen i stort.

5. Rekommendera användande av munskydd vid trånga folksamlingar inomhus.

https://www.dn.se/debatt/sveriges-coronastrategi-behover-andras-infor-hosten/

Han nämner även att testa dem i närheten av någon som testas positivt, ie familjen.

Det låter väl bra? Så som många av oss redan velat ha det.
Citera
2020-08-10, 00:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Funderar faktiskt på att begära ut den korrespondensen för att verkligen verifiera att den är sann.
Om den är det är det en skandal utan dess like...
Jag tänkte samma sak.
Citera
2020-08-10, 00:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att de till råga på allt kontaktar Aftonbladet, men slaskpressen kanske betalar dem en slant?
Antagligen! Helt sjukt, hoppas de blir magsjuka av maten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in