2020-08-09, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
+448 i Sverige enl. C19.se. Undrar vad de officiella måndagssiffrorna blir?

Glöm inte att du måste nästintill dubbla dom danska siffrorna för att få en rättvisande bild över befolkningsunderlaget. Danskarna går snart om oss. Mördare är dom!!
Citera
2020-08-09, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Massmördaren Mette Frederiksen frångår FÖRSIKTIGHETSPRINCIPEN och rekommenderar i dagsläget bara att hålla avstånd och tvätta händerna. Detta trots att hon själv säger att hon inte vet hur det kommer se ut om några veckor.

Vad säger Flashback, är det inte bättre att stänga ner landet några veckor? Mette kommer ha blod på sina händer!

https://www.dr.dk/nyheder/politik/mette-frederiksen-afviser-en-konkret-corona-plan-vi-kan-staa-i-en-helt-anden
Med tanke på att över 600 redan har dött p g a att inte nödvändiga åtgärder vidtagits i Danmark så har hon redan det.
Citera
2020-08-09, 08:51
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det blir mer och mer uppenbart att Sveriges strategi arbetats fram under kompissamtal mellan Giesecke och Tegnell och att merparten bygger på Giesecke's godtyckliga teorier.

Herregud, bättre skolexempel på career suicide blir nog svårt att hitta...

Hade viruset levt länge på och smittat lätt via kontaktytor så hade vi haft en helt annan spridning.

Oavsett vad alla rapporter säger så är det verkligheten som gäller.

Edit:
Vad jag förstått så är det en skillnad på ”detectable” och smittbart. Dvs man hittar viruset på ytor men vet egentligen inte om det kan smitta.
Senast redigerad av Kaptenstjärt 2020-08-09 kl. 08:56.
Citera
2020-08-09, 08:55
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Forskare har tittat på olika sorters masker,

hur de påverkar spridning vid tal (utandning),

tydligen var bandana en dålig idé.

‘Wear A Mask,’ Coronavirus Can Be Spread By Just Talking, Researchers Say
https://www.youtube.com/watch?v=1O185hcmATc

De säger i inslaget att det är själva talet som genererar vattendropparna.

Inslaget tar bara upp utandning,

dvs situationen

O = skyddar andra än bäraren
Vilken kvacksalvare den där doktor Eric Westman "..the science is clear that you should wear a mask"

Någon borde skicka länken till FHM så att dom kan gå ut och såga det där tramset. Jag menar, vilka tror dom att dom är? "Duke University" - komma här och säga sig göra vetenskapliga experiment.

Det finns inga bevis för att munskydd fungerar, för det har ju FHM sagt, så då är det ju så.

Ja menar "Duke University".. Låter som ett skämt. Jag har aldrig hört talas om dem. De enda universitet som vi kan lita på är Lunds universitet (gissa vem som studerade där).

Jag har dessutom dragit ett streck igenom Karolinska Institutet på min lista med institutioner som är trovärdiga, efter den extremt ovetenskapliga genomgången av nuvarande litteratur dom publicerade i Mayo, som fann att tygmasker med flera lager kan vara effektiva.

Juan Jesus Carrero? Det finns bara en coronajesus och det är Anders Tegnell.
Citera
2020-08-09, 09:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Glöm inte att du måste nästintill dubbla dom danska siffrorna för att få en rättvisande bild över befolkningsunderlaget. Danskarna går snart om oss. Mördare är dom!!
Visst är de det. Lite jämförelse som hur mycket vi testar:

Daily new COVID-19 tests per 1,000 people

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?yScale=log&zoomToSelection=true&country=D NK~SWE&testsMetric=true&interval=smoothed&aligned= true&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=locat ion&pickerSort=asc

Daily new confirmed COVID-19 cases per million people

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?yScale=log&zoomToSelection=true&country=D NK~SWE&casesMetric=true&interval=smoothed&aligned= true&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=locat ion&pickerSort=asc

Ännu intressantare:

Tests conducted per confirmed case of COVID-19

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?yScale=log&zoomToSelection=true&country=D NK~SWE&testsPerCaseMetric=true&interval=smoothed&a ligned=true&smoothing=7&pickerMetric=location&pick erSort=asc

The share of daily COVID-19 tests that are positive

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&country=DNK~SWE&posi tiveTestRate=true&interval=smoothed&aligned=true&s moothing=7&pickerMetric=location&pickerSort=asc

Observera att rapporteringen för Sverige kom igång i juni då vi inte testade i någon större omfattning före det:

Total confirmed COVID-19 cases per million people

https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-cases-of-covid-19-per-million-people?tab=chart&country=DNK~SWE

Så Mette Frederiksen är massmördare!

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad händer i Danmark? Pågående folkmord?

Antagligen!
Citera
2020-08-09, 09:05
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Om jag ser att det brinner men undlåter att ingripa kommer ingen djävel att kräva att jag ska veta varför det brinner. De kommer bara att fråga varför jag inte gjorde någonting.

T. ex.
Hällde vatten över elden
Hämtade en filt att slänga över elden
Använde brandsläckaren bredvid mig
Ringde 112

Osv. Det går utmärkt att kritisera vad som inte gjorts utan att veta varför elden startade och vad som gjorts innan allt övertänts.

Ja visst.

Poängen är att för att kunna kritisera vad som inte gjorts så måste man veta vad som gjorts.
(Hur ska du annars veta vad som inte gjorts)

Allt det här började med att någon sa att det var trängsel på krogen och att rekommendationer inte fungerade varpå jag replikerade att finns restriktioner och att flertal krogar fått stänga med kort varsel.

Dvs han hade ingen koll på vad han kritiserade.
Citera
2020-08-09, 09:05
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det stämmer. Landet fortsätter med samma restriktioner trots ökande smittotal så brotten mot de mänskliga rättigheterna är solklart.

Kan det bli folktribunalen i Haag?
Citera
2020-08-09, 09:08
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om det fanns överhängande risk för smitta genom kontaktytor, under längre tid, så hade hela Sveriges befolkning smittats för länge sen.

Dessutom skulle munskydd vara självmord.

Vi vet vi ska tvätta händerna hela tiden,

det finns ju en anledning till det.

Kineserna fokuserar på två smittvägar

* andas inte samma luft som andra
* ta inte på ytor andra tagit på

Inlägg häromdagen om det:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

I det amerikanska inslaget hittar reportrarna virus på ytor

i stater där smittspridningen är hög, de hittade mest i Florida:

New Technology Can Detect Traces Of The Coronavirus On Surfaces | NBC News NOW
https://www.youtube.com/watch?v=AZFY0UoxBXE

Det vore såklart intressant att göra samma undersökning

på vintern i januari och se om det är nån skillnad.

Det kanske är så enkelt att vädret spelar in,

reportrarna hittade virus på ytor i affären,

affärer är ju lite kyligare luft i och inget solljus.

Vi och resten av Europa hade explosiv smittspridning

när det var kyligare och mindre sol än vi har nu, eller hur?

Kineserna säger: stäng av ACn och öppna fönstret.

Det är riktigt,

vi vet ännu inte förhållandet i smittsamhet

utandning/ytor

om det är

70/30
50/50
30/70

Det kanske ändrar sig över året.
Citera
2020-08-09, 09:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Om inte en väldigt stor andel av befolkningen i Sverige på något magiskt sätt blivit immuna över sommaren vet jag inte vad som ska rädda oss från en andra våg under hösten.
Citera
2020-08-09, 09:09
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
...för att hålla galna kosjukan borta, fortfarande.

Haha! Har han fått kritik för det i England?
Neil alltså.
Citera
2020-08-09, 09:11
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Forskare har tittat på olika sorters masker,

hur de påverkar spridning vid tal (utandning),

tydligen var bandana en dålig idé.

‘Wear A Mask,’ Coronavirus Can Be Spread By Just Talking, Researchers Say
https://www.youtube.com/watch?v=1O185hcmATc

De säger i inslaget att det är själva talet som genererar vattendropparna.

Inslaget tar bara upp utandning,

dvs situationen

O = skyddar andra än bäraren
… [ Visa mer ]

Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Vilken kvacksalvare den där doktor Eric Westman "..the science is clear that you should wear a mask"

Någon borde skicka länken till FHM så att dom kan gå ut och såga det där tramset. Jag menar, vilka tror dom att dom är? "Duke University" - komma här och säga sig göra vetenskapliga experiment.

Det finns inga bevis för att munskydd fungerar, för det har ju FHM sagt, så då är det ju så.

Ja menar "Duke University".. Låter som ett skämt. Jag har aldrig hört talas om dem. De enda universitet som vi kan lita på är Lunds universitet (gissa vem som studerade där).

Jag har dessutom dragit ett streck igenom Karolinska Institutet på min lista med institutioner som är trovärdiga, efter den extremt ovetenskapliga genomgången av nuvarande litteratur dom publicerade i Mayo, som fann att tygmasker med flera lager kan vara effektiva.

Juan Jesus Carrero? Det finns bara en coronajesus och det är Anders Tegnell.

"Duke University" fanns väl ett dataspel som hette så?
Citera
2020-08-09, 09:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ok. Är det en fråga?

Man kan nog se det som en fråga ja. Tror du på en ökad smittspridning under hösten och en andra våg? Om inte - varför ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in