Citat:
Ursprungligen postat av
Billiejean82
Har tenkt mye på hvorvidt barna er involvert.
Prøver å tenke meg hvis det var min mor og politiet annonserer at teori endret seg fra kidnapping til mord. Om jeg så trodde min far var uskyldig ville jeg jo likevel ha trodd det når politiet fant tegn til at hun var drept på stedet. Reagert med skrekk gru sjokk og vantro. Og ønsket at politiet skulle etterforske videre og finne ut hvem (siden jeg "vet" det ikke er min far). Hvem kan ville henne vondt? En sjalu elsker? Hvordan? Hvorfor? Men ikke umiddelbart tenkt det var "krig" mot politiet.
Jeg mener reaksjonen deres er vanskelig å forstå, med mindre de ikke faktisk ønsker å finne ut hva som skjedde(fordi de allerede vet?) , ikke ønsker de skal etterforske det som et drap, vil at alle skal tro på et gitt scenario for å ikke finne sannheten.
Det er vanskelig prinsipielt å se for seg at barna er involvert. Men vi ser sånne familie"komplott" i drapssaker i andre land. Spes USA overraskende nok
At TH, hvis man tenker han er drapsmannen, ikke holdt en appell på TV opptil flere ganger til "kidnapperne" etter saken sprakk i media betyr vel at han ikke bryr seg nok om AEHs ettermæle til å holde oppe en fasade engang. Uansett hvor mediesky han måtte være.
At de uskyldige barna, som trodde og tror på kidnapping, ikke har hatt en eneste appell, hverken til "kidnappere" (eller morderen, som de burde fulgt opp hypotesen til politiet, men holdt far som uskyldig), om å oppklare saken er uforståelig, og faktisk ganske mistenksomt, uansett hvor mye kontroll TH måtte ha på de. Jeg hadde gått AWAL live på TV samme dagen saken kom ut. Dette smalt i media to måneder after the fact, så litt tid må de ha fått til roe seg ned til å skjønne hvordan de skal handle når det kommer ut i media. I tillegg gir barnas telefonaktivitet direkte alibi til TH!
Jeg tror ikke han står for det alene, og noen av barna begynner å seile opp som gjorde kandidater som medhjelpere dessverre...