2020-08-08, 18:17
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
New York utreder honom för skattebrott, Trump är impeched för korruptionsmisstankar, en viss svenska ska tydligen ha anklagat honom för att ha haft sex med henne när hon var 13 år gammal ovanpå att det faktiskt kom in anklagelser under 2015 och 2016.

Har du legat under en sten de senaste 4 åren?
Du tror inte att detta är politiska utredningar för att skada Trump?

Biden med sin son borde utredas men dom tillhör ju dom goda Demokraterna och då får man göra vad man vill

Demokraterna är korrupta och Amerikanerna vet om det!
2020-08-08, 18:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag har svårt att tro att du inte känner till vad Tara Reade anklagat honom för.
put his hand under her skirt, penetrated her with his fingers
Definitionen av våldtäkt:
Rape in the United States is defined by the Department of Justice as "Penetration, no matter how slight, of the vagina or anus with any body part or object, or oral penetration by a sex organ of another person, without the consent of the victim."
QED.

Du har trots allt skrivit en del matnyttigt i den här tråden, så det är rätt svårt för mig att tro att du på något sätt förträngt detta. Kanske har du förletts av att media väldigt ofta pratar om "sexual assault", men det är alltså solklart att vad det handlar om här är våldtäkt.

Hon blev visst inte emotionell, det var du som från början var aggressiv. Tagga ner lite.

Reads anklagelser är tydligen starkt ifrågasatta då hon har kommit med en stor mängd felaktigheter i både sina påståenden och vittnesmål, men ja jag hade glömt bort henne då hon inte har gjort så värst mycket ljud ifrån sig sedan förra året, jag visste inte ens om att det hade uppdagats att hon hade fel om vilket tid som hon jobbade för Biden samt att hon skulle ha erkänt saker under detta år som ställer hennes vittnesmål under stark tvivel.

Och nej, det var inte aggressivt, det var en normal nivå för att vara ett svar på ett inlägg som säger att Biden är en våldtäktsman utan att ens hänvisa till en enda källa.
2020-08-08, 18:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Du tror inte att detta är politiska utredningar för att skada Trump?

Biden med sin son borde utredas men dom tillhör ju dom goda Demokraterna och då får man göra vad man vill

Demokraterna är korrupta och Amerikanerna vet om det!

Hade det varit en politisk utredning för att skada Trump så hade men gjort mycket, mycket mer väsen av sig.

Anser du inte att det är väldigt skumt att Trump är den ända presidenten i modern tid som vägrar att visa sina skattedeklarationer?

Biden och hans son har väl till min vetskap redan börjat utredas eller fick inte Trump senaten att påbörja en utredning?
2020-08-08, 19:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jo kan hålla med, jag önskar att USA kunde göra en ren utrensning av sina politiker för det är så jävla mycket svin och äckelgubbar som utnyttjar sin maktposition där borta för att få ligga med unga kvinnor och män.

Det är dags för USAs politiker att faktiskt fokusera på vad som är bäst för alla medborgare och inte vad donatorerna vill

(blev att tänka lite till..)

Det är nog den mänskliga naturen (otrohet), och hur msm har förändrats.., se hur det var på JFK`s tid :

At one point during JFK’s presidency, the Secret Service tackled CBS journalist Marvin Kalb so he wouldn’t get a good look at a woman entering the president’s hotel room.

Even though he’d been manhandled, Kalb later wrote: “never for one moment did I even consider pursuing and reporting what I had seen and experienced that evening.”

https://www.history.com/news/presidential-affairs-jfk-lbj-fdr-harding-clinton-trump

Det fanns en helt annan respekt ifrån msm på den tiden, angående privatlivet. Tror nog att idag finns det klipska människor, som tackar "nej" till politiska värv. För det är inte värt det.., behöver ju inte ens vara otrohet, utan bara ting i ens förflutna. Gjordes ju mycket "hallå" angående Bush jr angående alkohol/kokain.
Senast redigerad av Snapcount 2020-08-08 kl. 19:06.
2020-08-08, 19:16
Medlem
Trumps valbudskap: Jag förkastar globalism

Citat:
USA:s president Donald Trump har nu skrivit på en ny presidentorder som för tillbaka ännu fler jobb till amerikanska arbetare, uppger Vita huset på sin hemsida. "Made in America" ska bli ett ledande varumärke igen, enligt Trump.
– Vi kämpar för Main Street, inte Wall Street, säger han.

Citat:
– Tidigare stod makthavarna i Washington och tittade på medan andra länder höll på med otillbörliga handelsmetoder, däribland massiva subventioner, valutamanipulation och dumpning av utlandstillverkade produkter som såldes till underpriser för att ta era jobb, sade den amerikanske presidenten till arbetarna i Ohio.

Citat:
– Globaliseringen har gjort finanseliten som donerar pengar till politikerna mycket rik, men försatt miljontals amerikanska arbetare i fattigdom och sorg. Samtidigt står våra städer med tomma fabriker.

Citat:
– Vi kämpar för Main Street, inte Wall Street. Vi har avvisat globalismen och omfamnat patriotism, påpekade Trump.

https://www.friatider.se/trumps-valbudskap-jag-forkastar-globalism
https://www.whitehouse.gov/articles/president-trump-we-have-rejected-globalism-and-embraced-patriotism/
Senast redigerad av Pazzamo 2020-08-08 kl. 19:22.
2020-08-08, 19:39
Bannlyst
Tycker du det är hyckleri av Trump att säga så när 85% av hans 2trillion tax cut gick till just Wall street och inte Main Street?

Är det inte hyckleri att förbjuda OSHA(arbetsmiljöverket) att utreda och rapportera dödsfall och olyckor på jobbet,men samtidigt kalla sig för arbetarens bästa vän?

Finns det något problematiskt i hans påstående eller är allt detta fake news i vanlig ordning?
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Trumps valbudskap: Jag förkastar globalism
Vi kämpar för main street. Inte Wall street
2020-08-08, 19:44
Bannlyst
När blir denna trendlinje högaktuell? Är det 2 månader innan valet?
Det finns ett talesätt som säger att ifall en kandidat går in i 90dagars valcykeln med opinionssiffror under 50% så krävs det ett mirakel för att vinna.
Idag ligger Donald Trump på 38% och det är 89 dagar kvar till valet. Ser du någon som helst chans för Donald att vinna valet utan valfusk eller genom att förhindra demokrater från att rösta?

Citat:
Det är fortfarande för tidigt, Biden har en tendens att kasta ur sig grodor så även om han leder enormt nu så är vi inte i november månad ännu.
2020-08-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Tycker du det är hyckleri av Trump att säga så när 85% av hans 2trillion tax cut gick till just Wall street och inte Main Street?

Är det inte hyckleri att förbjuda OSHA(arbetsmiljöverket) att utreda och rapportera dödsfall och olyckor på jobbet,men samtidigt kalla sig för arbetarens bästa vän?

Finns det något problematiskt i hans påstående eller är allt detta fake news i vanlig ordning?

Trumps som president och hans kampanjer är lika ihåliga som The Apprentice. Det är bara utanpåverk och lurande av naiva människor. Jag tror att hans supportrar röstar på honom för att de är naiva intill dumhet och det är uppenbarligen cirka 30% av befolkningen.

Att han säger att han jobbar för Mainstreet är en sån där slogan som de naiva tror på. Hans skulder som han aldrig betalat tillbaka gjorde att han inte fick låna pengar i USA. Och The Apprentice gjorde han för att få in pengar. Och lura folk att han var framgångsrik. Samma med hans presidentskap. Han lurar folk.

Dessutom om man tittar på allt han lovade så har han inte hållit något av detta mer än att lämna diverse områden. Nu när han inte ens är nöjd med sitt eget UMCA så förstår man ju att han numera är helt skogstokig.
2020-08-08, 20:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
När blir denna trendlinje högaktuell? Är det 2 månader innan valet?
Det finns ett talesätt som säger att ifall en kandidat går in i 90dagars valcykeln med opinionssiffror under 50% så krävs det ett mirakel för att vinna.
Idag ligger Donald Trump på 38% och det är 89 dagar kvar till valet. Ser du någon som helst chans för Donald att vinna valet utan valfusk eller genom att förhindra demokrater från att rösta?

Well, vad jag kan minnas så gavs det en 90 % + chans till Hillary förra gången, ca 2-3 veckor innan valet.

Eller minns jag fel ?
2020-08-08, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Well, vad jag kan minnas så gavs det en 90 % + chans till Hillary förra gången, ca 2-3 veckor innan valet.

Eller minns jag fel ?

Nä. Dagen innan valet så var Hillary Clintons ledning bara 3 %

Dvs Donald Trump var inom fel marginalen.
Att hon garanterat skulle vinna är en skröna byggd i efterhand.

Som det ser ut idag kan Donald Trump omöjligt vinna valet. Han har tappat Michigan och Pennsylvania och måste nu slåss för att behålla Texas
2020-08-08, 21:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Fast om man sänker skatten för näringslivet i USA, så är det billigare att driva verksamhet i USA än i Kina.
Så där tänker svenska politiker också.
2020-08-08, 21:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
New York utreder honom för skattebrott, Trump är impeched för korruptionsmisstankar, en viss svenska ska tydligen ha anklagat honom för att ha haft sex med henne när hon var 13 år gammal ovanpå att det faktiskt kom in anklagelser under 2015 och 2016.

Har du legat under en sten de senaste 4 åren?

1. New York utreder kan meddela att dom utreder mycket. Detta är inte samma sak som starka anklagelser.
2. Impeachment var fake. Det vet numera alla och dom som försökte med detta kommer ev. åka i finkan.
3. Vad gäller sexuella anklagelser finns det mig veterligen inget case som drivs idag.

Du drivs av TDS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in